regine Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 Glemte å kjøpe minne til kameraet Canon 30D har eit minnekort som heter Microdia Xtra Plus SD 1.0 GB,kan dette brukest ?? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 30D bruker ikke SD kort, en noe som heter CF (Compact Flash). SanDisk Ultra II eller Extreme III 2GB er greie valg. Alternativt tilsvarende fra Lexar. Tom Lenke til kommentar
Wipeout Skrevet 15. februar 2008 Del Skrevet 15. februar 2008 Tom har helt rett, og pass på hvor du kjøper minnekortet. Det er utrolig hvor mye de kan variere i pris fra butikk til butikk. Lenke til kommentar
regine Skrevet 17. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2008 Tom har helt rett, og pass på hvor du kjøper minnekortet. Det er utrolig hvor mye de kan variere i pris fra butikk til butikk. Har bestilt dette fra pcutstyr Sandisk Extreme III Compact Flash Card 4GB, min 20MB sec read and write kr 517 inkludert frakt+mva Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 17. februar 2008 Del Skrevet 17. februar 2008 Tom har helt rett, og pass på hvor du kjøper minnekortet. Det er utrolig hvor mye de kan variere i pris fra butikk til butikk. Har bestilt dette fra pcutstyr Sandisk Extreme III Compact Flash Card 4GB, min 20MB sec read and write kr 517 inkludert frakt+mva Ypperlig valg. Tom Lenke til kommentar
Kliss Skrevet 17. februar 2008 Del Skrevet 17. februar 2008 Hvordan er det å kjøpe to 1GB kort av typen SanDisk CF Extreme III? Blir de fort fulle? Bedre å gå for to 2GB? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 17. februar 2008 Del Skrevet 17. februar 2008 Hvordan er det å kjøpe to 1GB kort av typen SanDisk CF Extreme III? Blir de fort fulle? Bedre å gå for to 2GB? 1GB er helt OK hvis du tar bilder i JPEG; hvis du tar bilder i RAW, så synes jeg at 2GB er bedre. Tom Lenke til kommentar
Kliss Skrevet 17. februar 2008 Del Skrevet 17. februar 2008 Vet du no ca antall raw bilder du får på en 1GBs kort? og med tanke på hurtighet, er det no vits å punge ut de ekstra kronene for IV kortene? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 17. februar 2008 Del Skrevet 17. februar 2008 På et 1GB kort så er det plass til ca 120 bilder i RAW; eller litt over 280 i beste JPEG kvalitet. Jeg selv trenger ikke noe mer enn Extreme III, andre kan mene noe annet. Tom Lenke til kommentar
Wipeout Skrevet 17. februar 2008 Del Skrevet 17. februar 2008 Ifølge tester så klarer ikke engang Canon EOS 1D MkII å utnytte hastigheten til et Extreme III kort, mener jeg å huske. Lenke til kommentar
Kliss Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 Noen som vil anbefalle Lexar Compact Flash Professional 2GB, 133X, WA and Corel® Paint Shop Pro® X fremfor Sandisk Extreme III Compact Flash Card 2GB, min 20MB sec read and write? Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 Noen som vil anbefalle Lexar Compact Flash Professional 2GB, 133X, WA and Corel® Paint Shop Pro® X fremfor Sandisk Extreme III Compact Flash Card 2GB, min 20MB sec read and write?De er i praksis like, men følger det med PSP X og prisen ikke er nevneverdig forskjellig, kan det anbefales ja. Det er software som er omtrent like kraftig som Photoshop. Litt annerledes i bruk, men du kan få til omtrent det samme. Er dog ikke nyeste versjon som følger med. Lenke til kommentar
ragamuffin Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 (endret) Ser ikke noen spesielle grunn til ikke å bare gå for SanDisk, som i alle fall er god sort. Har selv 2 x 4GB Extreme III på vei i posten. (Komplett) Kr 365,- per stk lar seg høre. Er jo blitt vanvittig billig. Endret 26. februar 2008 av ragamuffin Lenke til kommentar
Kliss Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 Programmet har ikke noe å si for meg da jeg har photoshop, det som er avgjørende her er hvem som er best. Har bestilt Sandisk Extreme III 2Gb, men det er det jo ingen som har nå, så lurte heller på å forandre ordren til Lexaren da jeg kan få dette kortet fortere. Så hvem er best? hva er fordeler og ulemper hvis det er noen? Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 Programmet har ikke noe å si for meg da jeg har photoshop, det som er avgjørende her er hvem som er best. Har bestilt Sandisk Extreme III 2Gb, men det er det jo ingen som har nå, så lurte heller på å forandre ordren til Lexaren da jeg kan få dette kortet fortere. Så hvem er best? hva er fordeler og ulemper hvis det er noen? Sandisk Minnekort Compact flash 2Gb Extreme III 275,00 NOK http://www.scandinavianphoto.no/product/it...spx?iID=3436955 Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 Programmet har ikke noe å si for meg da jeg har photoshop, det som er avgjørende her er hvem som er best. Har bestilt Sandisk Extreme III 2Gb, men det er det jo ingen som har nå, så lurte heller på å forandre ordren til Lexaren da jeg kan få dette kortet fortere. Så hvem er best? hva er fordeler og ulemper hvis det er noen? Lexar og Sandisk er de to beste produsentene der ute, så du går ikke feil uansett. Tviler på at du vil merke noe forskjell på ytelse i daglig bruk. Så gå for den du får tak i raskest eller billigst. Tom Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 Ser ikke noen spesielle grunn til ikke å bare gå for SanDisk, som i alle fall er god sort.Lexar er også førsteklasses, og får du med software uten å betale nevneverdig for det, er det like greit - med mindre du har alternativ software du uansett vil bruke. Hastighetsmessig er Lexar-kortet det ble linket til også det samme som Sandisk Extreme III. Lenke til kommentar
Kliss Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 Programmet har ikke noe å si for meg da jeg har photoshop, det som er avgjørende her er hvem som er best. Har bestilt Sandisk Extreme III 2Gb, men det er det jo ingen som har nå, så lurte heller på å forandre ordren til Lexaren da jeg kan få dette kortet fortere. Så hvem er best? hva er fordeler og ulemper hvis det er noen? Sandisk Minnekort Compact flash 2Gb Extreme III 275,00 NOK http://www.scandinavianphoto.no/product/it...spx?iID=3436955 Joda, er klar over at de er mulige å oppdrive, men du skjønner sikkert selv at jeg ikke gidder å betale 275, det er rip off. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 Programmet har ikke noe å si for meg da jeg har photoshop, det som er avgjørende her er hvem som er best. Har bestilt Sandisk Extreme III 2Gb, men det er det jo ingen som har nå, så lurte heller på å forandre ordren til Lexaren da jeg kan få dette kortet fortere. Så hvem er best? hva er fordeler og ulemper hvis det er noen? Sandisk Minnekort Compact flash 2Gb Extreme III 275,00 NOK http://www.scandinavianphoto.no/product/it...spx?iID=3436955 Joda, er klar over at de er mulige å oppdrive, men du skjønner sikkert selv at jeg ikke gidder å betale 275, det er rip off. Prisen hos de er vel ikke høyere enn hos andre etter det jeg ser,prisen var jo heller ikke nevnt av deg bare tilgjengelighet Lenke til kommentar
eitp Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 (endret) Jeg kjøpte meg et av disse: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=331165 Rett over 600 kroner hjem i postkassa for 8 gb er utrolig mye minne for pengene. Sitter og vurderer om jeg ikke skal kjøpe meg ett til. Jeg har et par 2 gb-kort i tillegg, men tenker jo på å kjøpe oppfølgeren til 5D /eller 5D hvis det ikke er store forskjeller). Er det sannsynlig at etterfølgeren til 5D vil ta CF-kort, eller vil de gå over til SD, tror dere? Hva tar 40D? Komplett tar forresten 225,- for 2 gb-kortet. Men de har det ikke på lager akkurat nå. Fordelen med Komplett er jo (i hvert fall i forfold til andre steder jeg har sjekket)at de sender kort som brevpost og dermed slipper en å betale over 100 kroner i frakt. Det er jo noe å ta med i regnestykket. Eitp Endret 27. februar 2008 av eitp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå