prz Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 Når kommer den? Jeg blir gal snart! Jeg nekter å kjøpe 40GB. Må ha BC . Er veldig liten lysten på å punge ut nærmere 10 000,- for å få tak på en brukt 60GB også :\ Ingen som vet noe om når vi kan forvente en ny versjon av PS3 (Forhåpentligvis med BC)? Lenke til kommentar
Fenixen Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 er vel på ingen måte offisiellt at det kommer en ny med samme type bc som 60en hadde.. men du får krysse fingrene en ny ps3 vil mest sannsynlig bli sluppet i samme periode som stortitler som selger spill.. ikke vet jeg, men vil tro MGS4, Resident evil , eller final fantasy er titler dette kan skje med.. MGS4 er vel litt for nærme i tidsperspektiv. Sony pleier jo skryte i god tid før dem lanserer noe? Lenke til kommentar
LucarioX Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 Har vel vært snakk om at 40 GB får en slags BC den også. Om den gjør det er det vel kanskje ikke sikkert at de lanserer noen ny modell med full BC med det første? Lenke til kommentar
Fenixen Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 skjer det innen 10 måneder så spiser jeg hatten min dukker vel opp en dag, men mjaaa.... Lenke til kommentar
master_al Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 Hadde vært like greit med bare en type av PS3: 60 GB versjonen. Og så får man skifte HDD hvis man absolutt trenger det selv. Hadde gjort det så mye enklere for alle, vet det hadde vært for dyrt for mange da Men da kunne det vært en 40 gb versjon også da med BC... Lenke til kommentar
prz Skrevet 14. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2008 Har vel vært snakk om at 40 GB får en slags BC den også. Om den gjør det er det vel kanskje ikke sikkert at de lanserer noen ny modell med full BC med det første? Det du skriver om her er vel emuleringen? Altså, sw-basert emulering, ergo man må simulere hvert enkelt spill for å få støtte for det? Lenke til kommentar
NorthernAvenger Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 Har veldig lyst på å kjøpe PS3, men jeg vil ikke kjøpe en gimped versjon. Lenke til kommentar
KongRudi Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 Er ikke noe 'gimped' versjon.. De som ville ha bakoverkompabilitet har betalt for det... Dere andre som ikke ville ha, kan kjøpe PS3 uten, og PS2 til samme pris, så ser ingen grunn til å surmule da du ikke ville kjøpe tidligere. Det har vært klart i månder at bakoverkompabiliteten ville forsvinne, pga for store produksjonskostnader, så det er helt naturlig at slikt blir fjernet når det ikke var nok markedsinteresse for det. Lenke til kommentar
HerrGhost Skrevet 15. februar 2008 Del Skrevet 15. februar 2008 Er ikke noe 'gimped' versjon.. De som ville ha bakoverkompabilitet har betalt for det... Dere andre som ikke ville ha, kan kjøpe PS3 uten, og PS2 til samme pris, så ser ingen grunn til å surmule da du ikke ville kjøpe tidligere. Det har vært klart i månder at bakoverkompabiliteten ville forsvinne, pga for store produksjonskostnader, så det er helt naturlig at slikt blir fjernet når det ikke var nok markedsinteresse for det. Ganske bra sagt. Lenke til kommentar
arokh Skrevet 15. februar 2008 Del Skrevet 15. februar 2008 Kjipt med vanlig PS2 da det ikke er trådløse kontrollere. Men PS2 slim kombinert med tredjeparts trådløse kontrollere kan vel funke. Dessuten kan det være greit med en modchip og sonefrie PS2 spill samt backups. Lenke til kommentar
prz Skrevet 15. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2008 Nå er vi inne på den diskusjonen som nesten alle slike tråder som dette bringer med seg. "Dere som ikke kjøpte 60GB kan angre", "Hvorfor ikke bare kjøpe PS2?" etc. etc. Vær så snill! Det var ikke det jeg spurte om Jeg laget denne tråden for å spekulere i når det eventuelt kommer en ny PS3(helst med BC selvfølgelig). Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 15. februar 2008 Del Skrevet 15. februar 2008 Ser for meg to mulig scenarioer: 1. Sony vil lansere en ny high end ps3 med større harddisk og sw/hw emulering av ps2 spill, samtidig vil firmware'en i alle ps3'er oppgraderes med støtte for enkelte ps2 titler som vil bli gjort tilgjengelig via ps store, slik det er med en del ps1 spill i dag. 2. Sony vil ikke lansere noen ny ps3 med sw/hw bc, men vil la enkelte ps2 spill være spillbare, men bare om de kjøpes over ps store. Satser på den første, men nårtid dette skjer er vanskelig å spå. Kanskje vi får høre noe under E3 i år? Lenke til kommentar
arokh Skrevet 15. februar 2008 Del Skrevet 15. februar 2008 Ville blitt overrasket hvis det aldri kommer en ny PS3 versjon med BC. Det er helt klart etterspørsel da når folk kjøper 60GB til opp mot 10 000 kr på QXL. Lenke til kommentar
prz Skrevet 15. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2008 (endret) Ser for meg to mulig scenarioer: 1. Sony vil lansere en ny high end ps3 med større harddisk og sw/hw emulering av ps2 spill, samtidig vil firmware'en i alle ps3'er oppgraderes med støtte for enkelte ps2 titler som vil bli gjort tilgjengelig via ps store, slik det er med en del ps1 spill i dag. 2. Sony vil ikke lansere noen ny ps3 med sw/hw bc, men vil la enkelte ps2 spill være spillbare, men bare om de kjøpes over ps store. Satser på den første, men nårtid dette skjer er vanskelig å spå. Kanskje vi får høre noe under E3 i år? Jeg må si jeg ser meg enig i disse to scenarioene. Det er jo strengt talt dette som virker mest sansynlig. Dessverre, så tror jeg personlig at det mest lønnsomme valget for Sony ville kanskje vært nr. 2, altså ikke lansere noen ny PS3 med BC i det hele tatt. Bare dualshock 3 og kanskje i en annen farge for å "piffe den litt opp". Edit: Skrivefeil. Forresten: E3 er vel ikke før i Juli? Endret 15. februar 2008 av ProoZ Lenke til kommentar
ttt Skrevet 15. februar 2008 Del Skrevet 15. februar 2008 Kjøp og sal høyrer heime på bruktmarkedet, ikkje på forumet. Eit innlegg er sletta. ------------------------- Forslaga til UrgeLoL virker fornuftige. Men om alle konsollar vil bli oppdatert så dei kan spele av PS2 spel blir spennande og sjå. Dette er ein relativt stor endring, så det kan vere at Sony er frista til å 1) tilby dette som ein betalt oppdatering, eller 2) bare tilby dette for folk som kjøper ein ny utgåve av PS3. Truleg vil tidspunktet for når ei sånn oppdatering kjem ut spele ei rolle her. Lenke til kommentar
Litraphy Skrevet 15. februar 2008 Del Skrevet 15. februar 2008 Det er fysisk umulig for 40gb å få BC. Den mangler rett og slett hardwaren til å få det til. Meeen, det er aldri så ille at det ikke kan bli verre.. http://www.hardcoreware.net/playstation-3-...tibility-sucks/ Så tror nok dessverre at de som ikke kjøpte 60gb til litt høyere pris må bite i det sure eplet nå. Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 15. februar 2008 Del Skrevet 15. februar 2008 Det er fysisk umulig for 40gb å få BC. Den mangler rett og slett hardwaren til å få det til. Meeen, det er aldri så ille at det ikke kan bli verre.. http://www.hardcoreware.net/playstation-3-...tibility-sucks/ Så tror nok dessverre at de som ikke kjøpte 60gb til litt høyere pris må bite i det sure eplet nå. Nei, det er ikke det. I dag kjører US80gb og euro 60 gb med en sw/hw løsning på ps2 emulasjon. Men de har lenge jobbet med en total sw emulering av ps2 spill, kanskje er de kommet langt nok til å støtte i værtfall ett begrenset utvalg. Og slutt å tulle med den linken der. Vi europere har samme bc som us 80 gb og det suger ikke, langt der i fra. Har faktisk spilt stort sett alle ps2 spill jeg har testet. Har ennå ikke kommet over noe som ikke har fungert. Lenke til kommentar
ttt Skrevet 15. februar 2008 Del Skrevet 15. februar 2008 Hva er Bc? Backward compatibility, i dette tilfelle om PS3 kan spele PS2 spel. Lenke til kommentar
LucarioX Skrevet 15. februar 2008 Del Skrevet 15. februar 2008 Det er fysisk umulig for 40gb å få BC. Den mangler rett og slett hardwaren til å få det til. Meeen, det er aldri så ille at det ikke kan bli verre.. http://www.hardcoreware.net/playstation-3-...tibility-sucks/ Så tror nok dessverre at de som ikke kjøpte 60gb til litt høyere pris må bite i det sure eplet nå. Nei, det er ikke det. I dag kjører US80gb og euro 60 gb med en sw/hw løsning på ps2 emulasjon. Men de har lenge jobbet med en total sw emulering av ps2 spill, kanskje er de kommet langt nok til å støtte i værtfall ett begrenset utvalg. Og slutt å tulle med den linken der. Vi europere har samme bc som us 80 gb og det suger ikke, langt der i fra. Har faktisk spilt stort sett alle ps2 spill jeg har testet. Har ennå ikke kommet over noe som ikke har fungert. Uten at jeg er noen mester på området synes jeg det hadde vært veldig rart om det ikke skulle være mulig å emulere PS2 spill på 40 GB. Selv håper/tror jeg vi ser en lignende løsning som X360 har med XBOX Originals. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå