TLZ Skrevet 19. februar 2003 Del Skrevet 19. februar 2003 Hvordan starter du bruker grensesnittet(GUI) i FreeBSD? Kommer bare command oss meg! Greier å logge meg på med root. EDIT: Tror dette har med X å gjøre... Takk på forhand! Lenke til kommentar
Neo Skrevet 19. februar 2003 Del Skrevet 19. februar 2003 Kan man ikke bare skrive 'startx' her som i alle andre distroer altså? :-? Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 19. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2003 Det funket, takk! Som du ser kan eg ikke mye om *NIX, men eg vet at FreeBSD IKKE er linux. Men det bygger på Unix akkurat som Linux(sikkert derfor startx funka). Lenke til kommentar
whoi Skrevet 19. februar 2003 Del Skrevet 19. februar 2003 Det funket, takk!Som du ser kan eg ikke mye om *NIX, men eg vet at FreeBSD er linux. Men det bygger på Unix akkurat som Linux(sikkert derfor startx funka). Kanskje rette det til at FreeBSD ikke er Linux 8) Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 19. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2003 Det funket, takk!Som du ser kan eg ikke mye om *NIX, men eg vet at FreeBSD IKKE er linux. Men det bygger på Unix akkurat som Linux(sikkert derfor startx funka). Kanskje rette det til at FreeBSD ikke er Linux 8) Ops Absolutt FATAL skrive feil... :oops: Vet at både Linux og BSD'ene bygger på unix...derfor er de i slekt. Lenke til kommentar
icarus1983 Skrevet 20. februar 2003 Del Skrevet 20. februar 2003 Det funket, takk!Som du ser kan eg ikke mye om *NIX, men eg vet at FreeBSD IKKE er linux. Men det bygger på Unix akkurat som Linux(sikkert derfor startx funka). Kanskje rette det til at FreeBSD ikke er Linux 8) Ops Absolutt FATAL skrive feil... :oops: Vet at både Linux og BSD'ene bygger på unix...derfor er de i slekt. FATAL JAH! Stemmer det! BSD er bygget på UNIX Linux er bygget på.... Linux... skrevet fra scratch..! Lenke til kommentar
sumptrollet Skrevet 20. februar 2003 Del Skrevet 20. februar 2003 Det funket, takk! Men det bygger på Unix akkurat som Linux(sikkert derfor startx funka). det har nok mer med det faktum at begge bruker XFree86 som Xserver å gjøre. Lenke til kommentar
z_lakaman Skrevet 22. februar 2003 Del Skrevet 22. februar 2003 FATAL JAH! Stemmer det! BSD er bygget på UNIX Linux er bygget på.... Linux... skrevet fra scratch..! Ble Linux skrevet helt fra scratch? Trodde han bare omskrev en liten UNIX-versjon. "In 1992, a talented programmer named Linus Torvalds took a small educational version of UNIX called Minix and rewrote and extended it." (http://www.pattosoft.com.au/jason/Articles...ters/1990s.html) Kan hende jeg tolket teksten feil. Lenke til kommentar
MailMan13 Skrevet 22. februar 2003 Del Skrevet 22. februar 2003 Linux er skrevet fra scratch. From: [email protected] (Linus Benedict Torvalds) Newsgroups: comp.os.minix Subject: What would you like to see most in minix? Summary: small poll for my new operating system Message-ID: <[email protected]> Date: 25 Aug 91 20:57:08 GMT Organization: University of Helsinki Hello everybody out there using minix - I'm doing a (free) operating system (just a hobby, won't be big and professional like gnu) for 386(486) AT clones. This has been brewing since april, and is starting to get ready. I'd like any feedback on things people like/dislike in minix, as my OS resembles it somewhat (same physical layout of the file-system (due to practical reasons) among other things). I've currently ported bash(1.08) and gcc(1.40),and things seem to work.This implies that I'll get something practical within a few months, andI'd like to know what features most people would want. Any suggestions are welcome, but I won't promise I'll implement them :-) Linus ([email protected]) PS. Yes - it's free of any minix code, and it has a multi-threaded fs. It is NOT protable (uses 386 task switching etc), and it probably never will support anything other than AT-harddisks, as that's all I have :-(. Lenke til kommentar
GNUfan Skrevet 22. februar 2003 Del Skrevet 22. februar 2003 From: [email protected] (Linus Benedict Torvalds) Newsgroups: comp.os.minix Subject: What would you like to see most in minix? Summary: small poll for my new operating system Message-ID: <[email protected]> Date: 25 Aug 91 20:57:08 GMT Organization: University of Helsinki Hello everybody out there using minix - I'm doing a (free) operating system (just a hobby, won't be big and professional like gnu) for 386(486) AT clones. -klipp- PS. Yes - it's free of any minix code, and it has a multi-threaded fs. It is NOT protable (uses 386 task switching etc), and it probably never will support anything other than AT-harddisks, as that's all I have :-(. Jojo.... Bare en hobby.... "never will support anything other than AT-harddisks" Neivel Artig å lese tolv år etter at det blei sendt ut... Lenke til kommentar
Dan Hansen Skrevet 22. februar 2003 Del Skrevet 22. februar 2003 Ifølge dommen i saken mot DVD-Jon skal visst FreeBSD være; sitat:"mye bedre enn Linux" ... Lenke til kommentar
z_lakaman Skrevet 22. februar 2003 Del Skrevet 22. februar 2003 Linux er skrevet fra scratch. Ok, jeg gir meg... Når Linus selv har sagt det, så er det nok sant.. Lenke til kommentar
miniPax Skrevet 24. februar 2003 Del Skrevet 24. februar 2003 For de av dere som er interessert, her er en PDF oversikt over de forskjellige distroene som har blitt utviklet fra UNICS i 1969 til dags dato. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå