Arangaras Skrevet 15. februar 2008 Del Skrevet 15. februar 2008 Ja, topicen dekkjer vel det meste av det eg lurer på. Har lest litt rundt om Killzone. 1'aren virkar som om det var eit greit spel, ikkje superbra, ikkje meget bra, men _greit_. So då lurar eg på kvifor enkelte folk trur 2'aren kjem til å bli den beste oppfinninga sida tunfisk på boks. Det ser jo unekteleg bra ut, men kor kjem all positiviteten frå? Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 15. februar 2008 Del Skrevet 15. februar 2008 Vel, grafikken er allerede bra, og de fleste håper og tror at de enorme ressursene som settes inn i spillet, 25-30 millioner USD samt en haug med utviklere vil resultere i ett meget bra fps med en solid multiplayer. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 15. februar 2008 Del Skrevet 15. februar 2008 De fleste fanboys til Halo mente Halo3 ville bli det beste siden gaudaosten ble oppfunnet. Det er bare hype. Lenke til kommentar
paranoide Skrevet 15. februar 2008 Del Skrevet 15. februar 2008 (endret) Hype? Seriøst? Nå vet ikke jeg hvor intelligent du er, men dersom du kjenner til Larry Hagströms 'EQAF'(Economic and Quality Assurance Formula), eller 'ekaff'en' som vi kaller den på BI, så burde du vite at Killzone 2s budsjett på $30 000 000 tilsvarer 11/10 på karakterskalaen dersom du konverterer sluttresultatet av EQAF-utregningen. Endret 15. februar 2008 av paranoide Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 15. februar 2008 Del Skrevet 15. februar 2008 hehe jaja.. er uansett ikke noe tvil om at penger er viktige for utviklere som ønsker å bruke mye tid og folk på å utvikle spill. Bare se på atari, mange gode ide'er men mange spill blir elendige fordi de lanseres for tidlig for å spare penger. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 15. februar 2008 Del Skrevet 15. februar 2008 Såklart, jo større budsjett, jo bedre karakterer. Sier seg jo selv. Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 15. februar 2008 Del Skrevet 15. februar 2008 Såklart, jo større budsjett, jo bedre karakterer. Sier seg jo selv. Ikke lek idiot om du ikke er det. Jo større budsjett jo mer ressurser har utviklere tilgjengelig for å lage ett bra spill. Men det er ikke noe som tilsier at mye penger=bra spill sånn helt uten videre. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 15. februar 2008 Del Skrevet 15. februar 2008 (endret) Med den "geniale" ideen din, vil det jo si at alle filmspill burde vært innertiere, for ingen har vel mere penger å kaste på et spill enn de som lager spill basert på en filmlisens. Men hva så? 90% av dem blir søppel. Endret 15. februar 2008 av Bytex Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 15. februar 2008 Del Skrevet 15. februar 2008 Med den "geniale" ideen din, vil det jo si at alle filmspill burde vært innertiere, for ingen har vel mere penger å kaste på et spill enn de som lager spill basert på en filmlisens. Men hva så? 90% av dem blir søppel. Hva faen er det du snakker om? Tror du utviklere som bestemmer seg for å lage et spill basert på en film lisens automatisk får ett titalls millioner dollar å bruke? Tror filmlises spill som regel lages på et medium budsjett om man sammenligner dem med andre stor spill. Har i allefall ikke hørt om mange super budsjetts filmlisens spill, men det har vel du? Kilde takk? Og som sagt ikke lek idiot om du ikke er det, men du er kanskje det? Skrev også i innlegget over at: Men det er ikke noe som tilsier at mye penger=bra spill sånn helt uten videre. Og når vi først er i gang kan man jo gå tilbake til trådstarters spørsmål, hvorfor tror folk at spillet blir bra?. På grunn av de enorme ressursene som legges i utviklingen av spillet, og ett par trailere. Det er INGEN som har sagt at spillet blir bra. Var det ellers noe du ville, Bytex? Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 15. februar 2008 Del Skrevet 15. februar 2008 Slapp av, mann. Ikke sitt og fyr deg opp over noe så tullete som denne tråden. Ta deg en pause. Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 15. februar 2008 Del Skrevet 15. februar 2008 Fyrer meg ikke opp, bare svarer på dine idiotiske kommentarer. Men forstår nå at du måtte gi deg da du skjønte at du ikke bare feilet i å lese tråstarters innlegg, men også mine innlegg. Blir vanskelig å diskutere noe som helst med deg om du ikke forstår det som skrives. Lenke til kommentar
LMH Skrevet 15. februar 2008 Del Skrevet 15. februar 2008 Eg vil tørr påstå at det egentlig berre er ein veldig enkel grunn til at forventningane har blitt som dei er. Den første, og ikkje minst falske, traileren som kom. Lenke til kommentar
BlastyTrasty Skrevet 15. februar 2008 Del Skrevet 15. februar 2008 Spel på film lisens blir dårleg fordi dei er utvikla på kort tid, for å væra klar til ca release samstundes med filmen. Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 15. februar 2008 Del Skrevet 15. februar 2008 Og når i tillegg den første realtime trailerene faktisk levde opp til forventningene til de fleste, som selvfølgelig ble meget skeptiske etter at man fant ut at traileren var cgi. Lenke til kommentar
Akrabra Skrevet 15. februar 2008 Del Skrevet 15. februar 2008 Sånn som jeg ser på det, killzone 1 ble dårlig fordi det skulle være en halo killer men ikke helt nådde dit og da døde hypen.. Jeg hyper killzone 2 fordi det er det første spillet som virkelig bringer deg inn i en krig, det mørke å dystre med det. og jeg gleder meg for mer og mer jeg ser. screenshotsa er etter min mening konge, mørke dystre områder som får det til å grøsse:) å er sånn jeg tror krig er så alt i alt tror jeg det vil gi den ultimate opplevlsen både grafikk messig og gameplay messig + guerilla har snakka mye om hva de har lært av feila sine i killzone 1, og de gjør sitt beste for at det her skal bli et konge fps for playstation 3:) ps3 sitt halo forsovet. Lenke til kommentar
8ruk3rn4vn Skrevet 15. februar 2008 Del Skrevet 15. februar 2008 (endret) Hype? Seriøst? Nå vet ikke jeg hvor intelligent du er, men dersom du kjenner til Larry Hagströms 'EQAF'(Economic and Quality Assurance Formula), eller 'ekaff'en' som vi kaller den på BI, så burde du vite at Killzone 2s budsjett på $30 000 000 tilsvarer 11/10 på karakterskalaen dersom du konverterer sluttresultatet av EQAF-utregningen. lol? Med all respekt: når du bare namedropper tilfeldig pensumlitteratur sånn helt ut av det blå og att på til innleder setningen med "Nå vet ikke jeg hvor intelligent du er" så fremstår du ikke akkurat som den skarpeste ljåen i sjåen selv... Endret 15. februar 2008 av 8ruk3rn4vn Lenke til kommentar
Tallyho Skrevet 15. februar 2008 Del Skrevet 15. februar 2008 haha FPS er bare sååå 2007 Lenke til kommentar
paranoide Skrevet 15. februar 2008 Del Skrevet 15. februar 2008 Hype? Seriøst? Nå vet ikke jeg hvor intelligent du er, men dersom du kjenner til Larry Hagströms 'EQAF'(Economic and Quality Assurance Formula), eller 'ekaff'en' som vi kaller den på BI, så burde du vite at Killzone 2s budsjett på $30 000 000 tilsvarer 11/10 på karakterskalaen dersom du konverterer sluttresultatet av EQAF-utregningen. lol? Med all respekt: når du bare namedropper tilfeldig pensumlitteratur sånn helt ut av det blå og att på til innleder setningen med "Nå vet ikke jeg hvor intelligent du er" så fremstår du ikke akkurat som den skarpeste ljåen i sjåen selv... Hahahahahahahahhahaha. Lenke til kommentar
Arangaras Skrevet 15. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2008 Hype? Seriøst? Nå vet ikke jeg hvor intelligent du er, men dersom du kjenner til Larry Hagströms 'EQAF'(Economic and Quality Assurance Formula), eller 'ekaff'en' som vi kaller den på BI, så burde du vite at Killzone 2s budsjett på $30 000 000 tilsvarer 11/10 på karakterskalaen dersom du konverterer sluttresultatet av EQAF-utregningen. Hmm... Studerar sjølv øk. og adm. (spesialisering i finans) på TØH, men må ærleg innrømme at den formelen der var ny kunnskap for meg. Kva bok kan eg finne den i? Virka meget spennande, men verken Google eller Wikipedia kunne hjelpe meg. Skal bli spennande å sjå korleis dette spelet blir ja. Eg har trua på at det nok kan bli bra, men nokon Halo killer blir det nok ikkje, rett og slett grunna at det aldri kjem til å bli like populært, uansett kor bra det der. Det trur i alle fall eg då. Lenke til kommentar
axe_puzzle Skrevet 15. februar 2008 Del Skrevet 15. februar 2008 (endret) Sånn som jeg ser på det, killzone 1 ble dårlig fordi det skulle være en halo killer men ikke helt nådde dit og da døde hypen.. Dette er også det jeg har "hørt", og også slik jeg har forstått det. PS har ikke akkurat vært FPS-konsollen og da MS gjorde det bra med Halo, trodde jo alle at Sony skulle slå tilbake.. Overhyped ble spillet, og det "floppet". Uansett, jeg skal nok ha dette spillet. Grafikken ser utrolig bra ut, animasjonene ser smude ut også liker jeg stemningen på det gameplayet jeg har sett til nå. Dystert og lekkert! Eneste er at på den ene videoen så treffer han jo ikke det han sikter på. enten er han som spiller rævva =) eller så er det no småplukk! hehe. uansett, lukter at jeg skal ha meg dette på release. gleder meg. lean and peak systemet virker også litt tøft! + guerilla har snakka mye om hva de har lært av feila sine i killzone 1, og de gjør sitt beste for at det her skal bli et konge fps for playstation 3:) ps3 sitt halo forsovet. For å si det slik. Har spilt Halo og håper ingen fremtidige spill på PS3 (som er exclusives) blir som det (uinspirerende og kjedelig gameplay, middelmådig grafikk og story)... What a hype! Endret 15. februar 2008 av axe_puzzle Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå