Gå til innhold

Enkel kode (mal) for innrykk i WikiMedia ParserFunctions fungerer ikke

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg holder på å skrible litt på en Wiki om dagene, og lager maler og slikt. Jeg har fått til å lage mye rart med ParserFunctions som er ganske så lettforstålig. Det hele har gått helt fint inntil jeg skulle lage en mal for å lage innrykk i tekst.

Edit: Har funnet ut at min opprinnelige kode ikke fungerte da WikiMedia vil tilføye slutt-tagger der den tror slikt mangler. Om noen har andre gode ideer til hvordan kode en mal til å lage innrykk i tekst med vanlig div-tagger er dere velkomne til å dele. :)

Opprinnelig førsteinnlegg:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

Koden ser slik ut:

{{#ifeq:{{{1}}}|start|<div style="position:relative; left:100px;">}}<!--
-->{{#ifeq:{{{1}}}|slutt|</div>}}

Syntaks:

{{Malnavn|Parameter 1}}

Som blir:

{{Innrykk|start/slutt}}

Uansett hva jeg gjør med malen blir begge uttrykkene sanne som resulterer i at jeg får dette hvor jeg bruker {{Innrykk|start}}:

<div style="position:relative; left:100px;"></div>

Og dette der jeg bruker {{Innrykk|slutt}}:

</div>

Som vises som vanlig tekst i nettleseren, altså </div>

Jeg har prøvd å endre koden for malen slik at den vil kun teste om parameter 1 == slutt dersom det første uttrykket ikke er sant. Men samme resultatet. Jeg har også prøvd å bytte ut parametrene med tall istedet for strenger da jeg ikke har hatt problemer med å bruke tall sammen med i#feq (selv om de strengt tatt er strenger), uten at det hjalp.

Dersom noen klarer å se feilen, eller har noen tips til hva som kan være feil med koden for malen min, så blir jeg veldig glad. :)

Endret av Skagen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...