Gå til innhold

Ingen Lyd, på PS3 via HDMI.

NinjaPiraten

Anbefalte innlegg

Kjøpte med PS3 i går. Kobla den opp til HD TV'n min via en HDMI kabel. Alt funket fint. Da jeg starta PS3'n i dag etter jeg kom hjem fra jobb, så kom det null lyd. Jeg har prøvd alt egentlig, og eneste måten jeg kan få lyd er hvis jeg bruker vanlig SCART kobling. Det orker jeg bare ikke bruke, for da blir oppløsninga så mye dårligere. Noen som vet hvordan dette kan fixes? Er ikke noe feil med PS3 eller kabel.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når du sier det fungerte fint med HDMI, adde du da også lyd på HDMIen? Du må huske på at HDMI = digital lydformat, så det er ikke alltid like enkelt å sette opp som analoge lydsignaler.

Men om det bare forsvannt på lyden senere, men fungerte før, så høres det merkelig ut. Da må du nesten ha vært borti noen instillinger eller noe sånt.

Hjelper også å vite hvordan det er koblet opp. Altså om det er HDMI rett i TVen, eller gjennom en forsterker eller lignende.

-Stigma

Lenke til kommentar

HDMI kabelen går rett fra PS3'n og inn i TV'n. Jeg hakke rota med innstillingene heller.. Det vil si, jeg har gjort det nå, men hadde ikke gjort det før problemet oppstod. Eneste jeg hadde gjort var å slå av PS3 før jeg gikk å la meg og slo den på igjen når jeg kom hjem fra jobb i dag. Og da var den lydløs.

Lenke til kommentar

Jeg fikk hverken lyd eller bilde da jeg først kobla ps3'n til tv'n via HDMI. Gjorde som trykketor sa, og hold inne powerknappen inne i et par sek til man hørte et lite pip. Da kom lyd, ikke bilde! haha så jeg gjorde det flere ganger, og til slutt funka det! :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...