silverhalide Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 Denne er vel ganske sent ute, men det er lenge siden jeg har sett et bedre kupp enn - DETTE Folk kan få lov til å syte å sikle så mye de vil over Canon 5D mkII, men jeg hadde tatt denne any day over plasticy DSLR. Lenke til kommentar
abraxa Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 Denne er vel ganske sent ute, men det er lenge siden jeg har sett et bedre kupp enn -DETTE Folk kan få lov til å syte å sikle så mye de vil over Canon 5D mkII, men jeg hadde tatt denne any day over plasticy DSLR. Det så jo ut som en fin pakke det, men du får MYE Mamiya 645 AF for den prisen! Sjekket ebay, og det ligger en pakke med hus, bakstykke og 80 mm objektiv til $600 "buy it now". Eller en Mamiya 7 II *sikle* Lenke til kommentar
silverhalide Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 (endret) Denne er vel ganske sent ute, men det er lenge siden jeg har sett et bedre kupp enn -DETTE Folk kan få lov til å syte å sikle så mye de vil over Canon 5D mkII, men jeg hadde tatt denne any day over plasticy DSLR. Det så jo ut som en fin pakke det, men du får MYE Mamiya 645 AF for den prisen! Sjekket ebay, og det ligger en pakke med hus, bakstykke og 80 mm objektiv til $600 "buy it now". Eller en Mamiya 7 II *sikle* Jeg ser poenget Abraxa, men det blir helt koko å sammenligne Carl Zeiss optikkserien for Contax 645 mot Mamiya 645. En nyere Mamiya 645 AFD-II eller III er også dyrere enn dette settet! Mamiya 7 og Mamiya 6 optikken er derimot fantastisk, men det er jo igjen et helt annet type kamerasystem (Jeg selger ALDRI Mamiya 6 systemet mitt, men kunne gjerne ønsket meg et mellomformat SLR som var litt mindre en RZII som bare stående i skapet) For de som har holdt i et stykke Contax kamera skjønner man også at utstyret stiller i en annen klasse hva håndtverk og mekanikk angår. Endret 5. februar 2009 av silverhalide Lenke til kommentar
T34 Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 Men de greiene er vel film-basert? Lenke til kommentar
silverhalide Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 (endret) Men de greiene er vel film-basert? med disse "greiene" kan man velge hva slags medium man ønsker bruke; Pos/neg film, Polaroid, eller digitalt bakstykke- I alle tilfeller sparker de vanlige PenCaNikOly's rumpe når det gjelder bildekvalitet. edit: Nikon D3X uten AA filter kommer dog i nærheten av de billigere og tidiligste bakstykker, Endret 5. februar 2009 av silverhalide Lenke til kommentar
abraxa Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 Jeg ser poenget Abraxa, men det blir helt koko å sammenligne Carl Zeiss optikkserien for Contax 645 mot Mamiya 645. En nyere Mamiya 645 AFD-II eller III er også dyrere enn dette settet! Det her synes jeg er en merkelig påstand, da det er opplest og vedtatt at Mamiya 645 Af har en fantastisk objektivpark som absolutt ikke står tilbake for Zeiss Planar T. F.eks. I have a complete outfit (2 actually) of Mamiya 645, one is a 645af. I also have a Contax 645, with the same lenses, 45, 80, 210. The only difference being the 80 on the Contax is an F2.0 vs F2.8. Truthfully, the only reason I bought the Contax is that I got sucked into the Zeiss mystique. Using both sets heavily for weddings every week I have never noticed any significant difference between the Mamiya and Zeiss lenses. Then I came across 2 articles from Pop photo from the November ‘99 and April ‘00 issues which tested the two lines of lenses. You should pick up a copy if you have been Zeiss brainwashed - it could save you a lot of cash (wish I had seen it before I bought). The Mamiya lenses were better at every F stop for all the lenses, 45, 80, and 210 - significantly better at the corners. I am sure there are those will say that PopPhoto is full of it - anything to justify their slavish devotion to Zeiss, but using both, I know better, and the tests prove it out. Does Zeiss make fine lenses - yes. Are they better than the Mamiya 645 line - NO. Please don't bother with silly rationalizations, I have no time for it. I am just trying to save people from wasting a lot of cash for snobbish reasons, and yes, that's exactly what I did. I learned my lesson the hard way. If you cannot find the tests, post your email and I will send it to you. Og http://www.mamiya.nl/client/mamiya/uploads...lenseschart.pdf Jeg har ikke prøvd noen av disse selv, så jeg forholder meg til hva jeg har lest på nettet. Men når du sier det er koko å sammenlikne disse, da drar du det uansett for langt. Lenke til kommentar
onslow123 Skrevet 6. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2009 Nikon 300 2.8 AF til 10.000 var da ikke så galt. Du får med to stk telekonvertere trekasse og hele pakka. Fram med monopoden, og vær en skikkelig fotballfotograf. Lenke til kommentar
gormley Skrevet 7. februar 2009 Del Skrevet 7. februar 2009 Overpriset! Nikon WT-4 trådløs sender kr 5000,- Nikon AF-S DX VR 18-200mm 1:3.5-5.6 d ED kr 4500,- Sigma 12-24mm 1:4.5-5.6 DG HSM kr 4500,- Sekonic L-758dr digitalmaster M/radio kr 4800,- http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkod...amp;WT.svl=Link Lenke til kommentar
diax Skrevet 7. februar 2009 Del Skrevet 7. februar 2009 Dette er en luring på Foto.no som skal selge en "Noen måneder gammel Canon G10" med en rabatt på hele 280,-(!!!) i forhold til nytt hos Japan Photo. http://www.foto.no/cgi-bin/bruktmarked/vis...e.cgi?id=103679 Lenke til kommentar
onslow123 Skrevet 7. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2009 Konge-spørsmål på et filmbasert kamera. DETTE filmbaserte kameraet auksjoneres bort med en kapabel blitz (uten dagens TTL) og et bra objektiv. Blir spennende å se hva minsteprisen er. Kan muligens ligge an til et røverkjøp med mindre minsteprisen er skyhøy. Lenke til kommentar
OMyre Skrevet 7. februar 2009 Del Skrevet 7. februar 2009 Japan Foto har Sony A700 med 18-70 objektiv til nkr 6990,- Regner med prisnedgangen er pga. rykter om Sony A800, som muligens blir presentert på PMA messen neste mnd. Link til Japan Foto, A700 Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 Man behøver ikke og reise lengere en til egent forum for og finne "kupp" Lenke til kommentar
saturnia Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 Noe for Canon-gutter.. Lenke til kommentar
OMyre Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 Nå koster Sony A700 Kamerahus bare nkr 5990,- på Japan Foto. Nå blir det nytt hus, selv om Sony A800 kommer snart. Etter å ha lest mye om Sony A700, så mener jeg at det er så bra nå, etter firmware V4.0, at det ikke er så mye å tenke på. Løp og kjøp Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 (endret) Hvis A800 kommer snart er det vel på en måte litt tidlig og annonsere det som brukt i denne posten Og strengt tatt så selger vell ikke JP brukt A700 heller. Endret 10. februar 2009 av Nautica Lenke til kommentar
saturnia Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 Hva med en brukt D700? Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 Jeg vet hvem han som selger den er Icefox kjenner nok også igjen navnet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå