Bryggefanten Skrevet 15. februar 2008 Del Skrevet 15. februar 2008 Er det noen der ute som har et forslag til mitt lille problem - som begynner å bli stort? Jeg har en Dell 4400 stasjonær PC der DVD-spiller er standard. Har etterpå satt i CD-brenner, og begge disse har virket i flere år. Plutselig en dag var det slutt! Windows utforsker finner ikke disse to stasjonene, og når jeg prøver å installere dem fra menyen "Legge til maskinvare" dukker følgende feilmelding opp: Kan ikke laste inn enhetsdriveren for denne maskinvaren. Driveren kan være skadet, eller den mangler. (Kode 39). Jeg har forgjeves forsøkt å finne ut hva kode 39 er, men ingen steder synes denne feilmelingen å forefinnes. Jeg har åpna maskinen, sjekka strømkabler og alt ser ut til å være i skjønneste orden inne i kassa. Når jeg putter i ei plate i DVD eller CD så begynner stasjonene å lese, går rundt litt - og så skjer det ikke mer! Nå har jeg begynt å lure på om det er en eller annen komponent som svikter meg der inne... Meldingen om at maskinen ikke kan late inn enhetsdriveren begriper jeg ingenting av, kan ikke skjønne at noen drivere er skadet eller ikke lenger finnes på maskina. Er det noen der ute som kan bidra til å oppklare fenomenet??? Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 15. februar 2008 Del Skrevet 15. februar 2008 (endret) http://support.microsoft.com/kb/310123 http://www.pchell.com/hardware/cd_drive_error_code_39.shtml http://forums.microsoft.com/MSDN/ShowPost....93&SiteID=1 > Google; device driver code 39 (aldri vært borte i lignende sjøl, så kan bare henvise til linker) Endret 15. februar 2008 av Mekanicus Lenke til kommentar
qpeg Skrevet 15. februar 2008 Del Skrevet 15. februar 2008 har ikke så mye peiling jeg heller, men du kan prøve å dra ut ide ledningen fra hovedkortet og start opp maskinen. la den boote inn i windows og vær der i ca 5 - 10 min så slå av og sett på plass kabelen igjen. kan også prøve en stasjon av gangen etterpå Lenke til kommentar
Bryggefanten Skrevet 16. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2008 Takk både til Mekanikus og qpeg. Jeg skal prøve både linkene og å nappe ut ideledningen.... Lenke til kommentar
Bryggefanten Skrevet 17. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2008 Mekanicus og qpeg! Dere løste ALLE mine problemer! Nå virker alt sammen som det skal igjen etter at jeg fikk retta opp registeret ved å lese gjennom www.pcshell.com! Jeg har til og med klart å få i gang min nye DVD/CD-brenner LiteOn som jeg forsøkte å installere gjennom USB-kopling. Det skar seg, men nå funker den også perfekt! Så igjen tusen takk til dere to som tok dere tid til å besvare mitt nødrop og som faktisk var i stand til å hjelpe meg!!! Lenke til kommentar
1337acab Skrevet 20. februar 2008 Del Skrevet 20. februar 2008 Ok, jeg hadde akk samme prob som deg, hadde det i ca en uke, å nå da jeg fulgte linkene hær fikk jeg det til HURRA. Tror kanskje probleme mitt skultes deamontools, ettersom det hendte etter jeg instalerte det! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå