Gå til innhold

Backup av XBox 360 DVD-er

Rudde

Anbefalte innlegg

Noen som har tatt backup av XBox spillene sine??

Jeg har nettopp fått igjen GH3 i uspillelig tillstand -.- SÅ jeg bestemte meg for å ta backup av resten av spilla mine...

Men mitt spm er er det murlig å bare ta og kopere det som er på DVD-en på PC-en å gjøre det om til en .iso fil??

Eller må jeg ta Backup fra XBox'en med oppgradert DVD rom??

Takk for svar hvis du skjønte noe xD

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For å lese spill-innholdet på en Xbox360 disk må du ha en DVD-spiller som er dedikert til å lese Xbox360 DVDer, og denne må være koblet til PC-en din. Slike spillere får du ikke kjøpt out-of-the-box i butikken. Du må bruke en DVD spiller av et bestemt merke og skaffe deg spesial-firmware til den på egen hånd.

Et alternativ til å kjøpe seg en ny DVD-spiller som skal kunne lese spillene er å bruke den DVD spilleren som står i Xboxen, men du må uansett ha spesial-firmware til den også for å ta backup av et spill og det kan være litt brysomt å hele tiden bytte mellom firmware for å spille og firmware for å ta backup, så det mest behagelige alternativet er å kjøpe en av de DVD-spillerne til PC-bruk som det er blitt laget dedikert firmware for

Her er noen av dem:

Samsung SH-D162C

Toshiba-Samsung SH-D163A

Toshiba-Samsung TS-H353A

Lurer du på mer så søk litt rundt på andre forum. Det er svært mange som har stilt dette spørsmålet før deg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...