Dyrehagen Skrevet 15. februar 2008 Del Skrevet 15. februar 2008 (endret) Okay, jeg fikk et STORT problem her i går. PCen min nekter å starte! Vel, den starter, men skjermen er svart, og et par sekunder etter oppstart piper den. Tre høye pip, et langt, to korte. Noen har sagt at dette er forårsaket av en feil på skjermkortet, i så fall, er dette noe jeg kan fikse selv? Jeg har virkelig ikke lyst til å miste noe data på harddisken, og med en vinterferie som begynner i dag, kombinert med ekstremt dårlig erfaring med serviceverkstedet, har jeg heller ikke lyst til å sende den til reparasjon. Er det noe jeg kan gjøre selv? PCen er en laptop, og bruker Windows Vista. Og ja, jeg har søkt Google. Endret 15. februar 2008 av Dyrehagen Lenke til kommentar
Caze Skrevet 15. februar 2008 Del Skrevet 15. februar 2008 (endret) Disse kodene er vanligvis beskrevet i manualen for PCen din. Dersom du ikke har manualen, hent den ned fra produsentens hjemmeside. Hvis det er en forholdsvis ny PC, ring leverandøren og hør med support om hva POST-kodene betyr. Hvis det indikerer hardware-feil, er det ingenting du kan/bør gjøre selv - da må den sendes på service. EDIT: så at det var en bærbar PC nå... Endret 15. februar 2008 av Caze Lenke til kommentar
Dyrehagen Skrevet 15. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2008 Sorry, har for lite erfaring til å begynne å åpne laptopen min. Ville uansett bare endt opp med å ødelegge enda mer... Lenke til kommentar
PerB Skrevet 15. februar 2008 Del Skrevet 15. februar 2008 Hvis ikke manualen til hovedkortet hjelper, kan du søke på Google med Post error codes for å få en oversikt. Lenke til kommentar
PerB Skrevet 15. februar 2008 Del Skrevet 15. februar 2008 Se på siden: http://www.bioscentral.com/ Les for din utgave av BIOS/maskin på høyre side. Antagligvis feil mot skjermkort. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå