kicks Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 (endret) Tok bilde av felgen til sykkelen min i dag. da jeg så på bilene var det en klar vignett i hjørnene på bildene. Er det en svakhet med dette objektivet man må regne med, eller kan det være en feilproduksjon? Legger ved et bilde der dere kan se. Fokal lengde var 85mm Endret 14. februar 2008 av kicks Lenke til kommentar
Kristallo Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 Det er normalt for det objektivet når du bruker det på største blenderåpning. Prøv f/8, da skal det bli stort sett helt fritt for vignettering. Ellers er det være å ta noen tesbilder og sammenligne med kjente gode eksemplarer siden kvaliteten virker å være varierende på det objektivet. Å gjøre noen tester er ofte en god ide uansett hvilket objektiv man kjøper, det er surt å oppdage problemene når man allerede har tatt 10 000 bilder. Lenke til kommentar
kicks Skrevet 14. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2008 ok. litt irriterende, men nå som jeg vet hvordan å unngå det blir saken litt bedre. har lest at det er stort spenn i produksjonskvaliteten. men jeg har ingen å sammenligne med så det får bare være. takk for hjelpen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå