Fulgu Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 Stearinlyset på toppen av D70s'en tilhørende studentavisa har tatt kveld, den fyrer ikke av i det heletatt, og det virker ikke som om kameraet registrerer at den er slått opp i det heletatt i de modusene hvor den skal sprette opp av seg selv. Den lille haken som skal holde den nede, og frigjøre den for å slå den opp bare smeller og tikker (fordi blitsen allerede står oppe). Noen som har opplevd dette? Hvor skal babyen sendes for rep? Kameraet er forsikret, men er ikke sikker på om det vil lønne seg. Kanskje slikt er mulig å reklamere på (?) Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 Jeg har opplevd det samme, men på min Canon 350D. Det kan være at du har det samme problem. Det er jo en del microbrytere i blitzen, og jeg mistenker at en har hengt seg opp. Jeg løste mitt problem med å blåse med trykkluft (på boks) ned i blitzen (ved de armene på siden). Pass på å bruke "ren" luft, og ikke "smurt" luft. Tom Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 15. februar 2008 Del Skrevet 15. februar 2008 Hvor skal babyen sendes for rep? Kameraet er forsikret, men er ikke sikker på om det vil lønne seg. Kanskje slikt er mulig å reklamere på (?)Det er Camera og Videoteknikk som har service på Nikon nå. Dersom det ikke lønner seg å reparere, vil antakelig en SB-400 være et godt supplement, billig og litt kraftigere, samt mulig å tilte. Liten nok til at man kan ta den med seg "overalt". Lenke til kommentar
Fulgu Skrevet 15. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2008 Ett clue her er at det må funke 110% automatisk, siden det somregel er journalistspirer som løper rundt med dette kameraet. Gir SB-400 sammen med D70s fullt fungerende automatikk? Hvor mye kan den forresten tiltes? Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 15. februar 2008 Del Skrevet 15. februar 2008 Ett clue her er at det må funke 110% automatisk, siden det somregel er journalistspirer som løper rundt med dette kameraet. Gir SB-400 sammen med D70s fullt fungerende automatikk? Hvor mye kan den forresten tiltes?SB-400 fungerer fullt ut med D70s, ja. Støtter iTTL på samme måte som SB-600 og SB-800. Har ikke manuelle funksjoner en gang... Kan tiltes i hvert fall 60°, 75° og 90°. Husker ikke om den støtter 45°. Lenke til kommentar
Fulgu Skrevet 15. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2008 Funky, da blir sikkert det løsningen om ikke tomsi's trykklufttriks funker. Hvorfor er ikke du Utropist k-ryeng? Lenke til kommentar
KalleKanin Skrevet 15. februar 2008 Del Skrevet 15. februar 2008 Jeg har opplevd det samme, men på min Canon 350D. Det kan være at du har det samme problem. Det er jo en del microbrytere i blitzen, og jeg mistenker at en har hengt seg opp. Jeg løste mitt problem med å blåse med trykkluft (på boks) ned i blitzen (ved de armene på siden). Pass på å bruke "ren" luft, og ikke "smurt" luft. Tom Mitt Canon 350D er inne til service, akkurat pga dette. Prøvde ikke noen "triks", og benytter meg heller av reklamasjonsretten. Når FotoVideo lar meg få et lånekamera i mellomtiden, overlater jeg dette til "proffene". Er dette et kjent problem? Mener jeg prøvde å søke litt, uten at jeg fant så mange treff på det. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 15. februar 2008 Del Skrevet 15. februar 2008 Jeg har opplevd det samme, men på min Canon 350D. Det kan være at du har det samme problem. Det er jo en del microbrytere i blitzen, og jeg mistenker at en har hengt seg opp. Jeg løste mitt problem med å blåse med trykkluft (på boks) ned i blitzen (ved de armene på siden). Pass på å bruke "ren" luft, og ikke "smurt" luft. Tom Mitt Canon 350D er inne til service, akkurat pga dette. Prøvde ikke noen "triks", og benytter meg heller av reklamasjonsretten. Når FotoVideo lar meg få et lånekamera i mellomtiden, overlater jeg dette til "proffene". Er dette et kjent problem? Mener jeg prøvde å søke litt, uten at jeg fant så mange treff på det. Jeg har hatt 3 forskjellige feil med blitzen. Denne som er nevnt her (og jeg fikset selv), deretter så ville ikke kamera slå opp blitzen pga. en microbryter - kameraet trodde at en ekstern blitz fortsatt stod på kamera (fikset på garanti). Nå er kamera inne til service igjen; denne gangen fordi kamera ikke skjønner at blitzen har blitt lukket. Det smeller godt når den fyer av i lukket tilstand. Pluss at plasten foran smelter og blir brun... Jeg trengte heldigvis ikke spørre om lånekamera, da jeg har fått meg en 30D Tom Lenke til kommentar
kimare Skrevet 15. februar 2008 Del Skrevet 15. februar 2008 Stearinlyset på toppen av D70s'en tilhørende studentavisa har tatt kveld, den fyrer ikke av i det heletatt, og det virker ikke som om kameraet registrerer at den er slått opp i det heletatt i de modusene hvor den skal sprette opp av seg selv.Den lille haken som skal holde den nede, og frigjøre den for å slå den opp bare smeller og tikker (fordi blitsen allerede står oppe). Noen som har opplevd dette? Hvor skal babyen sendes for rep? Kameraet er forsikret, men er ikke sikker på om det vil lønne seg. Kanskje slikt er mulig å reklamere på (?) Løsning: Du snikinnfører Sony utstyr i redaksjonen, selg din A100 billig og kjøp A700 billig selv. Lenke til kommentar
Thunderhead Skrevet 15. februar 2008 Del Skrevet 15. februar 2008 Kan tiltes i hvert fall 60°, 75° og 90°. Husker ikke om den støtter 45°. Nei, den har ikke definert "hakk" på 45°, men kan i praksis tiltes tilnærmet trinnløst helt til 90°. PS Blitskompensasjon i kamera vil selvsagt fungere som normalt, selv om det ikke er justeringsmuligheter på selve SB-400. Lenke til kommentar
KalleKanin Skrevet 15. februar 2008 Del Skrevet 15. februar 2008 (endret) Jeg har hatt 3 forskjellige feil med blitzen. Denne som er nevnt her (og jeg fikset selv), deretter så ville ikke kamera slå opp blitzen pga. en microbryter - kameraet trodde at en ekstern blitz fortsatt stod på kamera (fikset på garanti). Nå er kamera inne til service igjen; denne gangen fordi kamera ikke skjønner at blitzen har blitt lukket. Det smeller godt når den fyer av i lukket tilstand. Pluss at plasten foran smelter og blir brun... Jeg trengte heldigvis ikke spørre om lånekamera, da jeg har fått meg en 30D Tom Ser ut til å være noe av det samme. Kameraet vil ikke slå opp blitzen, og hvis jeg tvinger den opp fyrer den heller ikke av. Jeg bruker stort sett en ekstern blitz, men opppdaget det en gang hvor jeg ikke gadd å sette den på. Mulig bruk av ekstern blitz kan være problemet? Når jeg får tilbake kameraet mitt får jeg sikkert den tredje feilen da (Sikler også veldig på en 30D, særlig nå som prisen er så lav, men foreløpig prioriterer jeg litt annet utstyr...) Endret 15. februar 2008 av KalleKanin Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå