Gå til innhold

Asus GeForce 8800 GT 1 GB

Anbefalte innlegg

RBW om "puslete" grafikkort med mye minne: "De er knapt mer enn et PR-stunt for å selge flere produkter til stakkarer som ikke vet bedre."

Kanskje stakkarene ser et annet behov enn artikkelforfatteren? F.eks. at man har et behov for virtualisering, der hvert operativsystem bruker sin del av grafikkminnet? Windows 512MB og Linux 512MB - da er det ikke stort igjen av den 1GB man hadde i utgangspunktet ...

Superlativer og fargerike adjektiver bør man være forsiktig med å bruke, Wegner.

hva skal man med 512mb grafikk minne på en virtuell maskin?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som nevnt så er det mulig å sette opp 2 slike kort i SLi og det er nok enkelte spill som vil ha noe nytte av det selv med et enkelt kort, som CoH DX10. Nytten av så mye minne vil også øke med tiden. Men det er uten tvil en løsning for de kravstore.

post-6993-1203165189_thumb.png

Endret av MistaPi
Lenke til kommentar

Problemet med slike kort er jo at de uten unntak bruker minne med dårligere spesifikasjoner enn vanlig for å holde prisen nede. Eg har aldri sett en test der en versjon med mere minne enn normalt har vore bedre enn kort med normal mengde grafikkminne.

Hadde de derimot lansert en skikkelig entusiastversjon med dobbelt minne med bedre ytelse....... :dribble:

Lenke til kommentar

Folkens!!

Her hadde jeg bare lyst til å burne litt på dere som sier at det ikke er verdt den lille forskjellen hvis man må betale 2000 for kortet.

9 Februar 2008 betillte jeg det kortet fra XD.no

Jeg betalte bare 1057,-NOK :hmm:

Nå har jeg vært på XD sine sider igjen og nå står det at kortet koster ca. 1900.

Jeg aner ikke hva som har gitt meg en så lav pris, men kortet er litt bedre på DX10 så jeg syns det var verdt det når kortet kosta mindre enn et kort på 512MB RAM. :dribble:

Til og med på fakturaen jeg fikk i posten stod det 1057,-NOK :tease:

Hvis jeg ikke hadde fått det til 1000 kroner så hadde jeg jo heller ikke kjøpt det....

Men kortet ruler alle andre kort på DX10 Altså!!!!!!

Endret av killarz0
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...