moah Skrevet 19. februar 2003 Del Skrevet 19. februar 2003 Hei Har tenkt på disse høytalerene, men lurer på et par ting! Er det 10 000.- for begge høytalerene eller for en? Duger disse høytalerene egntlig? Link til sida: [/url]http://www.hifiklubben.no/show.php?folder=47&product=al1002 Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 19. februar 2003 Del Skrevet 19. februar 2003 De spiller som bare det, og lyden er bedre enn på de fleste (alle?) andre CV-høyttalere. Lydkvaliteten er jo ikke akkurat i B&W-klasse (kan du trygt si), bare så du er klar over det. Men du blir garantert fornøyd hvis du ikke stiller for store krav til lydkvalitet. Husk ordentlig forsterker, f.eks NAD 218. Anbefaler at du stikker innom Hi-Fi Klubben og hører denne kombinasjonen, de er som regel veldig hjelpsomme Lenke til kommentar
Bach Skrevet 19. februar 2003 Del Skrevet 19. februar 2003 Prisen er for et par. De la omsider om prisinga si for en stund siden. Lenke til kommentar
moah Skrevet 19. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2003 et par høytalere vil si det same som to høytalere? Lenke til kommentar
Valemon Skrevet 19. februar 2003 Del Skrevet 19. februar 2003 Er du svimmel, et par betyr som regel to ja :wink: Som andre her påpeker, CV-høyttalere egner seg kun til å spille HØYT. De spiller ikke pent på noen måte. Hører du kun på dunkdunk og rock, og vil spille så øra flagrer så er dette sikkert bra, men du verden.... nei takk :-? Skriver ikke dette som noe hets eller noe, men fordi flere jeg kjenner blei ganske overraska over hvor ræva disse sakene låter... vale Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 19. februar 2003 Del Skrevet 19. februar 2003 Ville heller spandert de 10k på noen andre høytaler som er bedre lydkvalitet. De høytalerne er ikke bra perspektiv på, lager masse bråk og spiller høyt om du har en bra forsterker på dem. Men lydkvaliteten er ikke den beste. Lenke til kommentar
the_ruthless Skrevet 19. februar 2003 Del Skrevet 19. februar 2003 CV-høyttalere er vel stort sett for hiphoppere og fjortiser og folk som bryr seg mer om høy, bråkete bass enn noe annet. Anbefaler deg å høre på Dali AXS10k... Et godt CV-alternativ, på HiFi-Klubben... (Jeg har ALDRI sett HiFi-Klubben-folk FRIVILLIG vise fram og demonstrere CV-høyttalere til folk. Og jeg har vært utplassert på den i Tromsø i et par uker... For to år siden.) Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 19. februar 2003 Del Skrevet 19. februar 2003 Jeg har fått demonstrert CV i Tromsø uten å ha spurt Lenke til kommentar
the_ruthless Skrevet 19. februar 2003 Del Skrevet 19. februar 2003 Jeg har fått demonstrert CV i Tromsø uten å ha spurt Hva het selger'n..? (Evt. åssen så'n ut..?) Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 19. februar 2003 Del Skrevet 19. februar 2003 Hva het selger'n..? (Evt. åssen så'n ut..?) Det husker jeg ærlig talt ikke :o Det var vel i '99 eller 2000 eller noe sånt. Jeg var der og kjøpte Denon/Dali surroundanlegg og hadde med meg et par kompiser. Han ene spurte om de hadde inne AL1000, og så ble vi spurt om vi ville høre dem. Lenke til kommentar
the_ruthless Skrevet 19. februar 2003 Del Skrevet 19. februar 2003 Aha. NOEN spurte. Som jeg tenkte... 8) HiFiCenterKjeden var forresten bare piss. Var innom den i Tromsø nå nylig. De hadde ikke peiling, de som jobba der, og selger'n vimsa og skifta meninger i et sett og alle høyttalerne de prøvde hadde ett eller flere ødelagte elementer... (At det går ann!) Off-topic på meg... Lenke til kommentar
PantZman Skrevet 19. februar 2003 Del Skrevet 19. februar 2003 Er ikke noe problem med HiFiCenterKjeden her i Ålesund, har handla en god del der, og de har peiling. (og de virker ikke så jævla overprisa som Hifi Klubben). Lenke til kommentar
the_ruthless Skrevet 19. februar 2003 Del Skrevet 19. februar 2003 (og de virker ikke så bidige overprisa som Hifi Klubben). Kan jo hende det er store forskjeller fra sted til sted, men den i Tromsø... Vel. HiFiKlubben har hyggelig betjening. Greie priser. Demo-brukter som IKKE er herpa, osv. Ingenting på HiFiCenterKjeden fenga meg. Og kvaliteten og prisen hos HiFi-Klubben var laaaangt bedre. Men det spørs jo sikkert hva man liker, osv., men... (Mye av tinga til HiFiCenterKjeden, særlig høyttalere, kan man få til ned i en tredjedelen av prisen, om man drar til Sverige og handler der.) Lenke til kommentar
Den Polse Skrevet 19. februar 2003 Del Skrevet 19. februar 2003 Som sagt, CV høytalere fokuserer på å spille høyt. Har selv et par ganske store B&W høytalere(Denon forsterker), som jeg er helt sinnsykt fornøyd med, de spiller pent som bare det, men kan også wattes opp slik at onkel blå tar turen inn i stua mi :smile: Lenke til kommentar
bjorngb Skrevet 19. februar 2003 Del Skrevet 19. februar 2003 Men det spørs jo sikkert hva man liker, osv., men... (Mye av tinga til HiFiCenterKjeden, særlig høyttalere, kan man få til ned i en tredjedelen av prisen, om man drar til Sverige og handler der.) Interessant synpunkt - fant Audiovector M3 Signature i sverige ( ljudmakarrn ) for 24800 SEK, 22000NOK her.... vel er den svenske kronen svak, men men Lenke til kommentar
Hondaen Skrevet 19. februar 2003 Del Skrevet 19. februar 2003 Meninger om musikkanlegg er som rævva, alle har en. Skulle nesten tro musikk entusiastene tilba en religion, der de smører inn høytalerkablene sine med tran og hostesaft slik at det skal låte bedre. Har hørt mye rart fra slike og det nytter ikke fortelle dem noe da de har ørene til supermann og viten til Einstein ( tror de ). Mitt råd til en som skal kjøpe anlegg, stikk å hør på de forskjellige oppsettene... Lenke til kommentar
the_ruthless Skrevet 19. februar 2003 Del Skrevet 19. februar 2003 Vel, bjorngb... Proson tror jeg var meget billigere i Sverige, væffal... Uansett. Bare med de selgerne de hadde på sjappa si i Tromsø, kan de ryke og reise. Proson RC5 senter: Hificenterkjeden: NOK 1995,- BRL: SEK 1295,- (BRL = "Bilradiolageret Svinesund") Et lite eksempel, bare. (Off-topic. Lett.) Mitt råd til en som skal kjøpe anlegg, stikk å hør på de forskjellige oppsettene... Egentlig, ja. Men allikevel. Lenke til kommentar
mFaFa Skrevet 19. februar 2003 Del Skrevet 19. februar 2003 Skulle nesten tro musikk entusiastene tilba en religion, der de smører inn høytalerkablene sine med tran og hostesaft slik at det skal låte bedre. Har hørt mye rart fra slike og det nytter ikke fortelle dem noe da de har ørene til supermann og viten til Einstein ( tror de ). Hvis en eller annen hifi-galning;-en kyndig sådan, med stor erfaring;- beretter sine likesinnede noen tweaks, som dog kan virke tåpelige, finner jeg det lavmælt at utenforstånde skal prøve å latterliggjøre fyrens oppdagelser/erfaringer. Den utenforstående har naturligvis IKKE PRØVD tweaket. Ei har han heller de kunnskaper som skal til for å forstå teorien bak det hele. Heller har han gjort intet forståk på å forstå bakgrunnsstoffet. Allikevel finner vi han sittende på sidelinjen, hvor den hooligan'en prøver å latterliggjøre vedkommende... Si en hifi-entusiast har prøvd et nytt tweak, som for deg virker helt uforstålig, og mener han hører forbedringer. Vedkommende har altså prøvd et spennende tweak, lest litt på relevant teori for å forstå hvorfor det virker... Hvem er så du, som verken har hørt resultatet, eller fordypet deg i aktuell viten, og kommer her og sier "DU hører FEIL, din idiot". HVEM må så være det selverklærte geniet med superhørsel..? En liten digresjon..... Mvh hifi-entusiast Lenke til kommentar
mFaFa Skrevet 19. februar 2003 Del Skrevet 19. februar 2003 Proson tror jeg var meget billigere i Sverige, væffal... Proson er svenskt. Derfor gunstig innelands. Samtidig selges B-varer til sterkt reduserte priser på www.fyndborsen.se og www-factory-outlet.nu. Mehn, Proson er bare rævva i mine øyne.. men selger også litt AudioPro på fyndborsen. Kronen er sterk for tiden, så kjøpe fra utlandet er attraktivt Lenke til kommentar
xist- Skrevet 19. februar 2003 Del Skrevet 19. februar 2003 ikke kjøp cerwin vega, det er råne høytalere som har jalla bass og ikke noe mellomtone at all.. kjøp b&w eller dali. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå