Gå til innhold

Luringer og rariteter på bruktmarkedet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det blir vel litt feil og sammenlingne import av bil med import av objektiv :)

"Hvis bruktmersa koster mer en en ny,så er det vel naturlig og sammenlingne med ny pris uansett forhandlerens lokasjon,forutsatt at produktet er og oppdrive nytt"

 

Etter et kjapt søk ser jeg at det ikke er og finne på prisguiden eller eBay,det var ikke mange uker siden det florerte med dette objektivet på eBay.Så det er vel samleverdi pris personen har satt på objektivet :ermm:

 

Ordbruken og prisen viser jo tydelig at dette er en spekulativ svindel.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Sammenligningen med Mercedes var selvfølgelig satt veldig på spissen. Det eneste jeg mente er at dersom man har kjøpt et produkt i Norge og skal selge det brukt, kan man ikke sette prisen etter hva man finner på Ebay, Amazon osv.

Jeg har selv solgt brukte produkter hvor prisen har ligget over hva nypris er i uniten, men til gjengjeld følger garanti/5 års reklamasjon produktet og dette betaler man ekstra for i Norge.

Uansett, hårreisende pris vedkommede prøver å få for sitt utdaterte objektiv :)

Lenke til kommentar

Virker som mange har en lite realistisk forventning om pris på brukt utstyr. I mine dager i fotobransjen var tommel regelen "så fort det var ute av butikken droppet prisen til 60%"

Har dette endret seg i de siste åra? Ser folk forventer å få igjen 80 - 90 % av (dagens)nyverdi på 1 til 3 år gammelt utstyr.

 

Er på jakt etter noen objektiver om dagen..

/Blouberg

Lenke til kommentar
Virker som mange har en lite realistisk forventning om pris på brukt utstyr. I mine dager i fotobransjen var tommel regelen "så fort det var ute av butikken droppet prisen til 60%"

Har dette endret seg i de siste åra? Ser folk forventer å få igjen 80 - 90 % av (dagens)nyverdi på 1 til 3 år gammelt utstyr.

 

Er på jakt etter noen objektiver om dagen..

/Blouberg

 

Man tenker kanskje at det er like greit å få noen lettlurte folk til å finansere nytt moro..

Lenke til kommentar

Min erfaring er at det ikke noe problem å få igjen 80-85% av kjøpsverdi på attraktive/populære "orginalobjektiver" om de er pent brukt.

 

Problemet er at folk tror det samme gjelder kameraer, der utviklingen går i et helt annet tempo, og bruksslitasjen er mer "reell"...

Lenke til kommentar
Min erfaring er at det ikke noe problem å få igjen 80-85% av kjøpsverdi på attraktive/populære "orginalobjektiver" om de er pent brukt.

 

Problemet er at folk tror det samme gjelder kameraer, der utviklingen går i et helt annet tempo, og bruksslitasjen er mer "reell"...

Tenkte å da lage en smørbrødliste som sparka 2 årslønner i dass der ja

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...