--CAINe-- Skrevet 15. februar 2008 Del Skrevet 15. februar 2008 Hadde noen raske spørsmål: 1. Er det mulig å kjøre to ulike skjermkort i SLI oppsett sånn som det er i Crossfire? F. eks.: 8800GT og 8800GTS 512MB 2. Hvor mye vil poengsummen i 3DMark06 ved nevnte skjermkort?(Vanskelig spørsmål, men vist noen kjører nevnte oppsett eller f. eks 8800GT x2 eller 8800GTS 512MB så burde jo poengsummen være omtrentlig lik! 3. Jeg funderer å oppgradere dataen ifra AMD 6000+/ASUS Crosshair HK til Intel Q9450/et eller annet hk 2k+. Burde jeg heller kjøpt et nytt skjermkort også? Tenker på det nye dual gpu kortet til AMD! Hadde dette vært bedre? 4. I enkelte spill så mangler grafikk; Half Life 2 Episode 2 så er mange av skapene bare hvite konturer... Ikke noe grafikk... De er også gjennomsiktige! Ingame så er skapet der og selv om jeg ikke ser dørene så er de der også! Dette skjer i alle fall i 1 spill til som jeg vet om/husker! Hva er det som gjør dette? Jeg kjører siste nonBeta driver ifra Nvidia! 5. Hvilket multi gpu oppsett er mest kompatibelt mot spill? Siden jeg falt av SLI siden for lenge siden så jeg er ant. ordentlig utdatert! 6. Er det noen som vet om FarCry2 blir optimalisert for et spesielt skjermkort? Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 15. februar 2008 Del Skrevet 15. februar 2008 1. Du kan kjøre 8800gt 256 sammen med 8800gt 512 og/eller 8800gt 1gb, det gjør heller ingen forskjell hvilket merke det står på kjøleren, men det er vel eneste forskjellene det kan være. Crossfire kan så vidt jeg vet heller ikke kjøre to forskjellige kort sammen. Det eneste er at man hadde X1900 master som kunne parres med alle x1900 kort. 2. 3Dmark06 er veldig cpu-avhengig, men tror 8800gt får 10-12000 poeng. gts får litt mer. 3. HD 3870 x2 er bedre enn 8800gt. Men om du kjøper et 8800gt til så vil ytelsen tilsvare ati's kort. 6000+ holder forsåvidt fortsatt til de fleste spill i dag. 4. Høres ut som en shaderbug. Prøv en litt eldre driver. Det kan også være overoppheting eller defekte komponenter. Det kan også være at spillet ikke er helt bra, prøvd nyeste patch? 5. ATI crossfire skalerer bedre (mister lavere ytelse per kort) men nvidia støtter flere spill 6. Har aldri hørt om spill som blir optimalisert for noen kort. Men nVidia er vel noe raskere i CryEngine enn amd. Lenke til kommentar
--CAINe-- Skrevet 15. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2008 1. Trodde at crossfire ikke var låst til spesielle kort i alle fall ikke den nye typen crossfire kortene | SLI har jeg hørt skulle bli kompatibel med forskjellige kort! Hørte dette for noen år siden 2. Ang. 3DMark06 så er det faktisk en kombinasjon mellom gpu(1), cpu(2) og ram(3). Kamerat som testet det ut med forskjellige komponenter 3. Jo, men jeg tenker litt på pris/ytelse også... Vist jeg sparer på å kjøpe et 8800GT kort i forhold til AMD kortet eller motsatt... Har ikke sjekket pris... 4. Hmm... Jeg kan teste med beta driveren... Ellers så skal jeg se om filehippo har en eldre driver... Takk for tips! 5. Trodde det var SLI som hadde problemer med at spillet måtte virke mot SLI oppsett, mens crossfire ikke trengte det! 6. Gjelder dette med tanke på at nVidia deaktiverte noen funksjoner i grafikken eller er det generelt? Har hørt at noen ganger når skjermkort produsentene spytter inn penger i et spill så blir grafikken designet (for det meste ubetydelig) mot den skjermkort produsentens "styrke"(Fortsatt ganske ubetydelig, men fult mulig... Uten at jeg kan bevise at det er skjedd!) Takk for svar... Flere kan godt svare vist de har en mening om noe! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå