Gå til innhold

Hvor langt er Mass Effect?

FuJJi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ved å gjøre alle tilgjengelige oppdrag pluss ikke noe stressing så brukte jeg 50 timer på første gjennomspilling.

Spillet har også verd å spille gjennom flere ganger for å se og oppleve alternative løsninger på oppdrag/situasjoner, du kan også ta med deg samme gubben/dama på andre gjenspilling.

Lenke til kommentar

har du spilt igjennom Assasins Creed og? hvor langt er det itilfelle?

Og kommer jeg til å like Mass Effect. Jeg er en STOR fan av vandlig RPG som Neverwinter Nights, Baldurs gate, Gothic, The Witcher, Knights of the old Republic osv. Blir det for mye våpen og skyting og high tech til at det er RPG feeling eller føles det som et vandlig RPG?

Lenke til kommentar
50 timer? Spillet er kanskje 20 timer hvis du gjør alle sidequests.

20 timer du liksom. Hvis du har brukt 20 timer på hele spillet, har du gått glipp av mye :tease:

Jeg er da oppe i 40 timer, og har fortsatt en god del igjen.

Så 50 timer høres riktig ut det.

Siste gang jeg gikk gjennom spillet 100% brukte jeg 23t, men det var andre gjennomgang. 50t er litt i overkant. Har en Adept som jeg har spilt gjennom 3 ganger med og den filen har ca 60t spilt. Fullt mulig å gå gjennom spillet på 20t.

Endret av NorthernAvenger
Lenke til kommentar
Siste gang jeg gikk gjennom spillet 100% brukte jeg 23t, men det var andre gjennomgang. 50t er litt i overkant. Har en Adept som jeg har spilt gjennom 3 ganger med og den filen har ca 60t spilt. Fullt mulig å gå gjennom spillet på 20t.

Ja, mulig er det. Men da rusher man. Hvorfor kjøpe et spill hvis man bare skal spille 50% av det. Når jeg spiller Mass Effect, gransker jeg hver eneste planet for å få med meg alt som kan samles opp. Det gjør jeg i alle spill. Om jeg har 2 muligheter (venstre og høyre), velger jeg alltid den jeg tror tar med til et "ekstra sted". Velger jeg den veien som fører meg videre i storyen, loader jeg og tar den andre veien.

Alle jeg kjenner som har spilt Mass Effect, har brukt rundt 40 timer på spillet.

Lenke til kommentar
Vet folk har kun brukt rundt 20 timer på det, men jeg brukte 50 timer, noe som er i meste laget, men jeg ble også level 50, som er maks på første gjennomspilling.

Hvis du liker Kotor så vil du like dette, Mass Effect har mer action når det gjelder kamp.

Kan du bli høyere level på andre gjennomspilling? Har de sånn "nightmare" vanskelighetsgrad som Diablo 2 og Dungeon Siege 2 ?

Lenke til kommentar

Ja, mulig er det. Men da rusher man. Hvorfor kjøpe et spill hvis man bare skal spille 50% av det. Når jeg spiller Mass Effect, gransker jeg hver eneste planet for å få med meg alt som kan samles opp. Det gjør jeg i alle spill. Om jeg har 2 muligheter (venstre og høyre), velger jeg alltid den jeg tror tar med til et "ekstra sted". Velger jeg den veien som fører meg videre i storyen, loader jeg og tar den andre veien.

Alle jeg kjenner som har spilt Mass Effect, har brukt rundt 40 timer på spillet.

Forstår ikke at folk klarer å spille på den måten. Høres nesten ut som dere sitter med tvangstanker: "MÅ FÅ, MEST, MULIG, FOR PENGA!!"

Jeg spiller et spill for å ha det gøy, slutter et spill å være gøy - slutter jeg å spille det, selv om jeg kanskje gir det en sjanse til å bli bedre. Jeg gjør bare ting jeg synes virker gøy av sidequests, dessverre frister ingen av side-oppdragene i ME noe særlig, har funnet ut at jeg liker best "middelalder-RPG".

Til trådstarter: Det blir mye skyting ja, men selve gameplayet er unektelig morsomt allikevel. KUlt med biotics (magi), og ganske gøy å velge rett rustning og våpen til situasjonen. Historien i spillet er også meget bra. Eneste er at jeg ikke får noe særlig lyst til å gjøre sidemissions, enten fordi belønningene er for dårlige, eller fordi folkas historier ikke interesserer meg noe særlig. Derfor tviler jeg på at jeg kommer til å bruke så sinnsykt mye tid på spillet. Til nå har jeg vel spilt 8 timer.

Lenke til kommentar

Spiller du kun igjennom Main Quest kan dette ta deg alt fra 8 til 14 timer. Jeg brukte bare 8, derfor brukte jeg det som minimum (Kom til lvl 42btw). Spiller du med mesteparten av sidequestene osv bruker du 22, det kan hende du bruker mye lengre tid også selvsagt.

Når jeg spiller slike spill spiller jeg for å late som jeg faktisk er der i den verdenen.

Og en som har bodd i denne verdenen hele livet stopper ikke for å se på all verden av takmønstre og snakke med absolutt alt og alle.

Lenke til kommentar

Forstår ikke at folk klarer å spille på den måten. Høres nesten ut som dere sitter med tvangstanker: "MÅ FÅ, MEST, MULIG, FOR PENGA!!"

Jeg spiller et spill for å ha det gøy, slutter et spill å være gøy - slutter jeg å spille det, selv om jeg kanskje gir det en sjanse til å bli bedre. Jeg gjør bare ting jeg synes virker gøy av sidequests, dessverre frister ingen av side-oppdragene i ME noe særlig, har funnet ut at jeg liker best "middelalder-RPG".

Har det slått deg at folk har forskjellig smak og ønsker med tanke på spill.

Selv om du ikke liker å utforske alle krinker og kroker i et spill, så er det noen som gjør det. Jeg liker å finne det meste som er å finne i spill som jeg liker, og Mass Effect er et spill med mye innhold hvis man leter. Det er ikke noe stort problem å legge 40-50 timer i første gjennomspilling.

Men ja, det er mulig å springe igjennom spillet og kun gjøre hovedquesten på 8-10 timer, men hva er vitsen i et slikt spill?

Lenke til kommentar
Har det slått deg at folk har forskjellig smak og ønsker med tanke på spill.

Selv om du ikke liker å utforske alle krinker og kroker i et spill, så er det noen som gjør det. Jeg liker å finne det meste som er å finne i spill som jeg liker, og Mass Effect er et spill med mye innhold hvis man leter. Det er ikke noe stort problem å legge 40-50 timer i første gjennomspilling.

Men ja, det er mulig å springe igjennom spillet og kun gjøre hovedquesten på 8-10 timer, men hva er vitsen i et slikt spill?

Ja, jeg vet andre liker andre ting enn meg. Derfor jeg skrev "jeg forstår ikke" i starten av innlegget mitt ... Egentlig er jeg litt misunnelig på de som har det sånn, er mye enklere å ikke svi av alle pengene en har på spill hvis en faktisk må spille gjennom alt skikkelig :p

Lenke til kommentar

Til trådstarter: Det blir mye skyting ja, men selve gameplayet er unektelig morsomt allikevel. KUlt med biotics (magi), og ganske gøy å velge rett rustning og våpen til situasjonen. Historien i spillet er også meget bra. Eneste er at jeg ikke får noe særlig lyst til å gjøre sidemissions, enten fordi belønningene er for dårlige, eller fordi folkas historier ikke interesserer meg noe særlig. Derfor tviler jeg på at jeg kommer til å bruke så sinnsykt mye tid på spillet. Til nå har jeg vel spilt 8 timer.

Jeg spiller da ikke for å få mest mulig, og alt det der. Jeg spiller spill slik fordi jeg synes det er gøy å utforske. Spiller slik i Mass Effect, Blue Dragon, Oblivion, Two Worlds, Tenchu Z, Samurai Warriors 2, Dynasty Warriors 5 Empires, og resten av spillene min. Fordi jeg synes det er GØY Å UTFORSKE.

Er det så rart da?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...