Gå til innhold

AOpen ePC945-m8 billig og grei?

Anbefalte innlegg

• 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Jeg har kjøpt den maskinen til den prisen. Fungerer fint den, men det var veldig vanskelig å finne en prosessor som er støttet. Er ganske begrenset hva som er støttet, og de som er støttet er ganske utdatert. Endte til slutt opp med en pentium d925, og maskina funker som bare det. :)

Det er kun disse som er støttet:

TYPE : Socket T LGA775 (Support Intel Dual core Pentium 4, Pentium D, Celeron D) (Support Intel Pentium 4, Pentium D up to 3.8GHz and Celeron D)

Endret av PythonMaster
Lenke til kommentar

Takk for den linken, men hadde sett de før. Er den du har helt lik? Synes den ser svart ut på shg sin hjemmeside?

Jeg er også interessert i å se bilder av pluggene på strømforsyningen, samt hvordan komponent og scart er koblet til hovedkortet...

Lenke til kommentar

Den er ikke helt sort, så ikke den dem har bilde av på SHG. Men jeg trenger tips til en LGA775 CPU, av C2D. Hva behøver jeg av kraft for å kunne spille 1080p materiale av divere forskjellige typer, mkv osv. Jeg kommer bare til å kjøre med et onboard skjermkort så går utifra at jeg må ha litt kraft i CPU da. Noen tips? Skal se om jeg kan få lagt ut noe bilder når jeg har fått bestilt og mottatt komponentene. Men noen tips til CPU? Skal ikke brukes til spilling.

Lenke til kommentar

Hovedkortet i den pcen støtter ikke C2D prosessorer (selv om sokkelen er det samme)

Den beste cpuen du kan bruke i den er en Pentium D 950.

På langt nær nok til 1080p med mindre du setter i ett skjermkort om støtter HW aks

Lenke til kommentar
Tenkte jeg skulle bytte hovedkort til dette:

https://prisguiden.no/product.php?productId=81379

Da har jeg HDMI utgang og støtte for C2D=)

Som jeg skrev litt lengre opp kommer jeg til å bytte til det hovedkortet, har nettopp bestilt det sammen med en Intel E2000 CPU og 2GB Geil 800MHz minne, det burde greie å dra det meste.

Hei!

Har akkurat kjøpt denne også og byttet hovedkort til et Asus P5E-VM HDMI.

Dette fungere stille og fint med Vista Home Premium, Core2 Duo E2200 2.2 Ghz Og 2 Ghz med ram.

Har ett problem med på/av funksjon. Skrur på hovedbryter bak ingen ting skjer, må fysisk ta av den ene USB kontakten som styrer displayet og sette den på igjen for å få displayet til å tenne. Når dett først har tent fungerer av/på knapp som normalt helt til strømmen går eller jeg slår av hovedbryter bak. Da er det samme leksa igjen for å få PC-en på.

Mistet også den ene Firewire kontakten i front, men det kan jeg leve med.

Er det noen av dere som bytter hovedkort og finner en løsning på på/av problemet er jeg takknemlig for en tilbakemelding.

Lenke til kommentar
Kanskje ikke 2 Ghz med ram, men 2 GB?=)

Kanskje du må oppdatere bios og usb drivere?

:blush:

Oppe halv fem i dag. Er nok ett resultat av det.

Siste bios, og drivere. Er nok forskjellen på pinnelayouten på kontaktene på hovedkortene som gjør dette men finner ikke ut hvilken som styrer strømmen til displayet. Det må jo være bare en liten puls som tenner dette da det holder med å ta av å sett på kontakten igjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...