Gå til innhold

Installasjonsprogramm for programm: Produktnøkkel skal brukes, hvordan får jeg det til? Vb 2008 Express Edt

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-aNZFa3

Det jeg kan si er at du du må bruke en algoritme som generer nøkkelen, og du må da lage en if setning som sjekker om nøkkelen som er skrevet inn passer med verdien(e), som algoritmen kan genere. Hvordan veit jeg ikke, har dessverre ikke nok matte kunnskaper.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-aNZFa3
Bare gjør det slik:

If TextBox1.Text = produktnøkkel Then

Men det blir jo ikke noen unik produktnøkkel for hvert enkelt program..

Men da kan man kanskje også bruke en hex-editor for å finne ut nøkkelen, så hvis det er et veldig etterspurt program du lager, så er ikke det sikkerhet i programmet i det hele tatt.

Prøv deg fram med det GeirGrusom referer til.

Lenke til kommentar

For de som har fulgt med på trådene mine, som f. eks. GeirGrusom og Manfred har gjort så.. ehem.. vil man fort finne ut at det ikke er ett veldig etterspurt program :blush:

Det handler mest om at jeg vil ha kontroll på hvem so har programmet, slik at jeg bla. kan sende ut informasjon om nye versoner av programmet per. epost.

Siden jeg ikke har tid til å sette meg inn i WebClient =(

Lenke til kommentar

Jeg bruker all den tiden jeg har. Når jeg har langt mer erfaring med webutvikling etc, og jeg har funnet ut at jeg kan utnytte det bedre slik at jeg ikke trenger å bruke slike spesielle ting som f. eks. WebClient.

Jeg trengte litt tid til å finne ut av litt av hvert basic i programmeringen, før jeg så at jeg kunne bruke andre og enklere metoder til å de formålene jeg har.

Det har ikke noe med at jeg ikke gidder ting, spesielt ikke når det er ting jeg interesserer meg for. Jeg interesserer meg for programmering selvom jeg ikke har så god til å bruke på den som kanskje hadde vært best..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...