Gå til innhold

Luringer og rariteter på bruktmarkedet

Anbefalte innlegg

Har Erna opprettet pseudonym? Her selges en Signaler 12--300 mm F2.8 fra Bergen. Skal naturligvis være Sigma 120-300mm. Videre står det at den ble kjøt (kjøtt?). Denne 3 kilos kolossen skal vistnok være brukt som reiseobjektiv!

Ser vi bort fra skrivefeilene og annonsen er ekte så er prisen et kupp. Nypris er ca 30 000 kr, her koster den 15 000.

DenPlettfrie: Kan ikke du svare på annonsen på svensk, fortelle at du er en fotointeressert simmare og spørre om det bare er objektivet eller både objektivet og kamerahuset som er egnet for å simma?

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva mener du? Under overskriften "Not winners but definitly not loosers" så skimter jeg den trekkes for pris og vekt. Prisproblemet løses jo hvis man kjøper det til 15 000 kr. Vektproblemet er en smakssak. Potensielle kjøpere er nok klar over det og gjør gjør seg opp en mening. Optisk får den bare skryt. Og så vidt jeg skimter i tabellen: 22 av 25 mulige stjerner (ingen av de 7 andre har flere stjerner). Alle de tre stjernene den har fått i trekk er relatert til prisen, ikke kvaliteter og egenskaper.

Edit: Jeg ser den har gått helt ned mot 1/3 av nypris tidligere. 10 000 kr! Skjønner ikke hvorfor det relativt nye og mye lovpriste objektivet selges unna med så store tap.

For meg er objektivet fullstendig uaktuelt på grunn av vekt, men det er som sagt en smakssak.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Hmm..

1. utgave: uten OS

2. utgave: uten OS (Juli 2005)

3. utgave: med OS (juni 2011)

4. utgave "Sport" (Juli 2013)

Dette er 3. utgave i følge annonsen og overskriften i prisguiden, men jeg ser nå at pristreffene er hentet fra den nye "Sport"-utgaven. Greit, jeg trekker kupp-påstanden.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

DenPlettfrie: Kan ikke du svare på annonsen på svensk, fortelle at du er en fotointeressert simmare og spørre om det bare er objektivet eller både objektivet og kamerahuset som er egnet for å simma?

Dagen er uansett omme, så prisen har blitt skrudd opp igjen til 8500 for Canon 600D med Simma-objektiv.

Man får en ny 700D med Sigma 18-250 OS for 7500 på FotoVideo. Om det er like egnet til å simma vites ikke... :)

Lenke til kommentar

Denne er bare for morsom til å ikke nevne her:

En kar selger en gammel Nikkor 105/2.5, og har tydeligvis brukt et oversetterprogram til teksten:

Her får vi altså et objektiv som er et mål fra maksimal blenderåpning skarp og veldig kjent blant profesjonelle fotografer,

og som er Ideellt for overraskende smakfullt designet og buenisimos farger og portretter kontrast!

Han mener at Eksteriøret er nesten perfekt og kunne gå gjennom en ny linse!

Vi er også glad for at patentet er i perfekt stand, og at parasoll og originale tapas medfølger!

• Liker 6
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Dagens optimist: Nikon D70s og gammel 28-80 for 2200kr. Jeg skulle gjerne kjøpt objektivet, forsøkte å kjøpe det tidligere da det ble annonsert med et annet hus. Kjøpte nemlig en lik med filmhus for 150kr, men det har plastfatning og ble dessverre ødelagt.

Men et av de beste kjøpene jeg har gjort, det veier ingenting og er et veldig ok walkaround objektiv på min D700, med fin macro også! Gir knallbra bilder spesielt innendørs med blitz. Savnes dypt...

Men han skal minst 500 bare for objektivet, glem det!!

http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=56152901

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...