Gå til innhold

Administrere planlagte oppgaver

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg hare 50 maskiner som står på forskjellige lokasjoner. OS er W2k og XP. Disse maskinene kjører flere planlagte oppgaver iløpet av døgnet. Det er ikke ofte at disse oppgavene skal endres, men av og til må oppgaver fjernes eller nye legges til.

Finnes det en enkel måte og gjøre dette på et eller annet billig program eller lignende? Har forsøkt med med diverse batch script og slikt for å slette og opprette oppgaver, men man må holde hodet rimelig kaldt og i tillegg sjekke at ting blir satt riktig opp.

Har brukt schtasks.exe på xp, da kommer oppgavene opp i kontrollpanelet, ,men på w2k har jeg prøvd meg med AT.exe, men det blir vanskelig å kontrollere.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Det er ikke mye som skal til for å gjøre schtasks.exe kompatibel med Windows 2000, det er kun snakk om å endre noen hex verdier i .exe filen. Jeg gjorde faktisk dette selv her om dagen. Har lastet opp en Windows 2000 kompatibel version (norsk og engelsk), du kan laste den ned her.

Lenke til kommentar

I staden for å forsøke å gjere schtasks.exe win2k-kompatibel er det betre å benytte jt.exe frå "windows 2000 resource kit".

Men kanskje er dette enno enklare; Har sjølv ingen erfaring med programmet men på forumet til www.autoitscript.com er gratis-versjonen av System Scheduler anbefalt når du skal bygge makroer akkurat for å tilpasse fleire maskiner.

Som dei skriver under FAQ: ... How do I backup my Events and/or copy them to another computer? -All events are stored in the \EVENTS sub-folder under where you installed the System Scheduler application. You just need to copy the .INI files (there is one .INI file per event). However, on the destination computer although you can copy the .INI files into the \EVENTS sub-folder you need to 'signal' System Scheduler to re-read the list of events.

Endret av Dabola
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...