Populært innlegg ventle Skrevet 19. desember 2012 Populært innlegg Del Skrevet 19. desember 2012 Annonsen har ligget ute siden 18. oktober - da kostet D600 adskillig mer enn 11499. Bør kanskje snart være grenser for hvor lite som skal til før man blir hengt ut her? Husk at de fleste, i hvertfall på foto.no, annonserer under fullt navn, og alle er sikkert ikke kjempehappy for å bli stemplet som "dumme" av anonyme internettstemmer (som er det de fleste av oss her på forumet er). Det bør ikke være ett krav at man må være ekspert på prisvurdering av fotoutstyr for å få lov til å selge det på bruktmarkedet, og er man faktisk interessert i å kjøpe, men er uenig i prisen, er det fullt mulig å sende en høflig forespørsel til selger i stedet for å sette vedkommende i gapestokken. Det er sikkert mye vi som frekventerer her inne ikke er eksperter på om andre temaer enn priser på fotoutstyr, noen av disse temaene må vi fra tid til annen forholde oss til i hverdagen, og de færreste av oss vil nok sette pris på å bli hetset for å ikke ha all mulig kunnskap om temaet på forhånd. Kanskje vi skulle skiftet navn på denne tråden til "overprisinger på bruktmarkedet", mens vi lager en ny "luringer og rariteter, IKKE overprisinger"-tråd? Overpriste annonser kan neppe kalles en raritet, da det går 13 på dusinet av dem hver eneste dag, og jeg syns ikke man kvalifiserer til "luring" heller om man annonserer en vare for en mye høyere pris enn det det er sannsynlig å få solgt en vare for - og viktigst av alt, jeg finner det forsvinnende uinteressant å følge med på denne tråden når den kun inneholder overprisinger som man som sagt finner utallige eksempler på både på finn.no og foto.no hver eneste dag. Av og til dukker det opp en genuin luring eller genuin raritet som det faktisk er interessant og underholdende å få med seg, men nå de siste månedene har sånne ting druknet helt i overprisinger som noen tydeligvis finner stort behov for å dele selv om sikkert de fleste som følger denne tråden også jevnlig titter innom bruktmarkedene selv og på den måten ser mange nok eksempler som på ingen måte er hverken mindre eller mer interessante enn 99% av det som postes i denne tråden. Dagens rant. Jeg synes denne tråden har gått fra å være ganske underholdende da jeg begynte å følge den, til å bli ekstremt platt og kjedelig. 10 Lenke til kommentar
ventle Skrevet 19. desember 2012 Del Skrevet 19. desember 2012 Dette er ett eksempel på en raritet. Jeg har aldri hørt om dette objektivet før,og trodde først det var en skrivefeil da det sto Macro-Nikkor i overskriften, men det heter faktisk det: https://foto.no/cgi-bin/bruktmarked/visAnnonse.cgi?id=188487 Dette måtte jeg bla gjennom 5 sider med bruktannonser på foto.no for å finne - hakket mer "raritetisk" enn en 18-55mm som selges 200 kroner under (eller over) nypris, for å si det mildt. Objektivet er faktisk supersjeldent, selveste mir.com har ikke engang bilde av det. Går for å være meget godt optisk, men ganske smalt bruksområde, kun for store forstørrelser og normalt med belg for å montere det på en moderne speilrefleks. Lenke til kommentar
Kjøleskap Skrevet 23. desember 2012 Del Skrevet 23. desember 2012 Her kan du få en D7000 mot et abonnement på tv-kanalen HBO. Det var jo litt spesielt. 2 Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 23. desember 2012 Del Skrevet 23. desember 2012 Her kan du få en D7000 mot et abonnement på tv-kanalen HBO. Det var jo litt spesielt. HBO = høystbydende. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 23. desember 2012 Del Skrevet 23. desember 2012 HøystBydende Over ... hva da? Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 23. desember 2012 Del Skrevet 23. desember 2012 HøystBydende Over ... hva da? Nypris? Lenke til kommentar
Kjøleskap Skrevet 23. desember 2012 Del Skrevet 23. desember 2012 Nei, HBO er en tv-kanal og dermed basta! Uansett begynner jeg å bli litt lei av folk som legger ut helt vanlige varer og forventer budkrig. D7000 dukker opp på markedet hver dag, så er det så vanskelig å sette en pris? Finn og Foto.no er tross alt ikke eBay. 2 Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 23. desember 2012 Del Skrevet 23. desember 2012 HøystBydende Over ... hva da? Som jeg har skjønt det så betyr det "Helst bud over" Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 27. desember 2012 Del Skrevet 27. desember 2012 Er Canon EF-S 18-135mm f/3.5-5.6 IS STM et kurrant objektiv å selge på bruktmarkedet? Vurderer å kjøpe en EOS650, men tror objektivet blir overflødig. Hva ville dere regnet som en ok pris evt? Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 27. desember 2012 Del Skrevet 27. desember 2012 Er Canon EF-S 18-135mm f/3.5-5.6 IS STM et kurrant objektiv å selge på bruktmarkedet? Vurderer å kjøpe en EOS650, men tror objektivet blir overflødig. Hva ville dere regnet som en ok pris evt? Du kan sjekke team-biathlon for gjennomsnittlige bruktpriser på kamerautstyr, her er prisen på 18-135. Ser at du har postet i tråden "luringer og rariteter", det er ikke i denne kategorien/emnetråd som man poste denne type spørsmål, er bedre for ettertiden og poste denne type spørsmål i kategorien "Objektiver, filtre, blits og utstyr". 1 Lenke til kommentar
Johnny™ Skrevet 28. desember 2012 Del Skrevet 28. desember 2012 Er Canon EF-S 18-135mm f/3.5-5.6 IS STM et kurrant objektiv å selge på bruktmarkedet? Vurderer å kjøpe en EOS650, men tror objektivet blir overflødig. Hva ville dere regnet som en ok pris evt? Jeg solgte ett for 2700 eller 2800, det forsvant ganske kjapt. Lenke til kommentar
Fytterakkern Skrevet 2. januar 2013 Del Skrevet 2. januar 2013 Personen i denne annonsen sier han ikke trenger og selge. Men kunne vel like så godt sagt at han ikke skal selge. Canon 1D mark 4 til 30.000. Veiledende pris teambiathlon 19.000. https://foto.no/cgi-bin/bruktmarked/visAnnonse.cgi?id=189214 Lenke til kommentar
ozone Skrevet 2. januar 2013 Del Skrevet 2. januar 2013 Jeg tror nok ikke han blir nevneverdig plaget av disse utrolig plagsomme kjøperne nei... 1 Lenke til kommentar
KristianJV Skrevet 2. januar 2013 Del Skrevet 2. januar 2013 Nypris hos Japanphoto er 29,995,- og det er fortsatt på lager i to av butikkene dems.. http://www.japanphoto.no/canon-eos-1d-mark-iv Lenke til kommentar
TigerJack Skrevet 3. januar 2013 Del Skrevet 3. januar 2013 (endret) På ingen måte en svindelannonse, men: Nikon D3200 18-55 kit - Kr. 3.650,- Er det virkelig noen som kjøper brukt for å spare en hundrings? Ikke jeg i hvertfall. Riktignok er dette en flunkende ny premie, men likevel. Nytt får man dette for ca. 3.930,- inkl. frakt. Med frakt (som jeg antar selgeren ikke dekker) sparer man vel ca. 140 kroner på å kjøpe dette brukt vs. nytt i butikk. Som sagt, ikke noe svindel, men i mine øyne optimistisk. Det hjelper ikke at det er ubrukt for min del. Den LILLE risikoen som tross alt er til stede ved bruktkjøp må være mer verdt enn 140 kroner for meg.... Endret 3. januar 2013 av TigerJack 1 Lenke til kommentar
Shirmah Skrevet 4. januar 2013 Del Skrevet 4. januar 2013 Nikon D5000 til 4000,- var ikke ille, gitt!... Lenke til kommentar
Kjøleskap Skrevet 4. januar 2013 Del Skrevet 4. januar 2013 På ingen måte en svindelannonse, men: Nikon D3200 18-55 kit - Kr. 3.650,- Hvorfor gi 3650 når du kan få samme pakke for 4800? Lenke til kommentar
TigerJack Skrevet 4. januar 2013 Del Skrevet 4. januar 2013 (endret) Hvorfor gi 3650 når du kan få samme pakke for 4800? Tipper det er en ungdom som nok bruker daværende (når hun vant kameraet) veiledende pris som utgangspunkt, uten å ha sjekket markedet først.... Nesten så man bør sende en mail og informere litt.... Mener at denne pakken lå på ca. 5.500 da den ble sluppet, men falt raskt i pris. Endret 4. januar 2013 av TigerJack Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 4. januar 2013 Del Skrevet 4. januar 2013 Canon EF-s 18-55mm f/3,5-5,6 (uten IS) 700 kr Lenke til kommentar
Kjøleskap Skrevet 5. januar 2013 Del Skrevet 5. januar 2013 Hvorfor gi 3650 når du kan få samme pakke for 4800? Satt ned til 3800 nå. Samme pakke ligger også på Foto.no for 4000. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå