Gå til innhold

Luringer og rariteter på bruktmarkedet

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg rapporterte annonsen, og nå er den slettet. Helt klart noe muffens med den.

Hm, USAiansk strømplugg, ser jeg.

Har sett mange andre gjør det også, men hva pokker er vitsen med å copy-paste alt som står om kameraet på nikons sider. Er da bare tull. I verste fall kan du legge inn en link til produktsidene, men å koipere inn hele driten virker på meg useriøst.

Lenke til kommentar
Den er tilbake på Finn nå, så da har de vel sjekket den, da kan jo noen av dere Nikon gutter gjøre ett kupp, nesten, men bare nesten, fristende for meg og ;)

http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkod...amp;WT.svl=Link

Jeg synes dette stinker helt jævlig uansett jeg. Hadde han lagt det ut til f.eks. 12.000, så hadde han fått solgt det greit uten mistenksomme spørsmål.

Lenke til kommentar

Sendte en mail til ham for å sjekke svindelen. fikk samme svar som det er linket til.

Hi,

The camera is new, come with 2 years warranty from Nikon, all accesories and also come with lens. You will receive receipt, manual, is all in the package. I am in France, delivery will be made from here. If you are interested to make a deal i will pay for shipping fees. There is no extra tax fee on customs. I am selling it cheaper cause i receive it and i do not need it, i have a full profesional kit for my personal use.

If you are interested to make the deal, get back to me so we can discuss details and how to make a deal safe.

Best regards,

Kevin

Bad da om serienummer samt om han ville bruke finn betalingsgaranti, fikk da som svar:

Finn payex is for norway and do not include shippment. Serial number is : 3096728

If you want to make a deal, here what i proposed so we can both be safe. I will make delivery via Global Express ( http://courierglobal-express.com ). I deposit the camera to them and sign contract with them. After i deposit the camera to them, they will contact you and you have to make payment to them. The money will be kept by company until you receive and inspect the camera. After you receive it and inspect it you contact them so they can send money to me. This way we are both protected.

Let me know

Sjekket ut hjemmesiden og ser veldig suspekt ut. "kontorene" er alle lokalisert i boligstrøk, samt ingen telefonnummer eller finansiell informasjon.

Spurte så om han kunne bruke UPS, ettersom jeg "hadde brukt det før og var veldig fornøyd med det". Svaret jeg da fikk var:

Sorry but UPS has only COD service, i do not deal COD(cash on delivery), had bad experience in the past. They do not have escrow service.

If you change your mind let me know !

Skulle ikke være så mye tvil om at det er fake, hvis det i det heletatt var tvil til å begynne med. Alle mail ble svart på i løpet av en halltime

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...