Gå til innhold

Ps3 40gb og 60gb?

Manutd4e

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

den trykker ekte penger ? jo det er derfor de betaler ekstra for den, og det hadde jeg lett gjort også om det ikke hadde vært for at jeg hadde en :)

I tillegg har den 20gb større harddisk, 4usb porter vs 2usb porter. Støtte for Super Audio cd.. tror jeg husket alt..

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hvem bryr seg vel om HDD'ens plass når man for noen hundrelapper kan utvide den med noen hundre GB uansett?

Jeg kommer til å kjøpe meg en 40GB. Rett og slett fordi jeg skal kjøpe egen HDD på noen hundre GB og jeg har heller ikke behov for å spille PS2 spill på en PS3.

Lenke til kommentar
Hvem bryr seg vel om HDD'ens plass når man for noen hundrelapper kan utvide den med noen hundre GB uansett?

Jeg kommer til å kjøpe meg en 40GB. Rett og slett fordi jeg skal kjøpe egen HDD på noen hundre GB og jeg har heller ikke behov for å spille PS2 spill på en PS3.

Akkurat det samme tenkte jeg. Bryr meg heller ikke om minnekort o.l. Maskinen skal brukes til en ting, og det er spill. (Kanskje litt blu-ray i ny og ne :p)

Lenke til kommentar

Kan jo være greit å nevne fordelene med 40GB-utgaven også:

- Lavere varmeutvikling/strømforbruk, og dermed potensielt sett lavere støynivå

- Lavere pris (spesielt nå som 60GB-utgaven er nesten umulig å få tak i)

- Lettere å få reparert/byttet konsollen ved reklamasjons-/garantisaker

Se "sendte 60GB på rep. hva får jeg igjen?"-tråden for mer informasjon angående det siste punktet.

Forøvrig tror jeg det er en del folk som ikke er klar over at PS3 60GB ikke støtter ALLE PS2-spill på markedet, bare de fleste. Den emulerer ikke en PS2 100% korrekt, så noen spill sliter litt med ustabilitet, framerateproblemer etc. Men de fleste spillene fungerer visstnok helt fint.

Lenke til kommentar
Kan jo være greit å nevne fordelene med 40GB-utgaven også:

- Lavere varmeutvikling/strømforbruk, og dermed potensielt sett lavere støynivå

- Lavere pris (spesielt nå som 60GB-utgaven er nesten umulig å få tak i)

- Lettere å få reparert/byttet konsollen ved reklamasjons-/garantisaker

Se "sendte 60GB på rep. hva får jeg igjen?"-tråden for mer informasjon angående det siste punktet.

Forøvrig tror jeg det er en del folk som ikke er klar over at PS3 60GB ikke støtter ALLE PS2-spill på markedet, bare de fleste. Den emulerer ikke en PS2 100% korrekt, så noen spill sliter litt med ustabilitet, framerateproblemer etc. Men de fleste spillene fungerer visstnok helt fint.

Nå som 60gb nesten er umulig å få tak i? Den gikk ut av produksjon i November ellerno i fjor fordi de heller satset på 40gb versjonen! Det viser seg jo at de fleste ikke har bruk for 60gb hdd, de fleste har ikke engang bruk for 40gb hdd! Så 60gb versjonen er i bunn og grunn kun grei hvis man vil spille ps2 spill også, utenom det så er nok 40gb et bedre kjøp! Og når den kostet fra 3000-4000kr, og 60gb kostet 6000kr.. så er det jo ikke vanskelig å tenke seg hva folk går for!

Lenke til kommentar

Synes Sony kunne solgt en PS3 via en egen nettbutikk eller noe slikt uten HDD i det hele tatt. Er tross alt en hel god del som ikke bruker den HDD'en som følger mer i mer enn noen dager før de kjøper en mye større. Jeg har ikke teknt til å bruke min engang før jeg får satt inn en 200GB disk.

Og jeg vet det er en god del flere der ute akkurat som meg.

Lenke til kommentar
Synes Sony kunne solgt en PS3 via en egen nettbutikk eller noe slikt uten HDD i det hele tatt. Er tross alt en hel god del som ikke bruker den HDD'en som følger mer i mer enn noen dager før de kjøper en mye større. Jeg har ikke teknt til å bruke min engang før jeg får satt inn en 200GB disk.

Og jeg vet det er en god del flere der ute akkurat som meg.

og hva hadde fordelen for sony vært ?

hva skal nå folk hive alle seriene innpå ps3en etter.. når du har sett episoden så sletter man den jo ? Filmer brenner man på dvd eller sletter dem etter å ha sett dem.. tar jo null tid å laste det ned på nytt om en absolutt MÅ se den igjenn... men neida, folk vil heller kjøpe svære harddisker som ligger og støver til dommedag med masse innhold de aldri ser på nytt :)

Lenke til kommentar

Fordelen for Sony hadde jo da selvfølgelig vært at de får flere fornøyde kunder som får en PS3 litt billigere uten harddisk. Dette er ikke jobb for Sony, da PS3'ene kommer som standard med HDD. Det er rett å slett bare å ikke putte inn en HDD i de PS3'ene som blir bestilt uten.

Jeg mente jo selvfølgelig ikke at dette er noe Sony må eller burde gjøre, da jeg vet det er totalt urealistisk. Hadde vært nice.

Noen liker å holde HDD'en ryddig, andre liker å ha masse på den.

Du sa det jo selv, så ikke døm noen hverken det ene eller andre.

Lenke til kommentar

40 GB har bare 2 USB porter og ingen flashcard leser. Den har hverken softwarebasert eller chipbasert bakoverkomp. med eldre PS spill. En maskin jeg kun kjøper hvis det ikke fins annet på markedet. 2 USB porter er høl i huet hvis man skal spille 2 player i Time Crisis 4, som krever 3 USB porter for 2 player modus.

60 GB er en utdødd type med chipbasert bakoverkomp. med eldre PS spill. Den har 4 USB porter og flashcard leser. Men siden den er død så gidder ikke Sony å programmere videre for chippen, med andre ord vil den sagnomsuste bakoverkomp. chippen til 60 GB være nytteløst likevel. For en stund sida bestilte jeg en 60 GB japansk PS3, som jeg avbestilte pga dette. Jeg venter heller på 80 GB MGS4 pakka.

80 GB versjonen er forøvrig lik 60 GB, bare med softwareemulering av gamle PS spill istedet for chip. Og sistnevnte kan du bare drømme om i Norge. Den fins ikke her.

Endret av morningstar665
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...