Fenixen Skrevet 8. mars 2008 Del Skrevet 8. mars 2008 (endret) morningstar665: Du sier dette "Men siden den er død så gidder ikke Sony å programmere videre for chippen, med andre ord vil den sagnomsuste bakoverkomp. chippen til 60 GB være nytteløst likevel. For en stund sida bestilte jeg en 60 GB japansk PS3, som jeg avbestilte pga dette" altså hææ? Hvorfor er chippen i 60gb'en nytteløs? prøver bare å skjønne hva du påstår chippen fungerer jo kjempebra! Endret 8. mars 2008 av Fenixen Lenke til kommentar
morningstar665 Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 (endret) Altså den vil fungere, men aldri optimalt. Fordi 60 GB har fått RIP stempel på seg så vil Sony ikke programmere for chippen lenger. Dvs. bakoverkomp. blir ikke bedre, eller mer optimalisert i fremtiden. Den bakoverkomp. du har i dag er det du får, med andre ord. Så ikke alle PS2/PSX spill vil fungere på en 60 GB maskin uansett. Chippen vil bare være så bra som den er pr. i dag, ikke noe bedre. Sony hadde en liste over spill som funka/ikke funka med softwareemulering (80 GB) og chip (60 GB), altså denne lista blir ikke forbedret. Jeg vil se for meg bakoverkomp. blir satt i fokus igjen den dagen PS2 er ute av produksjon. Og når det skjer så antar jeg at det blir mest sannsynlig softwareemulering uansett, gjeninnføre chippen ville vært for lite lønnsomt. Endret 9. mars 2008 av morningstar665 Lenke til kommentar
Fenixen Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 Ser hva du mener, men du må ikke la det hindre deg i å kjøpe 60gb om du har en tilgjengelig. Så og si ALT av storspill til ps2 er støttet, og selv om det ikke er støttet fullt så har ikke jeg opplevd noen problemer. Det værste jeg har vært borti er flimring i filmsekvenser og tendenser til lag noen ganger. Når det gjelder fremtidige storspill så regner jeg med at de også kommer til ps3 så det bør ikke være noe problem Lenke til kommentar
arokh Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 Blir litt feil å konstatere dette. Sånn jeg ser det vil Sony mest sannsynlig komme med en ny modell som har BC etterhvert, og da blir det vel samme teknologi som 60GB. Samtidig har de jo aldri sagt at de vil slutte å oppdatere BC fordi om 60GB er end of life. Lenke til kommentar
Rottenspacehead Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 (endret) Bare spør her.. Elkjøp som fortsatt er billigst på 40gb PS3 ? med konsoll+1spill for 3400kr.. eller er det noen som selger uten spill for 3000kr ?... Endret 10. mars 2008 av RockyIII Lenke til kommentar
Kake24 Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 Netshop.no har ukens tilbud på PS3 uten spill til 3000kr. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå