Gå til innhold

Studere Historie ved uio?

relaps3

Anbefalte innlegg

Hei.

Har planer om å ta Historie på UiO.

Men har noen spørsmål rundt dette, hvis det er noen her på forumet som har noe peiling på dette da.

Hvordan er jobbmulighetene rundt dette faget?

Leit hvis man ikke kan tjene penger på det, selvom penger ikke har så utrolig mye å si, så lenge man liker å jobbe med det.

Har vokst opp med historiebøker av alle slag, og alltid vært utrolig fasinert av dette faget.

Håper på noen gode svar.

Takker :)

Halogen.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Hei,

jeg har selv høyere utdanning innen historie, på hovedfagsnivå, og jobber nå innen forlagsbransjen. Av mine medstudenter er mange nå etter 2-5 år etter ferdig utdannelse blitt lektorer i videregående skole, noen underviser på høyskole/universitet, mens andre jobber i forlag, ved kulturinstitusjoner eller som journalister, i departementer/offentlig forvaltning eller holder på med doktorgrad. Om lønnen ikke alltid er den beste, så er mulighetene mange og varierte, mye avhengig av hva du velger å spesialisere deg i gjennom masteroppgaven og engasjement ved siden av studiene for eksempel i foreninger og tidsskrifter. Dersom du kun har tenkt å ta en bachelorgrad er jeg mer usikker på hva slags jobber som kan være aktuelle, særlig dersom du ønsker å jobbe med historie til daglig, men mulighetene er nok også her mange, særlig om du kombinerer med andre aktuelle fagområder.

Lykke til, det er et kjempeinteressant fagområde å studere!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...