Gå til innhold

Lost 4x3- "The Economist" (USA)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Og da er det jo bare å ha seg litt for å drøye tida enn så lenge :D Jeg skjønner forklaringen din ttt, men hvorfor ga hun da fra seg info om hvor arbeidsgiveren hennes var? Var hun bare slepphendt med infoen, eller trodde hun det var info om henne selv Sayid var ute etter, ikke knerte økonomen? Er det noen logikk her eller er bare manuset skrevet litt dårlig?

Det var nok planlagt. Telefonsamtalen ho har etter at ho skaut Sayid tilseier at det var ein del av planen. Truleg var det ei felle, eller var det noko ho sa for å lure Sayid til å røpe eitkvart.

Lenke til kommentar

Hun viste interesse, men dette kan vel være pga at hun skule ha kontakt også. Uansett var det jo ikke en feide mellom dem to som privatpersoner, interessen var reell nok til at det ble sengekos ihvertfall. Når det kommer til den andre veien, så virker det som om Sayid generelt er veldig glad i damer og viser dem både oppmerksomhet og ære. Tenker da både på hvordan han behandlet Shannon, Naomi som han ikke hadde noe forhold til i det hele tatt, samt denne dama som etter en hyggestund prøvde å forkorte livet hans. Han begynte jo å sippe i tillegg, det er uvant fra den kanten.

Lenke til kommentar

Flott episode og god start på sesongen så langt! Synser litt her:

Funnet av isbjørnen i ørkenen med "Dharma-tag" ser jeg som et av noen tegn på at hele Dharma-konseptet kommer mer inn i fokus igjen. Legger merke til at helikopterfolket er aller mest interessert i Ben, men at de også er langt mer interessert i Juliet enn de overlevende fra flight 815. De at de hadde med gassmasker ser jeg som parallell til gassangrepet som Ben og øyboerne utryddet Dharma-gjengen med noen år tidligere. Jeg er overbevist om at noen har "faket" en flystyrt i havet for å dysse ned saken og forhindre at det letes etter overlevende (og dermed etter øya...). Ref også det som tidligere er sagt om bildene av piloten som ikke kan ha vært piloten på den egentlige flight 815. Vi vet også at Ben har brukt undervannsstasjonen til å "jamme" kommunikasjon til/fra øya, så mye kan tyde på at han prøver å forhindre at noen oppdager/gjenoppdager øya.

Kommer med en teori mange sikkert syns er "far out", men som jeg prøver meg med uansett. Vi vet Ben er den store manipulatoren som får andre til å gjøre det han ønsker. Nå tror vi han er fiende av folket fra fartøyet. Hva hvis sannheten er det motsatte og disse jobber sammen med han? Ben sier han har en spion på fartøyet og derfor vet så mye personlig om de 4. Hva hvis han ikke har noen spion, men enkelt og greit kjenner dem? Hva hvis han visste at Charlotte hadde skuddsikker vest og skjøt henne for å underbygge tanken om at hun var hans fiende? Husker fra sesong 3 at Mikhail (russeren fra the Flame) dukker opp plutselig der Naomi har landet stygt skadet. Logisk sett er hun en han ikke burde hjelpe, likevel lapper han henne sammen som om det var helt naturlig. Kanskje de var bekjente? Mikhail tar satelittelefonen, men gjør bare et halvhjertet forsøk på å stikke av med den. Hvorfor ødela han den ikke? Kanskje han egentlig ville få dem enda mer interessert i å bruke den? Antakelig skivebom, men morro å synse litt...

Lenke til kommentar

Hvis teorien din er sann, kommer spørsmål inn i bildet. Nr en er "hvorfor". Hva får Ben og de på båten ut av å drive dette skuespillet?

Hvorfor tok ikke ben og ødela signal-jamminga hvis han sammarbeidet emd de på båten? Greit å finne frem.

Lenke til kommentar
Hvis teorien din er sann, kommer spørsmål inn i bildet. Nr en er "hvorfor". Hva får Ben og de på båten ut av å drive dette skuespillet?

Hvorfor tok ikke ben og ødela signal-jamminga hvis han sammarbeidet emd de på båten? Greit å finne frem.

Har nok ikke noen gode svar på spørsmålene dine, prøver først og fremst å tenke utfra at ting neppe er slik de synes. Gøy å spekulere:)

Lenke til kommentar

Tydligvis var armbåndene i denne episdoden i fokus. Skikkelig begeistret over Elsa, wow, utrolig bra beherskelse av den tyske aksenten og amerikansk-engelsk aksent. Elsa visste nok sikkert hvem Sayid var, og jeg vil tro at hun ville vite hvem Sayid jobbet for. Personen Elsa snakket til på telefonen dukker opp som et nytt spørsmål.

Mannen Sayid drepte på golfbanen var trolig arbeidsgiveren til Elsa.

Endret av Onyx
Lenke til kommentar

Møtet mellom Naomi og Mikhail hadde jeg helt glemt. De snakket sammen så vidt på russisk også, men jeg husker ikke hva her og nå. Det kan være hold i teorien din på ett eller annet vis, men jeg ser ikke noe motiv på dette tidspunktet. Da Naomi snakket med økonomen (regner med det er han), sa hun at folka ikke hadde millitærbakgrunn. Når de vet hvor farlig Ben er, han er til og med på hjemmebane, hvorfor sende disse folka? En mulighet er at de egentlig er tryggere der enn man skulle tro? Jeg vet ikke, er ikke mye hold, men verdt å ha i bakhodet.

Lenke til kommentar
Mannen Sayid drepte på golfbanen var trolig arbeidsgiveren til Elsa.

Nei, hun pratet jo med arbeidsgiveren etterpå. Jeg tror det er han sjefsnegern som styrer ting.

Da må jeg feie for egen dør. Det kan sikkert stemme. Man må nesten bare vente å se, svar kommer med tiden.

Lenke til kommentar

Jeg synes det er fantastisk godt gjort at de fortsatt klarer å holde mystikken rundt det. At vi fortsatt sitter og lurer på store ting. At hver episode åpner for et hav av teorier og spørsmål. Alt i seksjoner gjennom hver sesong, fra det som nå virker helt ubetydelig siden vi har fått mange svar på tidligere ting...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...