Bjonski Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 (endret) Hallo, fikk i dag mine nye pc deler fra Komplett.no.. Etter å ha koblet så godt jeg kan etter bruksanvisningen så skulle jeg prøve pcen.. Alt ser ut til å virke uten om to ting: USB, og når jeg holder inne powerknappen så restarter pcen istedetfor å slå seg av(kanskje noe i Bios?).. Selv med en HD full av ting så booter den Windows og begynner å finne ny hardware som den ber meg om å installere.. Noe jeg ikke kan pga. musa ikke funker (USB).. Har tenkt å formatere pcen, men USB må liksom virke for at jeg skal kunne bruke musa. edit: Hovedkort: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=342648 CPU: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=331906 PSU: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=338686 RAM: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=312367 Endret 14. februar 2008 av Bjohansen Lenke til kommentar
qpeg Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 virker tastaturet ? da kan du bruke det. ofte må usb musene installeres først. om du fikk med en slik overgang fra usb til gammel kobling går det uten drivere. Lenke til kommentar
Bjonski Skrevet 14. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2008 virker tastaturet ? da kan du bruke det. ofte må usb musene installeres først. om du fikk med en slik overgang fra usb til gammel kobling går det uten drivere. Nå har jeg fått et annet problem.. Skjermen er helt svart.. Akkurat som at den ikke mottar noen signaler? Den virket jo for 5min siden. Lenke til kommentar
Gryteknut Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 Hei, forstår det slik at du har hatt Windows XP på en tidligere maskin og så vil bruke samme harddisk på den nye PCen uten å reinstallere XP. Har hatt samme problem selv når jeg prøvde dette, fikk ikke kommunisert med maskinen fordi XP ikke hadde drivere til å kjenne igjen USB-portene på det nye hovedkortet. Jeg fikk det til etter hvert, sannsynligvis fordi jeg gikk inn i BIOS og tuklet med USB-innstillingene. Prøv å skru "USB Legacy Support" på eller av, prøv å sett USB Compatibility Mode til USB 1.1 i stedet for 2.0 etc, prøv "Plug & Play OS" på eller av. Er du heldig klarer Windows å gjenkjenne USB-portene. Hvis du uansett skulle reformatere harddisken kunne du jo plugge denne inn i en annen maskin og formatere derfra. Lenke til kommentar
Bjonski Skrevet 14. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2008 Hei, forstår det slik at du har hatt Windows XP på en tidligere maskin og så vil bruke samme harddisk på den nye PCen uten å reinstallere XP. Som du ser i posten ovenfor så virker ikke skjermen lengre.. den er helt svart. Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 Her var det møe Alt ser ut til å virke uten om to ting: USB, og når jeg holder inne powerknappen så restarter pcen istedetfor å slå seg av(kanskje noe i Bios?).. Dette er ikke BIOS. Mest sansynlig har du satt koblingene til PWR (av og på knapp) der RST (start på nytt knapp) skal stå på hovedkortet ditt. Du må kikke i manualen som fulgte med hovedkortet ditt for å finne ut hvor disse små pinnene skal stå, slik at maskinen ikke starter på nytt når du skrur den på og omvendt Selv med en HD full av ting så booter den Windows og begynner å finne ny hardware som den ber meg om å installere.. Noe jeg ikke kan pga. musa ikke funker (USB).. Dette er derimot i BIOS! Er litt forskjellig fra BIOS til BIOS, men du må nok aktivere USB kontrolleren for at musen skal fungere. Du skriver ikke hvordan BIOS du har, så du må nesten lete deg fram selv, men det er ikke vanskelig. Deretter MÅ du formatere maskinen din og legge inn alle drivere til komponeter slik at maskinen fungerer og er stabil. Håper dette hjalp litt! Lenke til kommentar
Bjonski Skrevet 14. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2008 (endret) Har ringt komplett.no tre/fire ganger nå... Har prøvd: Cleare CMOS, ta ut rambrikkene og sjekke at skjermkortet står ordentlig i... Fortsatt får ikke skjermen noe signal fra pcen... Er det skjermkortet som er dødt? Veldig rart siden det faktisk funket helt til jeg restartet pcen.. Hjelp?! Endret 14. februar 2008 av Bjohansen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå