kakemonster1 Skrevet 19. februar 2003 Del Skrevet 19. februar 2003 Har kjøpt en 256mb ram pc100 sdram, og når jeg setter den i pcen reagerer ikke maskina... setter jeg den inn alene vil ikke maskina skru seg på, når den er i sammens med den andre rambrikken (128mb) kjører den bare på den... noen som kan hjelpe meg??? Lenke til kommentar
Espen F Skrevet 19. februar 2003 Del Skrevet 19. februar 2003 nå kan ikke jeg mye om slik hardware.. men mitt tips. rammen er død.. Lenke til kommentar
kakemonster1 Skrevet 19. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2003 nå kan ikke jeg mye om slik hardware.. men mitt tips. rammen er død.. øøø... kjøpte rammen i dag da... Lenke til kommentar
Swifty Skrevet 19. februar 2003 Del Skrevet 19. februar 2003 Rammen kan jo være defekt eller hva? Men nå har ikke jeg greie på ram... Lenke til kommentar
rabagast3 Skrevet 19. februar 2003 Del Skrevet 19. februar 2003 Er det en selvbygd pc eller en merke maskin ?. Enkelte merke maskiner "tåler" ikke alle merker med ram. Hvis merke pc, vil jeg anbefale deg til å se på hjemmesida til produsenten av pceen for å finne ut hvilke merker de vil at du skal bruke. Lenke til kommentar
Bach Skrevet 19. februar 2003 Del Skrevet 19. februar 2003 Har du sjekka at ram'en passer? Vet enkelte typer ikke er kompatible med BX-chipset. Hvis hovedkortet er forferdelig gammelt er det kanskje en mulighet for at så store brikker ikke er støtta. Sjekk manualen. Og brikka er satt riktig vei selvfølgelig? ;-) Men det er også mulig at brikka rett og slett er i stykker. Lenke til kommentar
kakemonster1 Skrevet 19. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2003 har en 3 år gammel ibm aptiva maskin, har aldri kjørt med mere en 194mb ram. ville vært rart av mpx.no og solg meg en defekt rambrikke... Lenke til kommentar
L-o-m-p-e Skrevet 19. februar 2003 Del Skrevet 19. februar 2003 det er ikke sikkert at minne brikken er ordentlig på plass sekv om klipsene er påmåtte presse litt ekstra på mine får å få de til å funke Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 19. februar 2003 Del Skrevet 19. februar 2003 Sjekk PC100/133 ram på Komplett.no. De aller fleste er merket "passer ikke til BX". Hvis du har en tre år gammel maskin med Pentium II/III maskin er det sannsynlig at du har hovedkort med BX - brikkesett. Se posten lenger oppe i tråden, hvis du har en brikke som ikke støtter dette, kan denne kombinasjonen være årsak. Lenke til kommentar
Torsteinen Skrevet 19. februar 2003 Del Skrevet 19. februar 2003 prøv å trykke den ekstra godt ned, kanskje den var DOA eller kanskje du var uforsiktig og kverket den selv.... Lenke til kommentar
Howard Skrevet 19. februar 2003 Del Skrevet 19. februar 2003 Har kjøpt en 256mb ram pc100 sdram, og når jeg setter den i pcen reagerer ikke maskina Er dette en single-sided minnemodul? Dvs er det kun minnebrikker på den ene siden? I tilfelle er det svært trolig at hovedkortet ikke takler denne modulen, om hovedkortet er basert på i440BX-brikkesettet. Lenke til kommentar
Robin B Skrevet 19. februar 2003 Del Skrevet 19. februar 2003 Har kjøpt en 256mb ram pc100 sdram, og når jeg setter den i pcen reagerer ikke maskina Er dette en single-sided minnemodul? Dvs er det kun minnebrikker på den ene siden? I tilfelle er det svært trolig at hovedkortet ikke takler denne modulen, om hovedkortet er basert på i440BX-brikkesettet. Pussig har selv både singel og dobbel på et Bx 440 som virker helt fint,denne maskinen ble levert med singel 128Mb sd ram. Lenke til kommentar
bru Skrevet 19. februar 2003 Del Skrevet 19. februar 2003 Link til IBM. Sjekk hva slags type maskinen skal ha IBM produkter kan være sære!!! For en tid siden kunne man bare bruke Kingston og IBM orginal. Verden er nå noe enklere men sjekk alikevel. Lenke til kommentar
Howard Skrevet 19. februar 2003 Del Skrevet 19. februar 2003 Pussig har selv både singel og dobbel på et Bx 440 som virker helt fint,denne maskinen ble levert med singel 128Mb sd ram. Er dette en single-sided 256 MB modul? Visse BX-kort kan nok takle denne typen minnmoduler, men de fleste BX-baserte kort vil trolig ha problemer med moduler med "high-density" minnebrikker (kapasitet over 128 Mbit eller 16 MB per minnebrikke). Lenke til kommentar
Robin B Skrevet 19. februar 2003 Del Skrevet 19. februar 2003 Nei begge er 128 Mb moduler.Og hovetkortet er et Gigabyte 440 Bx. Lenke til kommentar
kakemonster1 Skrevet 19. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2003 ok, jeg er ikke så inn på dette så hvis vi konkluderer alt dere har hjelpet meg med i denne tråden, hvilken type ram skal jeg kjøpe? link meg. takk for hjelpen! Lenke til kommentar
Laka Skrevet 19. februar 2003 Del Skrevet 19. februar 2003 Problemet er nok enten komplikasjoner med brikkesett, ellers så kan du ha vært utsatt for statisk elektr. Lenke til kommentar
kjakan_mm Skrevet 19. februar 2003 Del Skrevet 19. februar 2003 Ibm har sin egen ramtype (egen sdram) så du må kjøpe spesial ibm-ram, som imb støtter.. Lenke til kommentar
Howard Skrevet 19. februar 2003 Del Skrevet 19. februar 2003 ok, jeg er ikke så inn på dette så hvis vi konkluderer alt dere har hjelpet meg med i denne tråden, hvilken type ram skal jeg kjøpe? Det aller sikreste er å kjøpe en minnemodul med minnebrikker (IC-er) som ikke har større kapasitet enn 128 Mbit/16 MB pr brikke. Det vil si at modulen må ha 16 brikker (IC-er) for totalt 256 MB minne (16 x 16). Slike moduler er nok ikke dagligdagse hos webshopene, men det går jo an å høre litt omkring Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 19. februar 2003 Del Skrevet 19. februar 2003 Kommer på at det var en kollega med noe Aptiva-greier som hadde kjøpt ekstra minne, men som måtte oppgradere bios for å få den til å funke. Han turde ikke oppgradere (pysa!) og solgte brikken... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå