Gå til innhold

Toshiba PDA billig! Men bra?

Nicolas9

Anbefalte innlegg

• 3 måneder senere...
Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...

Jeg har Toshiba e750, og er i hvert fall kjempefornøyd med den. Den har "alt": god skjerm, både CF- og SD slot, mulighet for å koble til ekstern harddisk og andre usb-ting, mulighet for å koble til skjerm/prosjektor. Bruker min til GPS navigering i bilen, samt MP3-jukebox i bilen.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Jeg har Toshiba e750, og er i hvert fall kjempefornøyd med den. Den har "alt": god skjerm, både CF- og SD slot, mulighet for å koble til ekstern harddisk og andre usb-ting, mulighet for å koble til skjerm/prosjektor. Bruker min til GPS navigering i bilen, samt MP3-jukebox i bilen.

Har en e755 jeg og :D , hvordan GPS enhet bruker du? Pris?

Lenke til kommentar
Nå selger de jo toshiba e-740 for bare 3300kr på komplett.no

Det er en temmelig bra pris. :yes:

Pass deg for den!!! Hvis du leser rundt forbi i diverse forum, så vil du se at e740 er svært plaget med mange feil, og Toshiba har sluttet å legge ut oppdateringer for den. Styr unna!!!!

e750, derimot, der har de fjernet alle feila, og den får du med det nyeste og beste operativsystemet, nemlig Windows Mobile 2003.

Hvis du kjøper e740, så vær forberedt på å bli veldig misfornøyd...

Kjøper du drimot en e750, som dessverre r mye dyrere (ikke uten grunn), så vil du få en av de beste PocketPCene som finnes :)

Lenke til kommentar

Det er en temmelig bra pris. :yes:

Pass deg for den!!! Hvis du leser rundt forbi i diverse forum, så vil du se at e740 er svært plaget med mange feil, og Toshiba har sluttet å legge ut oppdateringer for den. Styr unna!!!!

e750, derimot, der har de fjernet alle feila, og den får du med det nyeste og beste operativsystemet, nemlig Windows Mobile 2003.

Kjøper du drimot en e750, som dessverre r mye dyrere (ikke uten grunn), så vil du få en av de beste PocketPCene som finnes :)

Hvorfor skulle jeg kjøpt toshiba e-740 eller e-755?

Har jo iPAQ h2210! :D

Det ER den beste pocketpc'en som finnes! :-)

Lenke til kommentar

Det er en temmelig bra pris.  :yes:

Det var du som nevnte e740. Jeg bare advarte folk mot den. iPAQ h2210 har jeg ikke prøvd, men den bør jo være veldig god, siden den er vedlig ny, og toppmodellen til Compaq.

Men jeg liker e750 fordi den har usb-host, slik at jeg kan bruke den i bilen til å høre på MP3-filer som jeg har på en 40GB bærbar harddisk som jeg har koblet til min e750. Samtidig som jeg har GPS koblet til i CF porten...

Lenke til kommentar

Det er en temmelig bra pris.  :yes:

2210 er jo absolutt ikke den beste?! 5450 og 5550 er jo mye bedre... Og pocket loox og e-750 er cirka det samme..

Lenke til kommentar
Er det mulig å oppgradere til pocketpc 2003 på en Toshiba E 740?

Nei, Toshiba kommer dessverre ikke til å gi ut en Windows Mobile 2003 oppdatering for e740. Det går heller ikke ann å bruke oppdateringen til e750 fordi den er produsert av en annen underleverandør (dvs. at den ikke vil støtte hardwaren til e740).

Lenke til kommentar
Og pocket loox og e-750 er cirka det samme..

Nå tror jeg du har røyket sokkene dine :o

De har bl.a. følgende forskjeller (E750 vs. Loox):

- Operativsystem (WM 2003 vs. PocketPC 2002, 2003 er bedre tilpasset XScale prosessorene som begge to bruker)

- Prosessor (Intel PXA 255 vs. PXA 250, orker ikke å gå inn på detaljer men 255 er bl.a. raskere og krever mindre strøm)

- Skjermtype (Transfleksiv vs. Reflektiv, transfleksiv er bl.a. mye bedre i dagslys)

- Skjermstørrelse (3.8" vs. 3.5")

- Trådløse standarder (WiFi 802.11b vs. Bluetooth)

- E750 har i tillegg 32mb Flash rom ledig; minne som ikke slettes ved strømtap

- E750 har mikrofoninngang

Det var det jeg kom på i farta..

Lenke til kommentar
Og pocket loox og e-750 er cirka det samme..

Nå tror jeg du har røyket sokkene dine :o

De har bl.a. følgende forskjeller (E750 vs. Loox):

- Operativsystem (WM 2003 vs. PocketPC 2002, 2003 er bedre tilpasset XScale prosessorene som begge to bruker)

- Prosessor (Intel PXA 255 vs. PXA 250, orker ikke å gå inn på detaljer men 255 er bl.a. raskere og krever mindre strøm)

- Skjermtype (Transfleksiv vs. Reflektiv, transfleksiv er bl.a. mye bedre i dagslys)

- Skjermstørrelse (3.8" vs. 3.5")

- Trådløse standarder (WiFi 802.11b vs. Bluetooth)

- E750 har i tillegg 32mb Flash rom ledig; minne som ikke slettes ved strømtap

- E750 har mikrofoninngang

Det var det jeg kom på i farta..

Arghh.. Nå hadde jeg skrevet dritmye, men så kom det opp error.. Jaja jeg får skrive ALT på nytt.. For det første mente jeg at pocket loox og e-750 er cirka det samme som 2210. Os: Pocket loox kan oppgraderes til mobile 2003. Forskjellen på pxa 250 og 255 er minimal; Forskjellen er at 255 har en egen grafikkprosessor. Og jeg skjønner ikke hvor folk får det ifra: Pocket loox HAR transrefektiv skjerm. Det står i bruksanvisninga!

Skjermstørrelsen er minimal forskjell. De har også samme oppløsning så det er ubetydelig.. Og wifi og bluetooth koster akkurat det samme: Det er bare snakk om hva man har behov for. Og pocket loox har også ledig flash rom som alle andre ppc'er på markedet. Bare at e-750 har 48 mens loox har 32mb.

Lenke til kommentar
Arghh.. Nå hadde jeg skrevet dritmye, men så kom det opp error.. Jaja jeg får skrive ALT på nytt.. For det første mente jeg at pocket loox og e-750 er cirka det samme som 2210. Os: Pocket loox kan oppgraderes til mobile 2003. Forskjellen på pxa 250 og 255 er minimal; Forskjellen er at 255 har en egen grafikkprosessor. Og jeg skjønner ikke hvor folk får det ifra: Pocket loox HAR transrefektiv skjerm. Det står i bruksanvisninga!

Skjermstørrelsen er minimal forskjell. De har også samme oppløsning så det er ubetydelig.. Og wifi og bluetooth koster akkurat det samme: Det er bare snakk om hva man har behov for. Og pocket loox har også ledig flash rom som alle andre ppc'er på markedet. Bare at e-750 har 48 mens loox har 32mb.

Kan være enig i at 2210 og 750 likner mer, men 2210 er fortsatt mindre i størrelse og mangler samtidig noen funksjoner som f.eks. WiFi.

Pocket loox har IKKE transreflektiv skjerm; fra siden til FS:

http://212.52.234.17/index.cfm?fuseaction=...pcontent&lid=50

Dessuten har jeg testet en enhet selv, og jeg kan garantere at den ikke hadde transreflektiv skjerm.

Du har rett angående at loox har 32mb ROM, men dette er ROM-minne som ikke er tilgjengelig for lagring av brukeren. Det brukes kun til å lagre operativsystemet + evt. software FS har lagt ved. E750 har i tillegg til 32mb ROM-minne også 32mb NAND minne - som kan utnyttes av brukeren på samme måte som et minnekort.

Sammenlikningen som passer best mot Loox vil nok heller være Toshiba E740.

Gøy å få diskutere litt PocketPC :)

Lenke til kommentar

Kan være enig i at 2210 og 750 likner mer, men 2210 er fortsatt mindre i størrelse og mangler samtidig noen funksjoner som f.eks. WiFi.

Pocket loox har IKKE transreflektiv skjerm; fra siden til FS:

http://212.52.234.17/index.cfm?fuseaction=...pcontent&lid=50

Dessuten har jeg testet en enhet selv, og jeg kan garantere at den ikke hadde transreflektiv skjerm.

Du har rett angående at loox har 32mb ROM, men dette er ROM-minne som ikke er tilgjengelig for lagring av brukeren. Det brukes kun til å lagre operativsystemet + evt. software FS har lagt ved. E750 har i tillegg til 32mb ROM-minne også 32mb NAND minne - som kan utnyttes av brukeren på samme måte som et minnekort.

Sammenlikningen som passer best mot Loox vil nok heller være Toshiba E740.

Gøy å få diskutere litt PocketPC :)

Jeg har Loox! :wink: Rom til overs kan brukes til HVA som Helst. Det kommer opp i File explorer som et eget drive OG man kan legge hva man vil der.. (mp3'er osv.) Du kan også bruke et medfølgende program som tar backup og legger det i rom'en..! Men det står iallefall på pappeska og i manualen at den har transreflektiv skjerm.. (jeg kan godt scanne det..)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...