SuperCorn Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 Jeg har kjøpt meg hus og hadde undersøkt litt forskjellige steder om det var mulig å få adsl eller annen form for bredbånd. Det så greit ut først da naboer hadde adsl og huset var koblet til Canal Digital kabelselskap. Men ved bestilling hos både nextgentel og telenor så var tilbakemeldingen at jeg ikke kunne få adsl pga. sentralen til min linje ikke hadde kapasitet nok. I følge telenor så har begge naboene adsl, men de er koblet til en annen sentral. Hm... Canal Digital viser det seg at ikke leverer internett til huset pga. kabelnettet ikke er oppgradert til dette formålet. Hvordan er dette mulig? Huset ligger bare 5 km mellom Lillestrøm og Oslo. Regjeringen har jo lovet at alle skal ha dekning: http://www.regjeringen.no/nb/dep/fad/Tema/...nd.html?id=1372 Jeg har undersøkt litt om ice og turbo3g, men det er i mine øyne ikke bredbånd (ca 0.5 mbit). Jeg har jo hatt 10 mbit i 11 år ok har vel blitt litt avhengig av bredbåndet. Sitter her og er utrolig frustrert og lurer på om jeg må selge huset, uten internett! Dette landet er og blir latterlig! Alternativet er å gå politisk til verks. Via kommunen etc... argh!!! Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 Regner med du ligger på en så bekjent utjevningskabel... SHDSL eller Trådløst er det du kan få regner jeg med.... så fremt det er en utjevningskabel. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 Det går jo an å snakke med en nabo om å dele linje med trådløst nett mellom husene. Hvis dere oppgraderer til ADSL2+ så kan det jo bli vinn/vinn. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå