Vpaz Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 Jeg har sett den siste tiden at pcen min har blitt tregere, og har derfor tenkt å reformatere pcen. Har Windows XP Media Center Edition 2005. Var borte denne uken, og broren min skulle være flink å hjelpe meg, fikk høre at noen av man kunne bruke Win XP Home Edit. for å formatere denne pcen også, fordi vi hadde mistet RecoveryCden og de cdene der. Fikk han da låne en Windows Home Edition SP2 og kjørte den i går. Men når det kom opp å skrive inn serial, fungerte jo seff ikke dette. Hver gang jeg nå skrur på pcen, kommer det til midt i installasjonen, og den ber meg putte inn cden, og når vi gjør det spør den igjen om serial, som ikke funker.. Kommer altså ingen vei.. Hva kan jeg gjøre? Får tak i recovery-cdene for mediacenter om en uke eller to, men vil dette fungere å installere, når jeg er midt i en installasjon av Home Edition? Evt andre tips? Jeg er jævlig avhengig i dokumentene på den pcen. Har nå også prøvd å kjøre Linux Live CD(ubuntu), for å flytte over de filene jeg trenger til en ekstern disk, men når jeg kobler til disken (Maxtor 500GB), klarer ikke pcen å lese disken. Er det noen som vet hvordan jeg kan få gjort dette? Tar i mot alt av tips! -Vpaz Lenke til kommentar
Puke Nukem Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 Det skal vel funke med MCE-plate hvis du starter innstalasjonen helt på nytt. Lenke til kommentar
Vpaz Skrevet 14. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2008 (endret) Edit. Problemet er at jeg er redd for at jeg mister alt av dokumenter hvis jeg kjører inn MCE "Applications and support", selvom de ligger på D-disken. trenger altså en måte å komme inn på pcen,(midlertidig windowsversjon eller noe), så jeg får flytta over dokumentene til den eksterne harddisken. Jeg har også fått låne en Mediacenter CD av en kompis(såkalt OEM eller noe), Men når jeg starter pcen godtar den kun Home Edition, og reagerer ikke på MCE-cd. Endret 14. februar 2008 av Vpaz Lenke til kommentar
Puke Nukem Skrevet 15. februar 2008 Del Skrevet 15. februar 2008 Hmm... Dette var merkelig. Men du kan ikke bruke Ubuntu live CD? Har du prøv å koble diske til FØR du starter opp linux? Lenke til kommentar
Vpaz Skrevet 15. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2008 Det hjelper ikke.. Kommer samme melding, om at den ikke kan lese den. Bare for å ha sagt det, så er denne harddisken helt ny, men har testet den på en gammel pc, så jeg vet at den funker på windows. I bruksanvisningen står det 2 måter å installere, 1 for Windows og 1 for Macintosh OS X. Finnes det slike "live CD-er" i windows eller macintosh også? Kanskje ikke denne harddisken klarer linux? Lenke til kommentar
Puke Nukem Skrevet 15. februar 2008 Del Skrevet 15. februar 2008 Er jo en mulighet at du kan ta ut disken og sette den inn i en annen PC og så overføre filene. Lenke til kommentar
Vpaz Skrevet 15. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2008 Det er sant, men har kun gamle pcer, så det er ikke samme måte å koble til disken på(så vidt jeg så, men er ikke veldig dreven på det der). Men hovedproblemet er jo egentlig at ikke pcen funker, om jeg så må miste alt, så er det jo bedre det enn at pcen står midt i en installasjon hele tiden. Får jo ikke brukt den i det hele tatt. Lenke til kommentar
Puke Nukem Skrevet 15. februar 2008 Del Skrevet 15. februar 2008 MEN??? His man instalerer Xp på nytt på C: skal ikke datane på D: være noen far for, så frem du ikke skal h any partisjoner da. Lenke til kommentar
Vpaz Skrevet 16. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2008 Hmm ok.. Da er det vel ingen andre valg enn å porøve å få lånt en annen cd med mediacenter, eller vente på den som blir sendt av dataselskapet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå