DE1 Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 Heisann! Tenker på å kjøpe ny motor til 1967 Ford Mustang HT Helt ny motor. Kan ikke overskride 20k. Er det noe marked for å få solgt orginalmotoren? (Funker, men ser ikke så pen ut) Skal ha den på utstilling / messer så trenger ikke være allverdens hester men burde være over 200. V8 : ) Lenke til kommentar
TomasK Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 Du kommer ikke kjempelangt med 20.000,- til splitter ny motor, men jeg har sett flere varianter 302 V8 helt ned til rundt 5500$ for nøkkelferdige varianter. Dvs du passerer fort 35.000,- med dagens kurs og mva + frakt selvfølgelig. Er originalmotoren VELDIG slitt eller finnes det noe å bygge på der? Lenke til kommentar
NoEvo Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 Nå vet jeg ikke hva slags motor du har fra før og om girkassa du har passer, men den her så jo bra ut. v8 til 20k Lenke til kommentar
DE1 Skrevet 14. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2008 (endret) 289 automatkasse Jeg har et greit utgangspunkt egentlig Se bilde: Endret 14. februar 2008 av DE1 Lenke til kommentar
eab Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 Du skal på utstillinger/messer sier du.. Hvis du skal hevde deg i toppen der så kommer du ikke langt med skarve 20.000. Hva med å løfte ut motor/gir og shine opp motorrommet og motoren? Kommer langt med MYE skrubbing og sliping, samt litt lakk. Lenke til kommentar
DE1 Skrevet 14. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2008 Den skal ikke stilles ut grunnet motoren heller ; ) Lydanlegget den skal prises med. Men allikevel så skal det ikke være råbra anlegg med stygt motorrom. Ja, får nok skrubbe, slipe og lakke. Lenke til kommentar
TomasK Skrevet 15. februar 2008 Del Skrevet 15. februar 2008 Så lenge den er i orden, så putter du pengene i å fikse opp den + motorrommet. Kjøp toppdeksler i alu f.eks, samt aluinnsug og ny forgasser + krommet luftfilter. For estetikken sin del, så handler du også nye peilepinner, pluggkabler og div kabler. Så er det bare ut med maskin og kjøre en seriøs skrubb og vask av både motor og motorrom som Braseth sier. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå