Bruno Mars Skrevet 7. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2008 Never listen to a scouser. :!: (Regner med det pga nicket). Tenker jeg går for en dreambox nå, først og fremst. Så kan eventuelt utvidelse komme senere (eller om jeg kanskje kjøper et abbonoment ). Men da skjønner jeg det riktig om eg sier at jeg ikke trenger noe mer en Reciver, svitsjer og LNB-hoder? Lenke til kommentar
kewell79 Skrevet 7. mars 2008 Del Skrevet 7. mars 2008 (endret) scouser? nei........ Du får lese litt i histore bøkene http://www.qxl.no/accdb/viewItem.asp?IDI=5...mp;LanguageNR=0 Endret 7. mars 2008 av kewell79 Lenke til kommentar
Bruno Mars Skrevet 7. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2008 (endret) Leeds? Blir nok litt i det dyreste laget. Som sagt; er "bare" 17 år og bor fortsatt hjemme. Endret 7. mars 2008 av mx1000 Lenke til kommentar
Lindsay Skrevet 7. mars 2008 Del Skrevet 7. mars 2008 Never listen to a scouser. :!: (Regner med det pga nicket).Tenker jeg går for en dreambox nå, først og fremst. Så kan eventuelt utvidelse komme senere (eller om jeg kanskje kjøper et abbonoment ). Men da skjønner jeg det riktig om eg sier at jeg ikke trenger noe mer en Reciver, svitsjer og LNB-hoder? Du trenger ikke annet en reviver,svitsjer og hoder Lenke til kommentar
Bruno Mars Skrevet 8. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2008 Da tenker jeg dette blir min handleliste: - 1 stk. dreambox DM500+ - 2 stk. DiSEqC svitsjer - 2 stk. 2-1 LNB - 1 stk. nullmodemkanel Da ble dette bestilt! Et lite spørsmål om CardSharing (moderator får tilatelse til å slette dette spørsmålet om det bryter rettningslinjene); Mine foreldre har CD med "Nokia 9311 S". Kan den brukes til Cardsharing egentlig? Lenke til kommentar
Bruno Mars Skrevet 9. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2008 (endret) Er det fordi den ikke har har vanlig ethernet kobling bak eller fordi det er ekte Canal digital eller hva? BTW: Er ikke dette et sinnsykt bra tilbud? Hadde det gått ann å avbestille fra maxsat.no tror jeg hadde gjort det. Endret 9. mars 2008 av mx1000 Lenke til kommentar
Lindsay Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 Et godt valg dette, dette vil du ikke angre på Lenke til kommentar
toreae Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 Kan alle dreamboxene for sattelitt brukes med Canal-Digital kort, uten kjøp av ekstra CAM? Må de da flashes for dette? Og hva med Viasatt? Lenke til kommentar
kewell79 Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 Dreambox takler Canal digital og Viasat uten cam Lenke til kommentar
kewell79 Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 (endret) Kjøper du en 500+ fordi den er billigst eller? bare 1 kortleser, ikke mulighet for harddisk eller usb........... og hvorfor 2 DiSEqC svitsjer? Endret 10. mars 2008 av kewell79 Lenke til kommentar
Bruno Mars Skrevet 10. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2008 Fordi det var billigst, ja. Kunne vel kjøpt noe annet enn dreambox, men. Trenger ikke harddisk eller kortleser. Ser ikke helt hva jeg skal med USB heller, selvom det sikkert finnes mange kjekke ting. Tastatur for eksempel. 2 DiSEcC switsjer? Fordi jeg skal ha en motaker i kjelleren, og en i stua. Altså se på TV med parabol, fra 2 steder. Har skrivet det tidligere i tråden. Lenke til kommentar
kewell79 Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 du har vel ikke hørt om multiboot da tenker jeg :!: men 4 hoder hadde gjort du fikk inn endel flere kanaler og får utnytte DB'en mer Lenke til kommentar
Bruno Mars Skrevet 10. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2008 Multoboot? Flere operativ systemer på en maskin. Skal vurdere å kjøpe 2 hoder til etterhvert. Lenke til kommentar
kewell79 Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 Multoboot? Flere operativ systemer på en maskin. Skal vurdere å kjøpe 2 hoder til etterhvert. multiboot er at du kan ha flere image lagret samtidig og du får plass til mye mer annet snacks. DB 500 har ganske lite flash minne, så det er begrenset på hva du kan legge inn på din DB (plugins, cams osv) Den gjør også din DB mer stabil, da DB kan kræsje pga for lite minne. Multiboot brukes via HDD eller USB Lenke til kommentar
Bruno Mars Skrevet 10. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2008 (endret) Vet ikke, men tviler på at det blir min siste dreambox i mitt liv. :!: Da satser jeg nok på noe litt større. Endret 10. mars 2008 av mx1000 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79 Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 Et kjapt spørsmål. Kan man bruke Dreambox på GET sitt kabel-tv nett? Da jeg snakket med de om det mente de at dette ikke ville fungere fordi "programkortet" og dekoderen deres var kodet opp mot hverandre. Stemmer dette? Noen som har erfaring? Lenke til kommentar
vta Skrevet 18. mars 2008 Del Skrevet 18. mars 2008 Ønsker en dreambox, eller noe lignende. Kom tilfeldigvis over denne tråden, og det var jo da litt artig å lese "starten på karrieren" din. Lenke til kommentar
TommyL Skrevet 18. mars 2008 Del Skrevet 18. mars 2008 Et kjapt spørsmål. Kan man bruke Dreambox på GET sitt kabel-tv nett? Da jeg snakket med de om det mente de at dette ikke ville fungere fordi "programkortet" og dekoderen deres var kodet opp mot hverandre. Stemmer dette? Noen som har erfaring? Da må du ha "C" modellen, f.eks. DM500C. Den brukes til kabel. At Get sier det ikke går, er selvfølgelig renspikket tøv. De må vel nesten si det. Kortparringen takles uten problemer. Lenke til kommentar
Bruno Mars Skrevet 19. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2008 Ønsker en dreambox, eller noe lignende. Kom tilfeldigvis over denne tråden, og det var jo da litt artig å lese "starten på karrieren" din. Vet ikke helt hva du er ute etter, men det jeg tenkte på var alternativer. F.eks Vantage, IPbox, Tripledragon... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå