Gå til innhold

Bluescreen

Anbefalte innlegg

Her er noen mld jeg får på div. bluescreen i win2k:

1. bla bla bla

IRQL_LESS_OR_EQUAL

adress bla bla base at bla, datestamp 384d9b17- ntoskrnl.exe

2. KMODE_EXCEPTION_NOT_HANDLED

også ntoskrnl.exe

3. KMODE_EXCEPTION_NOT_HANDLED

win32k.sys

Alle disse hadde mld om:

-check for bios updates

-try changing video adapters

-remove newly inst. hardware/software.

Min bios er datert til desember 2000, det kan være den, for maskina har vært slik helt siden den ble kjøpt i fjor.

Noen som er klokere enn meg på dette?

Beeach

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bla igjennom meldingene som ligger der og se om du finner mer info om disse feilmeldingene. Det er ellers kjekt å sjekke Event Viewer med jevne mellomrom.

Du kan konfigurere loggene ved å høyreklikke på gjeldende logg i venstre vindu og velge Properties.

Lenke til kommentar

Tror ikke det kan være RAM´n for de har vi sjekket hver for seg og de som står i min andre maskin.

Bygde maskina selv, fikk hjelp av en kompis først, men da gikk det heller ikke. Maskina funket en liten stund, så var det reinstallering og den funket bra igjen, slik er det hele tiden. Etter formatering og hele pakka funker maskina toppers i ca 2 dager dersom den blir brukt flittig.

Skal sjekke de linkene. Og prøve å få maskina på nett slik at jeg får lastet ned de nyeste driverne etc.

Beeach

Lenke til kommentar

Sjekket i event viwer som Milla sa, men kunne ikke se noen annet enn at det sto at maskina hadde en reboot etter et eller anna, kanskje en fatal system error. Får nå også feil i explorern hele tiden. Får beskjed om at explorer har utført en feil og vil bli lukket. Dette skjedde hver gang jeg skulle kopiere. Til slutt slo jeg av maskina og startet den en time senere, da funket den fint i en halv time før den begynte igjen. Noen ganger forsvinner bare alt på skjermen min slik at jeg må slå av på "feil" måte.

Etter flere slike "hvilepauser" så skulle jeg atter en gang logge meg på, men da kunne ikke 2k gjøre det fordi profilen min var korrupt og kunne skade maskina og ga meg da en midlertidig profil. Blir jo rent tullete av dette tullet.

Beeach

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...