Gå til innhold

Hjelp til valg av laptop.(spill)

Armyofme1

Anbefalte innlegg

Har bestemt meg for at det er på tide å ta spranget bort fra den store stygge stajonære maskina mi og heller anskaffe meg en laptop.

Vil helst slippe å bruke stort mer en 10k på en ny maskin.

Maskina blir nok mest brukt til online spilling ala eve online og wow for tiden :innocent:

så den må være i stand til å kjøre de spillene på middels grafikk i alle fall.

kunne helst tenkt meg en maskin med 17" men 15" går også, problemet er at det virker som hver gang jeg ser en maskin med 17" skjerm så har den dårligere grafikk kort en tilsvarende med 15" skjerm.

Acer den her er den jeg har vurdert mest så langt, men er helt åpen for forslag

Endret av pittbull1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan anbafale Dell xps m1530 på det strekeste, dette er en ekstremt god pc, som har alt pluss litt til, til en overkommlig pris. Aceren er en helt grei pc, men når du får en bedre pc til samme prisen så er det dumt å kjøpe den(hvis du ikke har noen fobi for å kjøpe fra Dell)

Mens aceren bærer et veldig "plastic fantastic" preg, er Dellen suveren, den er ekstremt godt sammenskrudd, tastaturet er helt klart det beste jeg har vært borti

Lenke til kommentar
Kan anbafale Dell xps m1530 på det strekeste, dette er en ekstremt god pc, som har alt pluss litt til, til en overkommlig pris. Aceren er en helt grei pc, men når du får en bedre pc til samme prisen så er det dumt å kjøpe den(hvis du ikke har noen fobi for å kjøpe fra Dell)

Mens aceren bærer et veldig "plastic fantastic" preg, er Dellen suveren, den er ekstremt godt sammenskrudd, tastaturet er helt klart det beste jeg har vært borti

hvor lang leveringstid er det på dell maskiner?

har lest noen posts her som har skremt meg litt fra det å bestille fra dem egetnlig?

Endret av pittbull1
Lenke til kommentar

hvor lang leveringstid er det på dell maskiner?

har lest noen posts her som har skremt meg litt fra det å bestille fra dem egetnlig?

Leveringstiden er lang, regn med 3-4uker, men til gjenngjeld får du en super pc og ikke minst en super garanti avtale(de kommer til deg uansett hvor duskulle være, for å reparere pcen). Hos andre produsenter må man krangle i mange timer i telefonen for å få lov til å sende den inn, når du først har sendt denn inn må du regne med 4-8ukers ventetid. Når du har hentett pakken på postkontoret og skal skru pcen på skjer det ingen ting, ikke et minste lite pip. Å da må du starte helttttttt på nytt igjen.

Lenke til kommentar

SItter med samme tanker som deg tydeligvis. Har en brukbar spill PC i kjeller bygd rundt et xfx 8800 gtx kort som funker bra til det meste, men jeg har lyst til å kunne spille litt på på laptopen.

Jeg ville nok gått for Acer modellen, men kanskje valgt den som kom med Blue Ray istedetfor HD-DVD, men dette blir jo en smaksak. Prisen er den samme.

Det eneste Dell maskinen gjør bedre er at du kan oppgradere skjermen (men det koster mye). Ellers er det temmelig likt selv om Dell maskinen har dårligere skjermkort (256 minne mot Acer 512 minne).

Hvis du vurderer 17" så har acer en model svært lik 5920 som heter 7720 tror med en meget bra skjerm som takler høye oppløsninger. Tror du mister HDMI porten på 17" men det må du nok sjekke selv.

Acer 5920 med Blue Ray

Acer 7720

Lenke til kommentar
SItter med samme tanker som deg tydeligvis. Har en brukbar spill PC i kjeller bygd rundt et xfx 8800 gtx kort som funker bra til det meste, men jeg har lyst til å kunne spille litt på på laptopen.

Jeg ville nok gått for Acer modellen, men kanskje valgt den som kom med Blue Ray istedetfor HD-DVD, men dette blir jo en smaksak. Prisen er den samme.

Det eneste Dell maskinen gjør bedre er at du kan oppgradere skjermen (men det koster mye). Ellers er det temmelig likt selv om Dell maskinen har dårligere skjermkort (256 minne mot Acer 512 minne).

Hvis du vurderer 17" så har acer en model svært lik 5920 som heter 7720 tror med en meget bra skjerm som takler høye oppløsninger. Tror du mister HDMI porten på 17" men det må du nok sjekke selv.

Acer 5920 med Blue Ray

Acer 7720

Det koster 300 kr for å oppgradere skjermen til 1440x900, dette er å anbafale, da 1280x800 blir i minste laget. Jeg vil ikke definere 300kr som dyrt i sammenheng med en datamaskin til 10000kr.

Dell har 8600 GT 256mb med GDDR3 VRAM (bedre enn 8600GT 512mb i f.eks compal IFL90+ og Acer aspire 5920G).

Lenke til kommentar
Fant du noen som hadde Acer maskinen på lager ? Tenkte jeg skulle bestille selv, men fant kun HD DVD maskiner på lager. Alle jeg sjekket opp hadde levering av Blue Ray maskinene om ca. en uke så det er jo ikke ille, men jeg er ikke spesielt tålmodig.

ser elprice reklamerer med at de har 3 dagers utsendingstid på akkurat den acer maskina

Lenke til kommentar
Så at netshop har blue ray modellen inne nå. Kan hentes i Sandefjord så ditt vil jeg dra nå :-)

la meg vite hva du synst om den når du har fått den da :D

Jeg ble dessverre fristet til å gå for 7720 modellen fra Acer. Omtrent samme specs men skjermen har høyere oppløsning og hd er på 500gb. Sitter med den nå og er veldig fornøyd med den. Har såvidt testa Blu-ray spilleren og det var gøy på 17".

Testet denne i 3dmark06 med stock drivere og fikk rundt 3000 i score. Tar litt tid før Vista "roer seg ned" etter installasjon og jeg har fremdeles litt mouse lag og harddisk aktivitet. Lar den stå å surre i natt og tester med egne drivere i morgen. Bør havne rundt 3400-3500 sånn rent hardware messig så får vi se.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...