Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Luringer og rariteter på bruktmarkedet

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Mulig Nikon F3 HP er et samleobjekt og kan forsvare prisen, men beskrivelsen var velnoget svulstig. Og om jeg forstår teksten rett så påstår selger at denne type kamera har vært på månen. Og det er jo sterkt når kameraet ble introdusert i 1980 og siste måneferd var i 1972!!!

Nikon F3 har bare vært ombord i romfergene og fikk tilnavnet F3 Nasa.

Nikon F Apollo derimot, forgjengeren til F2 og F3, skal visstnok

fremdeles befinne seg på månen.

Skulle bare mangle at de ikke tok bilder når de først tok en tur ut i verdensrommet:-)

Lenke til kommentar

Skulle bare mangle at de ikke tok bilder når de først tok en tur ut i verdensrommet:-)

Hasselblad ble også mye brukt på romferder. En ble ikke med tilbake. Under en spasertur i rommet under Gemini 10-ferden mistet astronauten kameraet sitt og utbryter "S*** I lost my Hasselblad!" Og dermed fikk Sverige sin første satelitt.

Lenke til kommentar

Hasselblad ble også mye brukt på romferder. En ble ikke med tilbake. Under en spasertur i rommet under Gemini 10-ferden mistet astronauten kameraet sitt og utbryter "S*** I lost my Hasselblad!" Og dermed fikk Sverige sin første satelitt.

Hahaha, jeg dauer! :D

Lenke til kommentar

Hahaha, jeg dauer! :D

Hvordan vil forresten VR/IS virke i vektløshet?

Lenke til kommentar
Hvordan vil forresten VR/IS virke i vektløshet?

Skal ikke påstå at jeg har fasiten på det, men jeg vil tippe at det virker bra siden kamerabevegelser vil generere akselerasjonskrefter som VR/IS kan reagere på selv om det forgår i vektløshet. Jeg tipper også at man vil ha mindre bruk for det, siden kameraet er vektløst og man slipper å bruke krefter for å holde det oppe.

Endret av k.n.b
Lenke til kommentar

Etter navnet å dømme til han som selger "månekameraet", så er han vel engelsktalende, og salgsteksten bærer sterkt preg av google translate..

Men det jeg ser er at han, som svært mange med ham, sier "kameraet tar skikkelig bra bilder". Når er det egentlig de skal lære seg at det ikke er kameraet som tar bilde men fotografen? (Muligvis med unntak av statens vegvesens fotobokser).

Minner meg om en samtale, sitert her på forumet ved flere anledninger. Det var vel Ernest Hemingway og Henri Cartier-Bresson som satt i lødig passiar og Hemingway spurte hvilket kamera Cartier-Bresson brukte som tok slike fine bilder. Hvorpå Cartier-Bressons motsvar lød; hvilken blyant er det du bruker som skriver slike bra bøker? :)

Lenke til kommentar
Mulig Nikon F3 HP er et samleobjekt og kan forsvare prisen, men beskrivelsen var velnoget svulstig. Og om jeg forstår teksten rett så påstår selger at denne type kamera har vært på månen. Og det er jo sterkt når kameraet ble introdusert i 1980 og siste måneferd var i 1972!!!

Den prisen er helt grei for et eksemplar i så god stand. De vokser ikke på trær i Norge. Men teksten tyder enten på at det er en utlending i Norge, som ikke behersker språket vårt skikkelig, eller såkalt Frankrike-svindel. Jeg velger å tro at det er det første, for vi skal ikke forhåndsdømme alle utlendinger som legger noe ut på Finn grunnet dårlig norsk. Dessuten er ikke prisen så lav at det blir misstenksomt, slik som D300 til 6000.

Lenke til kommentar
http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=15931726 Pent brukt kamera tilsalgs halvpris

Den tar nesten kaka, ja..

Håper inderlig det har sneket seg inn en 0,- for mye der....

Det var også min første tanke, og etterpå tenkte jeg halv pris av hva? Den modellen kostet vel under 3000 da den var ny, så det må evt. være halv pris av Eos 40D med et annet objektiv enn EF-S 18-55... Evt. 50D uten optikk. Det er utrolig at de forsøker å selge en 10 år gammel analog billigmodell til over 1000 kroner over nypris.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...