Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

er sleeptracker god investering?

hfthomas

Anbefalte innlegg

Er disse god investering tru?

Jeg vet jo at man har svinginger i søvnen, og kan være mer opplagt 20 min før man egentlig skal stå opp.

men, er det verdt rundt 1000-lappen?

noen som har prøvd noe lignende?

dette hadde vært deilig sammen med noe som får deg til å sovne med en gang man legger seg. (annet enn sovetabletter og medikamenter)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg synes det virker tåpelig, men nå sover jeg akkurat når og hvor lenge jeg vil sove så har ikke problemet med å komme opp til et bestemt tidspunkt.

Men er skeptisk til alt som skal vekke deg og spesielt denne som skal liksom føle hva fase av søvn man er i :p

Nei, heller legge seg tidligere og få søvnen man trenger istedet ^^

Lenke til kommentar

Samboeren min fikk seg en slik phillips-lys-vekkerklokke til jul.

Den har vi brukt noen mnd nå. Denne gjør som oftest at jeg føler meg mer våken når jeg våkner. Er ikke helt det samme som den du linker til, men jeg føler at den virker. Ulempen er om man er 2 personer som ikke skal opp samtidig.

Link

http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.enfi...alogCategoryID=

Jeg bruker den i kombo med en vanlig vekkerklokke. Radioen stiller jeg typsik inn til å slå seg på 15 min før jeg skal opp.

Etter 15 min ringer klokken min og da ligger jeg som oftest allerede med åpne øyne og hører på radio.

Endret av Ekko
Lenke til kommentar
Eller kanskje et puslespill som spretter vekk fra pusslespillet, så må du pusle på plass alle bitene før den slutter :D

"Jeg kom for sent på jobb i dag" "Jasså?", "Ja, jeg brukte hele tiden på å pussle"

:!:

denne ja? :p

Haha. har vurdert, vurderer fortsatt.

kult hvis de spretter skikkelig langt! :O

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Gjest Slettet-XHLacM

Jeg vet at dette en en aldri så liten bump, men jeg puster nytt liv inn i denne tråden.

Broren min har denne "klokka" og ja, den fungerer utmerket. Han pleide alltid være veldig trøtt på morgenen, men nå er han til og med oppe før meg (!). Han synes den er så fantastisk at jeg også burde få oppleve det. Derfor skal jeg bruke den i natt og litt framover. Kommer med rapport i morgen. ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

Jo jeg kom meg opp! Jeg hadde satt "window" på rundt 40 minutter så den fant ut at jeg skulle våkne en halvtime før jeg pleide. Men opplagt var jeg jo.

Lenke til kommentar
  • 2 år senere...

Puster liv i denne igjen. Det virker jo som om den fungerer ut i fra det fLeRek sier, og jeg merker jo selv at jeg kan være helt ødelagt om morgenen eller helt opplagt selv om jeg har sovet like mye.

Noen flere som har prøvd denne eller noe liknende?

Lenke til kommentar

Mistet litt troen når jeg fant at teknologien som brukes er et simpelt akselerometer i klokken, men det kan jo fungere likevel. Spørsmålet er da om det er verdt 1000,-.

Teknologien er jo ikkje meir avansert enn at den registrerer bevegelser og vekker deg på det tidspunktet innanfor ein halvtime det er flest bevegelser.

Har ei Axbo-klokke sjølv som eg har brukt i nokre veker. Foreløpig ser det ut til å fungere bra, men eg vil prøve den lengre før eg kjem med endeleg vurdering.

Lenke til kommentar

Normalt skal søvnfasen være mindre dyp jo lengre man har vært sovende. En slik klokke synes jeg er mer symptomdemping enn reell løsning, nemlig at man ikke får nok søvn og har et stabilt søvnmønster. alltid lurt å lære kroppen opp til et stabilt søvnmønster og at du holder det også i helgene hvor mange sklir ut.

Veldig lurt å ikke spise noe de siste timene før du skal sove, og heller ikke spise tungfordøyelig mat som kveldsmåltid. Dette gjør at kroppen lettere for gjort vedlikeholdsarbeidet under søvnen istedet for å bruke ressursjer på å fordøye mat, noe som definitivt gjør at du føler for å sove lengre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...