Gå til innhold

Her er de beste Firefox-utvidelsene

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3124
Jeg ser at veldig mange her bruker Adblock. Jeg synes egentlig det er et dumt program, fordi det ødelegger livsgrunnlaget til nettsteder som hardware.no, som jo er reklamefinansiert. Selv velger jeg å ikke bruke det, jeg har tross alt båndbredde nok...

Jeg er i utgangpunktet enig med deg. Men, jeg er drit lei blinkende flash reklamer full av lydeffekter, eller reklamer som følger scrollingen min nedover en nettside, eller andre forstyrrende popups.

Og dessuten har jeg blitt vant med å kun å se det redaksjonelle innholdet på nettsider, og det er lite aktuelt å gå tilbake til min internett barndom, uten reklame filtre. :)

Lenke til kommentar

Et lite utvalg av mine nyttigste add-ons:

Adblock pluss (på sider som vg.no osv. der reklamene blinker deg opp i trynet så du ikke får lest nyheter i fred)

Download Statusbar

NoScript

Secure Login

Foxmarks (får dessverre ikke brukt den da jeg bruker Fx 3b3)

Paste Quote (veldig nyttig forum)

Pluss Norsk, Fransk og Engelsk ordbok.

edit: Kom på at jeg brukte Sage også, men siden den ikke funker på Fx 3b ennå (:() så har jeg ikke brukt den på en stund nå.

Endret av hernil
Lenke til kommentar
Jeg ser at veldig mange her bruker Adblock. Jeg synes egentlig det er et dumt program, fordi det ødelegger livsgrunnlaget til nettsteder som hardware.no, som jo er reklamefinansiert. Selv velger jeg å ikke bruke det, jeg har tross alt båndbredde nok...

Jeg er i utgangpunktet enig med deg. Men, jeg er drit lei blinkende flash reklamer full av lydeffekter, eller reklamer som følger scrollingen min nedover en nettside, eller andre forstyrrende popups.

Og dessuten har jeg blitt vant med å kun å se det redaksjonelle innholdet på nettsider, og det er lite aktuelt å gå tilbake til min internett barndom, uten reklame filtre. :)

Reklamefolk som ikke vet å begrense seg får som fortjent.

Lenke til kommentar

- Adblock Plus

- AutoHideStatusbar

- BBCode

- Chromedit

- CustomizeGoogle

- DevianTIDY

- FEBE

- Flashgot

- IE Tab

- MR Tech Disable XPI Delay

- Nightly Tester Tools

- ReloadEvery

- Restart Firefox

- Tiny Menu

- Titlebar Tweaks

- UI Tweaker

- Update Channel Selector

- WMLBrowser

Alt dette på Fx 2.0.0.12

Endret av Tordenflesk
Lenke til kommentar
Angående adblock-plus. Jeg har haket for "aktiver adblock plus", men det er ingen reklame som blir blokkert på nettsider, hva må jeg gjøre? Er det slik at man må legge inn nettsteder man ønsker å blokkere reklame på manuelt?

Ja det er du som bestemmer hva som skal blokkeres eller ikke. Høyreklikk og velg Adblock .... deretter kan du finjustere på filteret før du tar det i bruk. Ta en titt på dokumentasjonen :)

Lenke til kommentar
Angående adblock-plus. Jeg har haket for "aktiver adblock plus", men det er ingen reklame som blir blokkert på nettsider, hva må jeg gjøre? Er det slik at man må legge inn nettsteder man ønsker å blokkere reklame på manuelt?

Ja det er du som bestemmer hva som skal blokkeres eller ikke. Høyreklikk og velg Adblock .... deretter kan du finjustere på filteret før du tar det i bruk. Ta en titt på dokumentasjonen :)

Filterset G med autoupdater gjør jobben:

http://www.pierceive.com/

Lenke til kommentar
FoxyTunes :D uten tvil, fantastisk :D
ja, denne er en av mine favorittutvidelser, genial!

Ellers, utvidelser jeg liker som ikke er nevnt ennå:

dublicate tab: klon faner med tilhørende historikk og slå sammen vinduer!

gmail notifier

shazou: få opp tjeneren til siden du er på i google map

opensearchfox: lag egne søkemotorer

mrtech local install: swiss army knife for firefox...

+ ordbøker selvsagt :D

Endret av mandela
Lenke til kommentar

I alfabetisk rekkefølge:

FaviconizeTab - Dobbeltklikk på tab, minimeres til å bare vise ikonet i taben. Genialt til sider man alltid har oppe.

Foxtrick - Et must for de som spiller hattrick.org

Mouse Gestures - Naviger med musekommandoer

PsicoTSI Terminus Edition - Nytt must for hattrick.org

StumbleUpon - Definer dine interesser og surf ivei ut fra andres anbefalinger. OBS! Fører til nattevåk!

Tab Scope - Hold musepeker over tab og ett oversiktsbilde av siden vises...

Tinymeny - Minimerer menyen i FF, bedre plassutnyttelse av skjerm

Useragentswitcher - Brukes for å opptre som Googlebot på nettet, og dermed få bedre treff i google på feks forum som krever registrering.

Bruker flashblock også, men ut fra tilbakemeldingene her er tydeligvis AdBlock bedre. Blokkerer selvsagt ikke hardware-nettverket, da kan man gå glipp av mange tilbud :)

Lenke til kommentar

Omtrent all utvikling jeg gjør blir testet i Firefox ( fordi Opera cacher for bra :new_woot: )

Web Developer

Live HTTP Headers

Torbutton - For å fake høy latency.

YSlow

Reload Every - For å slippe å manuelt refreshe når jeg endrer ting "live" på localhost på den andre skjermen.

IE Tab

Og kongen av alle plugins og det som gjør Firefox til en kjempe nettleser å utvikle i : Firebug!

Hva er firebug til? Lastet det ned og innstalerte det, men klarer ikke finne programmets bruksområde :D

Besøk en side med Firebug aktivert og trykk F12. Du ser DOM-struktur og egenskaper, innlastede scripts, innlastede styles, liste av alle request samt lastetid før reply, returnstatus, path og filstørrelse og JavaScript console. Hover DOM-struktur for highlight og bruk "inspect" for å hoppe til et utvagt element i DOM-strukturen.

Lenke til kommentar
Et lite utvalg av mine nyttigste add-ons:

Adblock pluss (på sider som vg.no osv. der reklamene blinker deg opp i trynet så du ikke får lest nyheter i fred)

Download Statusbar

NoScript

Secure Login

Foxmarks (får dessverre ikke brukt den da jeg bruker Fx 3b3)

Paste Quote (veldig nyttig forum)

Pluss Norsk, Fransk og Engelsk ordbok.

edit: Kom på at jeg brukte Sage også, men siden den ikke funker på Fx 3b ennå ( :( ) så har jeg ikke brukt den på en stund nå.

Det er bare å ha installert fx2 i tillegg og fyre den opp innimellom for å synkronisere bokmerkene. De deler da instillinger og bokmerker. Ihvertfall i gnu/linux ;)

Bruker å som de fleste andre her adblock plus. Skrur den av på sider som ikke overdriver reklame og flashbruk og jeg synes fortjener reklameinntektene. vg er ikke en av disse :)

Mouse gestures må man ha, når man har blitt vant til det.

Foxmarks er uunværlig.

Ordliste er også fint (Synd den ikke funnker på fx3 enda :(

Ingen andre som bruker greasemonkey? Sikkert mange gmail brukere her. Sjekk ut better gmail.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...