tkorsvold Skrevet 4. september 2010 Del Skrevet 4. september 2010 Her er en som selger en Canon 100m macro USM 2.8 til 2000kr: http://foto.no/cgi-bin/bruktmarked/visAnnonse.cgi?id=136767 Det er vel en god pris? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 4. september 2010 Del Skrevet 4. september 2010 Det var en god pris. Lenke til kommentar
torve Skrevet 5. september 2010 Del Skrevet 5. september 2010 Her er ett røverkjøp. Se beskrivelsen. http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=24210266 Lenke til kommentar
Bikeridr Skrevet 5. september 2010 Del Skrevet 5. september 2010 Teoretisk injeksjon og gult kort for resten av garantien også tilgjengelig. Eller misforstår jeg? Kanskje det kun kan brukes i fotballdømming? Men jeg tror jeg må få flettet inn samme setning i min eventuelle kamerasalgsannonse. Men da selvsagt med rødt kort for utvisning av useriøse kjøpere. Lenke til kommentar
gwh Skrevet 5. september 2010 Del Skrevet 5. september 2010 Vanlige møkkascammingen med google oversettelse.... Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 5. september 2010 Del Skrevet 5. september 2010 Vanlige møkkascammingen med google oversettelse.... Eller på godt Norsk,svindel. Lenke til kommentar
ventle Skrevet 5. september 2010 Del Skrevet 5. september 2010 Skiller seg vesentlig fra de vanlige svindelannonsene på ett punkt: Bildene av salgsobjektet er tilsynelatende autentiske. Dessuten skal finn såvidt jeg vet ha tatt i bruk SMS-validering av annonser nå, slik at finn har telefonnummeret og dermed en viss kobling til annonsøren selv om det ikke er oppgitt i annonsen. Tør ikke kjøpe med forskuddsbetaling, men hadde jeg holdt til i Stavanger skulle jeg jaggu sendt en forespørsel Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 5. september 2010 Del Skrevet 5. september 2010 Det er bare og sende en Mail,hvis selger bor i utlandet så er saken klar. Prisen indikerer også at dette er litt feil. Lenke til kommentar
gormley Skrevet 5. september 2010 Del Skrevet 5. september 2010 Åpenbar svindel det der. Litt uvanlig at han kom fra Stavanger, vanligvis er det Oslo. Og som kommentert var bildene litt "autentiske", ellers typisk svindel: * bare mailkontakt, ikke telefon * utenlandsk navn, bare fornavn * latterlig billig pris * dårlig oversatt * lagt inn i helgene Det som fortsatt overrasker meg er at finn slipper disse gjennom. Enten gjør de det bevisst for å tjene penger, eller så har de ansatt amøber. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 5. september 2010 Del Skrevet 5. september 2010 "autentiske" bilder er som regel stjålet fra reelle annonser de har funnet andre steder på nettet. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 6. september 2010 Del Skrevet 6. september 2010 Det er vel hovedsaken at disse annonsene blir lagt inn i helgen,liten bemanning hos finn så det tar lengere tid før annonsene blir slettet.Annonsen er forøvrig slettet nå. Lenke til kommentar
ventle Skrevet 6. september 2010 Del Skrevet 6. september 2010 Dette er vel 50% luring og 50% raritet: http://foto.no/cgi-bin/bruktmarked/visAnnonse.cgi?id=136839 får jeg foreslå prisantydning på kroner 0,-? Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 6. september 2010 Del Skrevet 6. september 2010 Har selv kjøpt tom eske på eBay - til Voigtländeren min. Var $5 eller $10 - pluss en hel del mer i frakt.. Lenke til kommentar
jpsalvesen Skrevet 6. september 2010 Del Skrevet 6. september 2010 Haha. En skikkelig luring, ja. Han rydder vel, og prøver å tjene noen slanter i samme slengen. Tipper jeg. Lenke til kommentar
ventle Skrevet 7. september 2010 Del Skrevet 7. september 2010 Ett ekte pepperkake-hus? http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=24223057 Lenke til kommentar
eitp Skrevet 7. september 2010 Del Skrevet 7. september 2010 6 664 kroner er dritbillig for en Canon 5d II, synes jeg... eitp Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 7. september 2010 Del Skrevet 7. september 2010 (endret) Prisen er vel ca like lav som sannsynligheten for at annonsen er ekte.. Edit: Det stemmer vel ikke helt, forresten. For at det skulle stemme skulle prisen være null, men du tar poenget.. Endret 7. september 2010 av the_last_nick_left Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 7. september 2010 Del Skrevet 7. september 2010 duc 1823 Knapstad Kan vi kalle det kreativitet ?,okke-som så trykte jeg på svindlerknappen på finn. Lenke til kommentar
gwh Skrevet 7. september 2010 Del Skrevet 7. september 2010 6 664 kroner er dritbillig for en Canon 5d II, synes jeg... eitp Ser ut som kursen for usd er 6,664 i dag.... Lenke til kommentar
Bikeridr Skrevet 7. september 2010 Del Skrevet 7. september 2010 6 664 kroner er dritbillig for en Canon 5d II, synes jeg... eitp Sendte fjompen denne mailen jeg.. Hello JerkOff. Who on earth do you think will fall for that stupid scam of yours? Rule no 1 when trying to swindle intelligent whale-eating Norwegians is at least to write in either proper Norwegian or in English. Your advert has been reported to the police and to the scam-filter of "Finn". Must you have a really bad day >:-[ Unpleasant regards PhotoSmart Signert en velsignet "bruk-og-kast" adresse via Yahoo. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå