S_J Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 litt usikker på hvor denne bør plasseres...... Skal koble til en SSH-server med PLINK.EXE (en ssh-klient som kjører i kommandolinjevinduet i Windows Vista) Problemet er at alle spesielle tegn som farger og fet skrift vises som rare tegn foran ord. Å viske ut tekst virker heller ikke. noen som vet hva som kanskje kan gjøres. noen kommandoer i bash eller noe for å skru av slike spesielle tegn? Lenke til kommentar
serrghi Skrevet 15. februar 2008 Del Skrevet 15. februar 2008 Prøv Putty istedet. Lenke til kommentar
S_J Skrevet 16. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2008 Joda, har det, men vil helst kunne kjøre SSH i et vanlig 'ledetekstvindu'. Det må jo være måter å fikse dette? Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 16. februar 2008 Del Skrevet 16. februar 2008 Det er en grunn til at alle SSH-klienter for windows kjører i eget vindu. Bruk Putty. Lenke til kommentar
S_J Skrevet 16. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2008 startet også en telnetserver på maskinen. koblet til med Windows innebygde telnetklient, da virket fargene. men nano virket ikke. fikk feilen 'Error opening terminal: vtnt.' også noe rart med 'man' Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 16. februar 2008 Del Skrevet 16. februar 2008 Ja, det er fordi cmd.exe ikke er en terminalemulator. Read the writing on the wall, bruk Putty. Lenke til kommentar
S_J Skrevet 16. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2008 før jeg gir meg, spør jeg om det er noen som kjenner til kommandoen 'setterm' så det kanskje kan bli litt lettere å bruke ssh for meg Lenke til kommentar
Kagee Skrevet 10. august 2008 Del Skrevet 10. august 2008 (endret) 1. Skru at den telnetserveren på server en med en gang. 2. Her har du man til setterm, mer vet vel få http://linux.die.net/man/1/setterm 3. Du vil ikke kjøre ssh gjennom cmd.exe. Nei, du vil ikke. Nei, absolutt ikke. 4. Du vil ikke koble til serveren din via telnet. Det er som å bytte ut mobiltelefonen med en megafon. Hvis du sier hva du prøver å få til, kan vi hjelpe deg med det, i stedet for hva du tror løsningen er. Endret 10. august 2008 av Kagee Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå