Gjest Guest_ja_* Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 La dette innlegget her i og med at det omhandler min psykiske helse. Fikk vite i dag at det lå et brev hjemme og venter på meg, fikk dem til og åpne brevet og der stod det at jeg kunne bli innkalt til militær tjeneste.. Hvis jeg blir det, skal jeg få en endelig innkallelse innen 2 mnd ellernoe.. Det jeg fikk med meg ihvertfall.. Flere som har fått det? Personlig synes jeg dette suger.. Jeg som ikke vil inn dit engang, hvorfor skal jeg inn der? Det halvåret det er snakk om skal jeg jobbe, tjene penger til å endelig kunne ta en ferie samtidig som jeg skal få betalt ned diverse lån.. Jeg kan da ikke sette alle lånene mine på pause, har jo ikke lyst til å slite med lånene mine et halvt år lengre.. Hvorfor ta inn folk som meg som er negative til dette i utgangspunktet? Er det ikke bedre og heller ta inn de folka som vil inn dit, og heller lønne dem litt bedre istedenfor og kaste bort penger på folk som meg, som ikke vil.. Og til dere som sier, "dette må du gjøre for landet ditt" Det bryr meg akkurat der sola aldri skinner, for jeg føler ikke noe spesielt for dette landet, politikken kunne vært bedre med en flokk aper, lovene er helt forferdelige.. En mopedist som har trimma mopeden sin har større sjangse for å få straff enn han som nettopp voldtok ei stakkars jente.. Betaler nok gjør jeg til staten også, har en skatteprosent som ikke ligner hesten i forhold til inntekta mi.. Dette skulle være året hvor jeg endelig skulle få tak i en fin jobb og endelig få orden på livet mitt ettersom jeg har slitt mye psykisk gjennom hele alle skoleårene mine, med unntak av det aller siste.. Litt bedre er det jo nå, for nå har jeg noen venner som er glad i meg, og jeg har ei dame som jeg veldig veldig glad i. Dette er det eneste jeg har, hvorfor skal militæret ta meg i bort i fra dette? Det er dette jeg lever og ånder for, vennene mine og kjæresten min. Og nå skal jeg langt langt bort ifra dem..? Har søkt på jobber rundt omkring, og nå får jeg noe drit fra militæret om jeg kanskje skal inn, dette blir psykisk mord for meg.. Hva skal jeg gjøre? Stikke til legen og si hva dette kommer til å gjøre mot meg? Ps; beklager rotete innlegg, men jeg er sliten og har vondt i hodet nå, så bær med meg Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 Bli pasifist. Er forøverig i samme situasjon som deg, men mitt innkallelsesbrev har enda ikke dukket opp. Jeg ber til de høyere makter (may he rest in peace) at det heller aldri kommer. Lenke til kommentar
fedtcreme Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 Skal lite til for aa slippe naa..null stress Lenke til kommentar
Nimh Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 Dersom du absolutt ikke vil være i militæret, så klarer du å unngå det. Lenke til kommentar
Gjest Trådstarter Skrevet 15. februar 2008 Del Skrevet 15. februar 2008 Hva må jeg gjøre for unnslippe dette her da? Vil helst ikke juge på meg noe.. En av grunnene til at jeg ikke vil dra dit er at jeg alltid har vært et mobbeoffer, både i barneskolen, ungdomskolen, vidregående skole og til og med der jeg jobber som lærling. Ganske sikker på at historien gjentar seg i militæret også. Burde jeg gå til en lege og si hva føler og sliter med, eller er turen til en psykolog det beste da? Og ja, jeg vil absolutt ikke.. Dette har plaga meg i flere år, dette med å bli innkalt til dette dritet.. Lenke til kommentar
fedtcreme Skrevet 15. februar 2008 Del Skrevet 15. februar 2008 Stikk på innrykk, finn ut hvor presten holder til, finn ham, si at du føler at historien gjentar seg, og at du mistrives. Forøvrig skal man være svært lite tilpasningsdyktig for å bli mobbet i militæret. Stort sett. Lenke til kommentar
lamial Skrevet 15. februar 2008 Del Skrevet 15. februar 2008 Jeg synes det høres ut som en god ide å gå til legen, og forklare situasjonen for han. Leger ordner mye fint, kanskje han skriver en legeattest for deg Lenke til kommentar
fedtcreme Skrevet 15. februar 2008 Del Skrevet 15. februar 2008 Ikke legen, men presten. Lenke til kommentar
knetrom Skrevet 15. februar 2008 Del Skrevet 15. februar 2008 De har psykologer og. Litt praktisk, lånet ditt fryses når du er i armyen, du betaler ikke noe ekstra, men du må jo betale tilsvarende lenger når du slipper ut. Lenke til kommentar
lamial Skrevet 15. februar 2008 Del Skrevet 15. februar 2008 Jada, tenkte på før han drar inn jeg da... Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 16. februar 2008 Del Skrevet 16. februar 2008 Når det gjelder det at du er redd for å miste vennene og dama di så er det bare å se det positive ved å komme inn i heimevernet. Jeg har vært inne i 4 uker nå og stortrives, blitt godt kjent med mange nye folk, lærer mye nytt og kommer i bedre form. Selvsagt er det hardt å gå på ski med pakning, men det er så utrolig godt å bli ferdig med hver tur, selvtilliten flyr opp. Du starter også å sette pris på små ting som å sitte, eller å sove. Førstegangstjenesten blir det du vil at den skal bli, prøv heller å se det positive i det. En av grunnene til at jeg ikke vil dra dit er at jeg alltid har vært et mobbeoffer, både i barneskolen, ungdomskolen, vidregående skole og til og med der jeg jobber som lærling. Ganske sikker på at historien gjentar seg i militæret også. Du burde virkelig prøve ut førstegangstjenesten, det er ikke det samme som å starte på en ny skole med ukjente folk. Hele sitasjonen er forandret og folk er veldig åpen, alle vil bli kjent med nye folk og bare du prøver så blir du kjent med andre svært raskt. Å finne noe å prate om er heller ikke noe problem, forsvaret. Jeg tror hvertfall at det kan bli veldig positivt for deg å prøve det ut, ikke gjør det fordi "det er din plikt" og slikt tøv, men gjør det for ditt eget beste. Du får ikke dimme pga. økonomiske problemer, mer enn nok av folk som er inne der jeg er som har flere jobber og taper enormt med penger på å være inne, så det er ingen vits å prøve seg på det. Lenke til kommentar
Keylar Skrevet 16. februar 2008 Del Skrevet 16. februar 2008 (endret) Jeg skal ikke kommentere det du skriver om at du "hater" dette landet, men hvis du virkelig ikke vil så si ifra om dette på sesjon, eventuelt gråt deg på noen ryggplager . Jeg syntes selv året i militæret er ett av de mest fantastiske i mitt liv. Lærte og opplevde så utrolig mye, og så utrolig mange nye venner jeg fikk appåtil!. Endret 16. februar 2008 av Keylar Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 16. februar 2008 Del Skrevet 16. februar 2008 Spørsmål: Dersom jeg påroper meg og plutselig ha blitt pasifist, vil dette resultere i samfunnstjeneste for min del? Lenke til kommentar
Keylar Skrevet 16. februar 2008 Del Skrevet 16. februar 2008 Nei. Du blir nok dratt inn uansett. Skjønner ikke hvordan noen i hele tatt kan si at de er pasifister, er jo nesten som å melde seg ut av verden . Lenke til kommentar
lamial Skrevet 16. februar 2008 Del Skrevet 16. februar 2008 Nei. Du blir nok dratt inn uansett. Skjønner ikke hvordan noen i hele tatt kan si at de er pasifister, er jo nesten som å melde seg ut av verden . Hvorfor det? Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 16. februar 2008 Del Skrevet 16. februar 2008 (endret) Takk for et innsiktsfult svar. Endret 16. februar 2008 av Anathema Lenke til kommentar
Gjest Trådstarter Skrevet 16. februar 2008 Del Skrevet 16. februar 2008 Jeg skal ikke kommentere det du skriver om at du "hater" dette landet "Hater" ikke dette landet, men det er mye som er veldig veldig feil, men la oss ikke gå offtopic.. Jeg vil ikke inn i militæret fordi jeg har ikke lyst til å reise ifra alt jeg har.. Har vært på reise med jobb og vært borte en 10 dagers tid, og merker at dette er noe jeg seriøst ikke liker, det og være borte ifra venner osv.. Uansett så vil psyken min gå kraftig ned i løpet av en sånn periode.. De har vel ingen bruk for et psykisk vrak der inne tenker jeg.. Lenke til kommentar
Keylar Skrevet 17. februar 2008 Del Skrevet 17. februar 2008 (endret) Jeg skal ikke kommentere det du skriver om at du "hater" dette landet "Hater" ikke dette landet, men det er mye som er veldig veldig feil, men la oss ikke gå offtopic.. Jeg vil ikke inn i militæret fordi jeg har ikke lyst til å reise ifra alt jeg har.. Har vært på reise med jobb og vært borte en 10 dagers tid, og merker at dette er noe jeg seriøst ikke liker, det og være borte ifra venner osv.. Uansett så vil psyken min gå kraftig ned i løpet av en sånn periode.. De har vel ingen bruk for et psykisk vrak der inne tenker jeg.. Da hadde jeg forklart dette på sesjon at du virkelig har problemer med å reise fra alt og alle. De som er på sesjonskontoret er mennesker de også og forstår at det kan være vanskelig, de har sikkert noen råd/tips til alternativ tjeneste hvis de absolutt drar deg inn. Uansett hva som skjer får du ha lykke til . Endret 17. februar 2008 av Keylar Lenke til kommentar
Keylar Skrevet 17. februar 2008 Del Skrevet 17. februar 2008 (endret) Takk for et innsiktsfult svar. Jeg har sett folk grine når de fikk utdelt AG3 for at de mente at all vold er unyttig og nektet å delta og likevel bli ett helt år i militæret til slutt. Du ville vært overrasket over hvor mange som påberoper seg "pasifist-kortet" når de kommer inn. Gråter til presten, befalet, velferden, sosial stønads damene bla bla. Militæret er ikke bare mord og faenskap. For min del var det en stor del av overgangen til å bli "mann" og jeg fikk så mye mer ut av det året enn å lære hvordan jeg skyter en person på 200 meter . Endret 17. februar 2008 av Keylar Lenke til kommentar
Gjest Trådstarter Skrevet 17. februar 2008 Del Skrevet 17. februar 2008 Da hadde jeg forklart dette på sesjon at du virkelig har problemer med å reise fra alt og alle. De som er på sesjonskontoret er mennesker de også og forstår at det kan være vanskelig, de har sikkert noen råd/tips til alternativ tjeneste hvis de absolutt drar deg inn. Uansett hva som skjer får du ha lykke til . Har allerede vært på sesjon, så det nytter ikke klage der nå tror jeg.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå