Gå til innhold

Mobbefilm - Trenger tips

Anbefalte innlegg

For omtrent en mnd siden fikk jeg og en kamerat spørsmålet om å lage en film av sosiallæreren på skolen min. En film som omhandler temaet mobbing. Jeg takket ja. Nå, en måned senere sitte jeg her å skriver ned stikkord som jeg skal sette sammen til et synopsis. Det er her problemet kommer. Jeg sitter nemlig fast med idèene.

- Hva skal filmen handle om?

Den skal rett og slett handle om mobbing. Fikk beskjed av sosiallæreren at vi skulle fokusere på bla. nettmobbing og mobbing i klasserom med lærer tilstedet. Jeg vil da legge mest vekt på mobbing over internett.

- Klisjeer?

"Mobbing" er et av de mest oppbrukte temaene når det gjelder amatørfilm. Nå tenker jeg spesielt på alle klisjeene som du kan se i amatørfilmer. Et typisk eksempel på dette er filmer der noen blir mobbet og begår selvmord. So what? Målet med filmen er å få folk til å tenke. Å unngå klisjeer.

- Hvorfor?

Hvorfor blir mobbeofferet utsatt for mobbing? Hvorfor mobber mobberen? Hvorfor bryr ingen seg? Hvorfor, hvorfor, hvorfor...? Dette er noen av spørsmålene vi må besvare.

Som sagt sliter vi med idètørke. Om noen vil hjelpe til med idèer er det bare til å si ifra.

Endret av Dødskalkunen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du kan jo lage en film med to historier som krysses? Der du kan ta for deg én dag, med både sinntilstand og handlinger til både mobber og offer? Der du viser deres daligliv og tanker, og når de møtes under mobbingen.

Vi tenkte noe lignende. Det kan bli bra om det gjøres på rett måte. Har begynt å forme en historie nå, men er fortsatt takknemlig for tips. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...