Gaervern Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 Sage RSS-leser: https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/77 med autoupdate som oppdatere sage hvert 5 minutt: http://docs.jesperkristensen.dk/mozaddons/sage-aupdate.xpi I tillegg til adblock, noscript og ordlister. Prøver også ut Zotero og Google notebook. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 Jeg ser at veldig mange her bruker Adblock. Jeg synes egentlig det er et dumt program, fordi det ødelegger livsgrunnlaget til nettsteder som hardware.no, som jo er reklamefinansiert. Selv velger jeg å ikke bruke det, jeg har tross alt båndbredde nok... Jeg er i utgangpunktet enig med deg. Men, jeg er drit lei blinkende flash reklamer full av lydeffekter, eller reklamer som følger scrollingen min nedover en nettside, eller andre forstyrrende popups. Og dessuten har jeg blitt vant med å kun å se det redaksjonelle innholdet på nettsider, og det er lite aktuelt å gå tilbake til min internett barndom, uten reklame filtre. Lenke til kommentar
hernil Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 (endret) Et lite utvalg av mine nyttigste add-ons: Adblock pluss (på sider som vg.no osv. der reklamene blinker deg opp i trynet så du ikke får lest nyheter i fred) Download Statusbar NoScript Secure Login Foxmarks (får dessverre ikke brukt den da jeg bruker Fx 3b3) Paste Quote (veldig nyttig forum) Pluss Norsk, Fransk og Engelsk ordbok. edit: Kom på at jeg brukte Sage også, men siden den ikke funker på Fx 3b ennå () så har jeg ikke brukt den på en stund nå. Endret 14. februar 2008 av hernil Lenke til kommentar
Gaervern Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 Jeg ser at veldig mange her bruker Adblock. Jeg synes egentlig det er et dumt program, fordi det ødelegger livsgrunnlaget til nettsteder som hardware.no, som jo er reklamefinansiert. Selv velger jeg å ikke bruke det, jeg har tross alt båndbredde nok... Jeg er i utgangpunktet enig med deg. Men, jeg er drit lei blinkende flash reklamer full av lydeffekter, eller reklamer som følger scrollingen min nedover en nettside, eller andre forstyrrende popups. Og dessuten har jeg blitt vant med å kun å se det redaksjonelle innholdet på nettsider, og det er lite aktuelt å gå tilbake til min internett barndom, uten reklame filtre. Reklamefolk som ikke vet å begrense seg får som fortjent. Lenke til kommentar
Tordenflesk Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 (endret) - Adblock Plus - AutoHideStatusbar - BBCode - Chromedit - CustomizeGoogle - DevianTIDY - FEBE - Flashgot - IE Tab - MR Tech Disable XPI Delay - Nightly Tester Tools - ReloadEvery - Restart Firefox - Tiny Menu - Titlebar Tweaks - UI Tweaker - Update Channel Selector - WMLBrowser Alt dette på Fx 2.0.0.12 Endret 14. februar 2008 av Tordenflesk Lenke til kommentar
Sinderella Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 FoxyTunes uten tvil, fantastisk Lenke til kommentar
amiganostalgia Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 Ok, dette er ikke en addon akkurat, men Portable Firefox, DET er tingen! Jeg kunne ikke levd uten. Friheten ved å alltid ha samme bookmarks, samme extensions i PFF uansett om jeg akkurat har reinstallert eller er på ett helt annet system. Det er bare genialt. Enkelt og genialt. Lenke til kommentar
Brukerkonto inaktiv Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 (endret) Slettet av brukeren... Endret 6. mars 2009 av omaha Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 Kombinerer med Vfox | finder2 (macalike) for slankere snarveilinje. Hva er dette? Og hvor finner man dette? Lenke til kommentar
2die4 Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 Angående adblock-plus. Jeg har haket for "aktiver adblock plus", men det er ingen reklame som blir blokkert på nettsider, hva må jeg gjøre? Er det slik at man må legge inn nettsteder man ønsker å blokkere reklame på manuelt? Lenke til kommentar
TDZGamer Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 Angående adblock-plus. Jeg har haket for "aktiver adblock plus", men det er ingen reklame som blir blokkert på nettsider, hva må jeg gjøre? Er det slik at man må legge inn nettsteder man ønsker å blokkere reklame på manuelt? Ja det er du som bestemmer hva som skal blokkeres eller ikke. Høyreklikk og velg Adblock .... deretter kan du finjustere på filteret før du tar det i bruk. Ta en titt på dokumentasjonen Lenke til kommentar
Gaervern Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 Angående adblock-plus. Jeg har haket for "aktiver adblock plus", men det er ingen reklame som blir blokkert på nettsider, hva må jeg gjøre? Er det slik at man må legge inn nettsteder man ønsker å blokkere reklame på manuelt? Ja det er du som bestemmer hva som skal blokkeres eller ikke. Høyreklikk og velg Adblock .... deretter kan du finjustere på filteret før du tar det i bruk. Ta en titt på dokumentasjonen Filterset G med autoupdater gjør jobben: http://www.pierceive.com/ Lenke til kommentar
Raijin Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 Liker veldig godt Piclens. Genial måte å browse bilder på! Lenke til kommentar
Tacokrydder Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 (endret) Adblock Plus! Kan også automatisk motta filter-lister. Endret 14. februar 2008 av torkaa Lenke til kommentar
Tordenflesk Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 Filterset G med autoupdater gjør jobben: http://www.pierceive.com/ Pluss har subscriptions. Lenke til kommentar
mandela Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 (endret) FoxyTunes uten tvil, fantastisk ja, denne er en av mine favorittutvidelser, genial!Ellers, utvidelser jeg liker som ikke er nevnt ennå: dublicate tab: klon faner med tilhørende historikk og slå sammen vinduer! gmail notifier shazou: få opp tjeneren til siden du er på i google map opensearchfox: lag egne søkemotorer mrtech local install: swiss army knife for firefox... + ordbøker selvsagt Endret 14. februar 2008 av mandela Lenke til kommentar
KrageV Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 I alfabetisk rekkefølge: FaviconizeTab - Dobbeltklikk på tab, minimeres til å bare vise ikonet i taben. Genialt til sider man alltid har oppe. Foxtrick - Et must for de som spiller hattrick.org Mouse Gestures - Naviger med musekommandoer PsicoTSI Terminus Edition - Nytt must for hattrick.org StumbleUpon - Definer dine interesser og surf ivei ut fra andres anbefalinger. OBS! Fører til nattevåk! Tab Scope - Hold musepeker over tab og ett oversiktsbilde av siden vises... Tinymeny - Minimerer menyen i FF, bedre plassutnyttelse av skjerm Useragentswitcher - Brukes for å opptre som Googlebot på nettet, og dermed få bedre treff i google på feks forum som krever registrering. Bruker flashblock også, men ut fra tilbakemeldingene her er tydeligvis AdBlock bedre. Blokkerer selvsagt ikke hardware-nettverket, da kan man gå glipp av mange tilbud Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 Omtrent all utvikling jeg gjør blir testet i Firefox ( fordi Opera cacher for bra ) Web Developer Live HTTP Headers Torbutton - For å fake høy latency. YSlow Reload Every - For å slippe å manuelt refreshe når jeg endrer ting "live" på localhost på den andre skjermen. IE Tab Og kongen av alle plugins og det som gjør Firefox til en kjempe nettleser å utvikle i : Firebug! Hva er firebug til? Lastet det ned og innstalerte det, men klarer ikke finne programmets bruksområde Besøk en side med Firebug aktivert og trykk F12. Du ser DOM-struktur og egenskaper, innlastede scripts, innlastede styles, liste av alle request samt lastetid før reply, returnstatus, path og filstørrelse og JavaScript console. Hover DOM-struktur for highlight og bruk "inspect" for å hoppe til et utvagt element i DOM-strukturen. Lenke til kommentar
FredrikFtw Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 Bruker bare Adblock og Greasemonkey Lenke til kommentar
rocknrolf77 Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 Et lite utvalg av mine nyttigste add-ons:Adblock pluss (på sider som vg.no osv. der reklamene blinker deg opp i trynet så du ikke får lest nyheter i fred) Download Statusbar NoScript Secure Login Foxmarks (får dessverre ikke brukt den da jeg bruker Fx 3b3) Paste Quote (veldig nyttig forum) Pluss Norsk, Fransk og Engelsk ordbok. edit: Kom på at jeg brukte Sage også, men siden den ikke funker på Fx 3b ennå ( ) så har jeg ikke brukt den på en stund nå. Det er bare å ha installert fx2 i tillegg og fyre den opp innimellom for å synkronisere bokmerkene. De deler da instillinger og bokmerker. Ihvertfall i gnu/linux Bruker å som de fleste andre her adblock plus. Skrur den av på sider som ikke overdriver reklame og flashbruk og jeg synes fortjener reklameinntektene. vg er ikke en av disse Mouse gestures må man ha, når man har blitt vant til det. Foxmarks er uunværlig. Ordliste er også fint (Synd den ikke funnker på fx3 enda Ingen andre som bruker greasemonkey? Sikkert mange gmail brukere her. Sjekk ut better gmail. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå