Cosmo med K Skrevet 15. februar 2008 Del Skrevet 15. februar 2008 Har egentlig alltid lurt litt på om jeg er litt sær når det kommer til musikksmak. Altså, jeg har da vokst opp med musikk ettersom min far er utrolig glad i musikk og hører på mye rart har jeg fått mye musikk, særlig fra 80-tallet inn med teskje siden jeg var liten. Det å ha "musikkonkurranse", hvorav vi åpner en stor playlist på PCen og spiller av random musikk og deretter konkurrerer om å gjette artist og eventuelt låt raskest mulig, er blitt en familietradisjon omtrent. Har nok vendt meg til å like en del forskjellig musikk på grunn av ting som dette. Jeg kan altså ikke bare høre på musikk, fordi det er jo en ting, men virkelig like det, forbinde følelser med musikken til nesten all forskjellig musikk. Kan sitte og høre på Behemoth, Opeth, Slayer, In Flames osv. eller litt mer rocka metal musikk som Metallica, Nightwish, Godsmack osv. og digge det til å gå over til å høre på 1930-40-talls artister som Frank Sinatra, Ella Fitzgerald, Nat King Cole, Tony Bennet, Bing Crosby, Billie Holiday og Fred Astaire o.l. Deretter gå over til techno og trance som DJ Tiesto, Cascada osv. eller Hip-Hop og listepop. Eneste musikken jeg holder litt avstand til er "dyp musikk" innen sjangre som metal, altså doom metal osv, samt noe techno og punk. Ellers hører jeg liksom på all musikk som finnes og kan fortelle deg hvem som syngen nesten uansett hva én spiller til meg. Er dette litt sært? Eller er det flere der ute som er "så lite bundet" til ett eller noen få musikksjangre? "K" Lenke til kommentar
arthoz Skrevet 15. februar 2008 Del Skrevet 15. februar 2008 Ser ikke hvorfor det skulle være noe sært, men det kan ha noe å gjøre med at jeg hører på alt fra klassisk til black metal til trance til good old fassioned rock Er selvsagt noe jeg ikke er så fan av og det er nyere (amerikansk/europeeisk pop) og hip-hop & rap og breakcore(og helt sikkert lignende) Min last.fm top5 all time liste (siden Aug 14 2004): 1 Tiamat 2 Dir en grey 3 Tom McRae 4 Queen 5 Red Hot Chili Peppers Riktignok 2x "Metal" øverst but still, Dir en grey er japansk Lenke til kommentar
svinepelz Skrevet 15. februar 2008 Del Skrevet 15. februar 2008 Du skal være glad for at du ikke er så sjangerbundet! Skulle ønske jeg kunne si det samme, men jeg har ikke "tid" eller energi til å bore så dypt inn i all verdens sjangre. Jeg har en relativt åpen musikksmak, men er langt fra å praktisere det på måten du tydeligvis gjør. Lenke til kommentar
Seian Skrevet 15. februar 2008 Del Skrevet 15. februar 2008 Sier meg enig med svinepelz. Vi trenger så absolutt flere åpen-sinnede på forumet da de fleste her har mer eller mindre brent seg fast i en eller to sjangre. Jeg syns det er viktig å presisere at du ikke bør blir høy på pæra av den grunn. Har sett det noen få ganger i "Hvor variert musikksmak har du?"-tråden, der de fleste går helt baldus og sier "fyfaen så variert musikksmak jeg har". Det triste er at de nevnte liker to nært beslektete sjangrer som f.eks. metall og klassisk. Men igjen, det er bra at du er oppfostra riktig i mine øyne. Er ikke mye som er verre med rockabilly-hoder som påstår at trance er bare dunk-dunk og hiphop er bare blingbling, og sosser som beskriver metall som bare rasling i kasseroller. Neste du kan gjøre er å ta et dypdykk i hver og en sjanger, evt. finne noe mer undergrunn. Det du har listet opp der er jo bare toppen av isfjellet. Lenke til kommentar
Eldritch Skrevet 15. februar 2008 Del Skrevet 15. februar 2008 Det er vel ikke spesielt sær musikksmak (Merzbow, Masonna, Stalaggh og Dvar, der har du sær musikk), men det er unektelig positivt å se at det dukker opp nye forumbrukere som er åpensinnede ifht. forskjellige musikksjangre Lenke til kommentar
trolls88 Skrevet 15. februar 2008 Del Skrevet 15. februar 2008 (endret) Det med musikk smak er som all annen smak. Jeg tror det er flere som virkelig liker musikk, liker også god musikk uansett musikksjanger. Mine ytterpunkter er Motorhead til Vivaldi. Men kan ikke fordra DDE. Så liker du forskjellig god musikk betyr det at du har sansene i orden. Endret 15. februar 2008 av trolls88 Lenke til kommentar
Laughing Madcap Skrevet 16. februar 2008 Del Skrevet 16. februar 2008 Variert musikksmak er god musikksmak. Alle som har satt seg inn i musikk som du har, har en egen musikk smak og kriterier hva som er bra. Spiller ingen rolle hvis det er kun du som hörer på akkurat det der. Lenke til kommentar
Ördög Skrevet 16. februar 2008 Del Skrevet 16. februar 2008 Variert musikk smak er selvsagt bra. Særlig i sosiale sammenhenger. Selv er jeg EKSTREMT trangsynt, om man vill kalle det det. Altså jeg hører egentlig bare på band innen rock og metal, pluss undersjangre. Det som havner utenfor dette er de gode gamle country artistene Johnny Cash, Willie Nelson, Kris Kristoffersen, etc. Personlig har jeg lært meg leve med og bli "plaget" med R&B, trance, etc når jeg er på fest og slikt (takler det best på fest ja) da jeg kjenner ekstremt få som deler min musikk smak... Som sagt er det bra at du ikke er sjanger bundet, selv om jeg ikke deler din interesse for "datamusikken". Men at du er sær i musikksmaken er jeg ikke enig i. Personlig syns jeg det er kult at du hører på den gode gamle musikken da det er bra personer fortsatt hører på det fordi det er ordentlig kvalitets musikk og jeg syns det er viktig de ikke blir glemt. Om du blir "ertet" for at du hører på Frank Sinatra og slikt skal du være stolt av at du liker dem. Selv har jeg måtte tåle litt "erting" for at jeg liker Willie Nelson, Kris Kristofferson, etc. Lenke til kommentar
DeathBabe Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 Jeg tror ikke du er aleene... Lenke til kommentar
MoonJazz Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 You are not alone:D Lenke til kommentar
DeathBabe Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 You are not alone:D Jeg visste ikke at du likte Hip hop, Techno, Trance, Jazz og listepop, Jonas ? Lenke til kommentar
MoonJazz Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 Joda(ehhm.....ja....riktig) Lenke til kommentar
DeathBabe Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 Liker du det, eller er han mannen der alene om sin musikksmak? Lenke til kommentar
MoonJazz Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 Jeg liker ikke det, men det er sikkert en person i hele verden også som liker det:D Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 Trådstarter er helt lik meg Jeg kan høre på alt og like det Lenke til kommentar
Cosmo med K Skrevet 22. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2008 Trådstarter er helt lik meg Jeg kan høre på alt og like det Det er bra ;P "K" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå