albester Skrevet 15. februar 2008 Del Skrevet 15. februar 2008 Lurer på hvordan talekommandoer i kontaktlista på min N82 virker. Finner ikke noe om det i manualen til telefonen? Saken er i alle fall den at jeg jobber som sjåfør, og sitter derfor med handsfree i øret, og telefonen i lomma. Slik det var på min forrige telefon, så kunne man lese inn talekommandoer på de ulike kontaktene, slik at når man feks ville ringe Joakim Berg, så sa man feks Berg. Problemet på N82en min, er at jeg ikke finner noe mulighet til å lese inn kommandoer. Men man kan snakke til den likevel. Da er det en eller annen synth som skal tolke det man sier, og sjekke det opp mot det som står i kontaktlista. Noe som ikke funker i det hele. Jeg hadde lagt inn kallenavn på mor mi som "mutter", når jeg da sa mutter i handsfree, så ringte telefonen opp "sjefen" noe som ikke ligner på uttalen av Mutter i det hele. Virker som om hele talegreiene er bygd opp av at telefonen skal tolke det man sier og sjekke det opp mot skrevne ting i kontaktlista, ikke "leste" ting i kontaktlista. I tillegg så kommer det opp en haug med forslag, dersom telefonen ikke har forstått hva men sier 100%. Sikkert vel og bra det. Men litt av poenget med å bruke handsfree er jo at man ja.. skal ha hendene frie, og ikke måtte drive å trykke opp og ned på telefonen for å velge rett person. da kunne man jo likegjerne bladd i kontaktene manuelt. Er det noen da som har prøvd dette noe videre? eller som har noen tips og triks for å få dette til å virke? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå