ThaDuckMan Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 Jeg har sunget siden jeg ble 12 år og har utviklet stemmen min samtidig som stemmeskifte. I familien min, er min far en utrolig god sanger synes da jeg og alle som har hørt han - han synger og høres ut som Rune Larsen. Min fetter rapper og synger utrolig bra. Jeg har oppdaget etterhvert at jeg faktisk har en utrolig bra sangstemme selvom stemmeskifte ødelegger høye og langvarige toner som "AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH" osv, men det er vel ting som blir bedre etterhvert. Jeg er blitt utrolig flink på JM's sang: "Right where you want me," og synes jeg mestrer den bra. Har øvd en uke på den, og nå greier jeg til og med: Baby don't be gentle, i can handle anything - Med et bra tonefall og uten stemmeskifte-innblandinger. Nå spør jeg da dere, for hjelp og råd; når man selv mener at det er håp for sangstemmen sin og mener den har stort potensiale, hva bør jeg gjøre i en alder av 14 år? Jeg kan ikke akkurat gi ut album eller bli soloartist... Lenke til kommentar
Aces Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 Gå til en sangpedagog Da får du utviklet deg enda mer. Lenke til kommentar
Douglas Quaid Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 Du kan jo byrja med å synge i eit kor. Ta kontakt med Sølvguttene eller noko slikt Lenke til kommentar
elZiko Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 (endret) Idol 2008! Det er 16 års aldersgrense på Idol. Gå til en sangpedagog Da får du utviklet deg enda mer. Jepp, gå til en sangpedagog. Ei i klassen min gjør det, og hun er utrolig flink. Lykke til Videre:) EDIT: Noen Leifer. Endret 14. februar 2008 av elZiko Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 Jeg kan ikke akkurat gi ut album eller bli soloartist... Neivel..? Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 (endret) Øv, øv og øv frem til du blir 16, og da går du frem og vinner Idol! EDIT: Ironi var her. Endret 14. februar 2008 av Knewt Lenke til kommentar
Aces Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 Nei ikke sats på idol, vær så snill. Kom deg frem på en annen måte. Idol er harry. Lenke til kommentar
ThaDuckMan Skrevet 14. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2008 Idol vet jeg ikke helt om jeg bør satse på, men jeg kan jo selvfølgelig, når jeg blir 16/17, ta å melde meg på. Men en ting som kan få deg til å framtre som dårlig i Idol, er jo det at man er: 1. Drit nervøs, noe som kan ødelegge litt for stemmen (Ikke akkurat det som ødelegger, da, men kan ødelegge..) 2. Du får ikke noe musikk, med mindre gitar osv, da, men det kan jeg IKKE! Uten musikk mister du mye "feeling" om dere forstår. 3. Lett å "høre feil", med tanke på at at du er i et stort rom, og samtidig er det dommere med ofte forskjellig smak osv. Om bare en av dommerne heier på deg, og de andre dolker deg, kan jo drømmen bli ødelagt grunnet folk som ikke liker måten man sang på. Lenke til kommentar
edds Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 Hvis du virkelig vil ha en karriære som musiker er nok ikke Idol veien å gå. Som sagt, gå til en sangpedagog, eksperimenter litt med hva slags musikk du liker, og muligens finn likesinnede du kan spille litt med. Kommer i det hele tatt veldig an på hva slags musikk du liker. Lenke til kommentar
Fisker Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 Få en venn som spiller gitar eller piano, og spill sammen, eventuelt lær deg et instrument selv. Jobb med nervøsiteten, og syng så mye du kan. Ta gjerne sangtimer også hvis du ønsker det. Ikke sats på Idol, bare jobb med deg selv, og ikke stress med alderen, ta deg god tid, du trenger ikke så gjennom som 16-åring. Lenke til kommentar
ThaDuckMan Skrevet 14. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2008 Tusen takk for tips alle sammen. Kom gjerne med flere! Har begynt å vurdere om jeg skal begynne hos en sangpedagog. Musikk jeg liker er enkelt og greit musikk med rytme, melodi og sangtekster som "Right where you want me". Det er musikk jeg på en måte engasjerer meg inn i. Lenke til kommentar
Innos Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 Begynn å spille et instrument, kommer mye lengre med det enn å bare kunne synge. Og for all del, slutt med pop, vær så snill. Om du virkelig liker, og kan synge, finn deg en sjanger hvor det blir satt pris på. Lenke til kommentar
Aces Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 Begynn å spille et instrument, kommer mye lengre med det enn å bare kunne synge.Og for all del, slutt med pop, vær så snill. Om du virkelig liker, og kan synge, finn deg en sjanger hvor det blir satt pris på. Yes, må nok være lettere å slå igjennom i en annen sjanger dersom du er god til å synge. Lenke til kommentar
McDouch3 Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 http://www.ukm.no/ Absolutt verdt å satse på for ung ungdom Etter det jeg har sett av innslag så er takhøyden veldig.... høy? Lenke til kommentar
Speik Skrevet 15. februar 2008 Del Skrevet 15. februar 2008 Etter min erfaring er det vokalister det er størst mangel på i ungdoms band-miljø. Vi har alt for mange gitarister, en del trommiser men nesten ingen dugende vokalister, så det finnes garantert et band i nærheten som trenger deg! Lenke til kommentar
ThaDuckMan Skrevet 15. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2008 Etter min erfaring er det vokalister det er størst mangel på i ungdoms band-miljø. Vi har alt for mange gitarister, en del trommiser men nesten ingen dugende vokalister, så det finnes garantert et band i nærheten som trenger deg! Hmm... hvor kan jeg "finne" band som vil ha fatt i meg, da? Har aldri gått inn på en side hvor det står "Trenger vokalist" før. Lenke til kommentar
ThaDuckMan Skrevet 16. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2008 Hump-Bumpi-Bomp... Lenke til kommentar
victoryseieren Skrevet 16. februar 2008 Del Skrevet 16. februar 2008 Be familien og vennene dine si hva de synes, ikke la de bare si "det var bra", fordi du er barnet deres, få et ærlig svar. Er det godt nok, gå til en sangpedagog Lenke til kommentar
Speik Skrevet 17. februar 2008 Del Skrevet 17. februar 2008 Hvor bor du da? Om du bor i en av de større byene, så ta en tur innom musikkutstyr-butikker (tre45 i Trondheim, Hagstrøm i Bergen, sikkert mange i Oslo). Der er det som regel en oppslagstavle med masse "band søker..." Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå