Gjest Guest_Julie_* Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 Nå har jeg hatt hals plager i 3 mnd.. og legen sa han ikke fant noe gærnt ihalsen.. han fant rett og slett ingenting.. hva er det egentlig en ØNH lege kan se etter når han sjekker halsen min bare med speil o.l.? Jeg bor tilføye at jeg følte med veldig som en samlebåndpasient hos han.. Han ga med max 10 min til å undersøke meg.. Poenget er i alle fall... hva er det han kan se bare med speilet?.. fikk jo fan ikke svar på det før jeg blei kasta på dør.. Lenke til kommentar
Syltskraeva Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 Fikk du tatt blodprøve eller CRP da? Og ev. fått svar på dem? Lenke til kommentar
Gjest Guest_Julie_* Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 Har bare tatt CRP og strep. normale. Lenke til kommentar
Syltskraeva Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 Okej, bra det ivertfall.. Hva med å prøve en annen doktor da? Lenke til kommentar
Putas Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 Vet ikke hvor du bor men når jeg hadde kneproblem og følte at legen min bare ga meg sykemelding fordi det var enklest. Gikk jeg til osloakutten (som da er i oslo) Privat legevakt med flinke leger som tar seg god tid. Men koster en del mere enn vanelig fastlege/komunal ØNH lege. Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 Hei. Hva slags "halsplager" har du? vaio Lenke til kommentar
Gjest Guest_Julia_* Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 har smerter når jeg svelger.. også er halsen hoven og øm føles det ut som.. inen kuler eller lymfer ogsånt..og ØNH utelukket kreft.. men man veit jo aldri når denne sykdommen aldri går bort.. er ellers frisk.. men over til spm.. hva sjekker egentlig ØNH legen når han bare bruker speil.. og ikke sånn slange som jeg har lest at mange andre har fått gjort.. Lenke til kommentar
Syltskraeva Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 Sjekker hevelser, og om du er sår eller lignende.. Slange er vel kamera, og det brukes ikke ved vanlig undersøkelser. Høres ut som du har en vanlig halsbetennelse! Hvor mange ganger har du besøkt doktoren? Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 (endret) har smerter når jeg svelger.. også er halsen hoven og øm føles det ut som.. inen kuler eller lymfer ogsånt..og ØNH utelukket kreft.. men man veit jo aldri når denne sykdommen aldri går bort.. er ellers frisk.. Hvorfor mistenker du at det er kreft? Derimot kan symptomene kommer pga en virusinfeksjon, noe som vi kalles for paryngitis/laryngitis. (inflammasjon i halsen). Ja de kan vare flere mnd. Dette føles hoven, smerte ved svelging og ømhet osv.... men over til spm.. hva sjekker egentlig ØNH legen når han bare bruker speil.. og ikke sånn slange som jeg har lest at mange andre har fått gjort.. Det er en slags skopi som sjekker "pharyng og larynx" dvs, den øvredelen av "halsen og spiserøret" vaio Endret 14. februar 2008 av Vaio Lenke til kommentar
Gjest Guest_Julie_* Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 ja jeg skjønner jeg har symptomer på hals betennelse og lignende.. men har hatt dette i 3 hele mnd konstant.. det kan da ikke være normalt..d er derfor jeg dro til ØNH... men greit.. ikke no hjelp her å få.. Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 15. februar 2008 Del Skrevet 15. februar 2008 (endret) Derimot kan jeg gi deg et kjerringråd mot halsplager: TYGG HVITLØKs biter.. Drikker du mye alkohol, eller ta du noe annet medisiner? F.eks antibiotika? vaio Endret 15. februar 2008 av Vaio Lenke til kommentar
Heimdall Skrevet 15. februar 2008 Del Skrevet 15. februar 2008 Julia, les det som Vaio skriver. Han prøver jo å hjelpe deg. Lenke til kommentar
Gjest Guest_Julie_* Skrevet 15. februar 2008 Del Skrevet 15. februar 2008 Ok takk for råd. Så dere mener også at det er normalt å gå 3 mnd med sår svelg?.. går ikke på medisiner.. men gikk på antibiotika for 2 mnd siden, og alkohol drikker jeg skjeldent og ikke siden jeg ble i denne tilstanden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå