Gå til innhold

Luringer og rariteter på bruktmarkedet

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg var fiendtlig innstilt til denne karen lenge før jeg var ferdig å lese annonsen!

En kar som kaller seg selv "Pixie"?  :hmm:

Jeg misstenker vi nok heller her er ofre for noe som kalles for "kvinnfolk-logikk". Dere vet, sånn som bare kvinnfolk mener er logisk. ;)

• Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • 4 uker senere...

Er du sikker på det? Rapportere som svindelforsøk, i så fall? (Evt gjøre selger oppmerksom på det, ikke sikkert vedkommende vet det selv).

Ja, selger er informert og annonsen er nå tydeligvis fjernet. Jeg har ingen grunn til å tro at selger forsøkte å lure noen, men ble kanskje lurt selv... Det var stor industri i tidligere Sovjetstater å lage kopier av disse kameraene og selge dem som antikviteter.

Et veldig opplagt tegn var objektivet, et "Summicron 5cm 1:2". Problemet er at dette objektivet først ble produsert i 1951 (og da i en kollapsibel variant), og har ikke noe på et Luftwaffe-kamera fra andre verdenskrig å gjøre. Helt tydelig et russerobjektiv med påskriften byttet ut. Ellers flere detaljer og finish på kameraet som var feil.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det må jo gå an å bombardere han med realistiske/skam-bud bare for sarkasmens del. Tror jeg slenger inn et bud på 500 kr bare for gøy. Skulle jeg være så uheldig å få tilslag så kan jeg alltids selge objektivet for 660 kr og gi med kameraet gratis på kjøpet, bare for å dekke mine utgifter. Edit: Ved nærmere ettertanke gidder jeg ikke å ta gratisjobben med opplæring i prising. Fyren har vist historikk for latterlig optimistiske annonser..

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 4 uker senere...
  • 3 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...