adale Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 Jeg hadde ikke trodd at det var så vanskelig å finne. Nå har jeg forsøkt Start.no og Get. Start.no ga meg admin-rettigheter til modemet etter at jeg godtok å ta alt ansvar. Det fungerte bra inntil jeg ikke fikk IP-telefoni til å snakke med det modemet. Så jeg er i ferd med å bytte, men må finne en leverandør som ikek sperrer masse porter inn til meg. Jeg vill selvfølgelig bestemme det selv. Da jeg kontaktet GET kundeservice, fikk jeg beskjed om at de fleste portene blir sperret. Er det tilfelle? Er det noen andre å anbefale som ikke gjør det? f.eks tcp 6381 og UDP 5060 Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 Tråden var feilpostet og har blitt flyttet til riktig kategori. (Vennligst ikke kommenter dette innlegget. Reaksjoner på moderering gjøres via PM/melding) Lenke til kommentar
agvg Skrevet 16. februar 2008 Del Skrevet 16. februar 2008 Tviler på at GET sperrer de fleste porter, hvilke porter skal du ha da? Skal du kjøre servere? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 16. februar 2008 Del Skrevet 16. februar 2008 Du bør velge en ISP hvor du får tilgang til router eller får et modem. GET skal være helt grei siden du får modem og jeg kjenner ikke til at de stenger noen porter. Ellers er Ventelo veldig grei med modem, Telenor har gode veiledninger for bridgeoppsett mens NGT kan være mere komplisert med noen av routerne (de leverer random produkter med varierende tilgang til bridgemodus etc). Lenke til kommentar
MiRaCL Skrevet 17. februar 2008 Del Skrevet 17. februar 2008 Er en del porter som er stengt hos get. Port 21,80,25 utgående, som da blir negativt for mange. Div andre porter er også stengt, men dette er porter som ikke skal ha noe å si for bruken av internettet. Lenke til kommentar
Odie Skrevet 17. mars 2008 Del Skrevet 17. mars 2008 Jeg merket at port 80 og 21 var stengt på mitt get kabelmodem, så jeg kontaktet kundeservice for å høre hvilke andre porter de hadde stengt. Jeg fikk følgende til svar: 21 TCP FTP Til kabelmodem utenifra 25 * TCP SMTP Til kabelmodem utenifra 69 UDP TFTP Begge veier 80 TCP WEB/http Til kabelmodem utenifra 137-139 TCP/UDP NetBios Begge veier 161 UDP SNMP Fra kabelmodem innenifra 548 TCP AFPoverTCP Til kabelmodem utenifra 12345 ICMP/TCP Netbus Begge veier 27374 * TCP ASP Begge veier Det merkelige er at naboen min, som også har get, ikke har stengt port 80 eller 21 på sitt kabelmodem. Er det andre som er get kunder og som har åpne kabelmodem? Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 17. mars 2008 Del Skrevet 17. mars 2008 Get ligger vel i samme gata som Canal digital som leverer internett over Coax. CD bedriver noe så fint som trafic chaping som gjør blant annet bittorrent bortimot helt umulig på standarporter. Ta en titt i lisensvilkårene og se etter om at det står noe lignende av at internett fra Get er en begrenset rettighet bla bla bla. Står i allefal det i vilkårene fra CD og de strøyper trafikken om de mener du bruker for mye. Lenke til kommentar
-Night- Skrevet 17. mars 2008 Del Skrevet 17. mars 2008 Jeg merket at port 80 og 21 var stengt på mitt get kabelmodem, så jeg kontaktet kundeservice for å høre hvilke andre porter de hadde stengt. Jeg fikk følgende til svar:21 TCP FTP Til kabelmodem utenifra 25 * TCP SMTP Til kabelmodem utenifra 69 UDP TFTP Begge veier 80 TCP WEB/http Til kabelmodem utenifra 137-139 TCP/UDP NetBios Begge veier 161 UDP SNMP Fra kabelmodem innenifra 548 TCP AFPoverTCP Til kabelmodem utenifra 12345 ICMP/TCP Netbus Begge veier 27374 * TCP ASP Begge veier Det merkelige er at naboen min, som også har get, ikke har stengt port 80 eller 21 på sitt kabelmodem. Er det andre som er get kunder og som har åpne kabelmodem? du kan alltid byte om på hvilken port dine server bruker så de har ikke noe og si jeg har ikke noe problem med get Lenke til kommentar
MiRaCL Skrevet 18. mars 2008 Del Skrevet 18. mars 2008 Get ligger vel i samme gata som Canal digital som leverer internett over Coax.CD bedriver noe så fint som trafic chaping som gjør blant annet bittorrent bortimot helt umulig på standarporter. Ta en titt i lisensvilkårene og se etter om at det står noe lignende av at internett fra Get er en begrenset rettighet bla bla bla. Står i allefal det i vilkårene fra CD og de strøyper trafikken om de mener du bruker for mye. Get bedriver ikke traffic shaping. Dette er noe CD gjør for å gi båndbredde til folk som skal streame webtv o.s.v, virker som de kun kjører shaping på spessefike porter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå