Hestvik Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 (endret) Hei. Har ett lite problem angånde nedlasting fra Utorrent. Det har seg slik at det laster ned i en liten stund, ca 1 time. Så plutselig så stopper alt og internetten slutter å funke, slik at jeg må restarte maskinen for at det skal starte igjen. Hva skyldes dette? Har jeg for høy opplasting eller har jeg tillatt for mange peers? jeg tror det kan være at opplastingshastigheten blir for høy, men er usikker. Kan noen svare meg på dette? Endret 18. februar 2008 av canavasman Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 Det kan være så mange årsaker, men kan du ikke bare prøve å redusere upload speed og se om det hjelper? Eller redusere antall peers? Lenke til kommentar
Hestvik Skrevet 14. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2008 Det kan være så mange årsaker, men kan du ikke bare prøve å redusere upload speed og se om det hjelper? Eller redusere antall peers? Det jeg har gjort er å senke antall max seedere til 12, og opplastingshastigheten er satt til 1000. Jeg har en 20Mbit linje fra NextGentel, men stoler ikke på de for en femmer. Jeg laster ned en del, og har en mistanke om at de setter en sperre over hvor mye jeg kan laste ned. Leste en guide på nettet der jeg kunne forsterke farten, og der sto det at jeg kunne ha mellom 50 - 100 innkommende som maks. Men når jeg tenker meg om, så har jeg jo ikke prøvd å avinstallert utorrent så det er jo en mulighet. kanskje det er bare meg som har gjort litt feil i instillingene og ikke husker hva jeg endret/ikke endret på? Det er verdt ett forsøk. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 Det jeg har gjort er å senke antall max seedere til 12, og opplastingshastigheten er satt til 1000. Med en 20Mbps-linje fra NGT har du vel max 1000kbps upload speed. Men uTorrent opererer vel med upload speed angitt i kBps - bytes, ikke bits -, så dermed burde du vel sette max upload til 100 (kBps) i uTorrent .... Lenke til kommentar
covah Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 (endret) Problemet er at routern ikke klarer å håndtere så mange samtidige connections. Sett ned antall samtidige connections, så løser det garantert seg (sett den først ned til 50, og øk deretter gradvis for å finne ut av hva routeren din takler). PS. Dette gjøres i utorrent, ikke i routeren. Endret 14. februar 2008 av covah Lenke til kommentar
qpeg Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 (endret) ja ruteren takler ikke for mangen oppkoblinger. har merket at den sliter veldig når jeg deler ut for mye. men ikke så mye på nedlastningen. har lest litt om det og mistenker de struper linjen for folk som laster ned mye. neste gang kan du prøve å reastarte ruteren istede for maskinen da. det virker hos meg hvertfall Endret 14. februar 2008 av qpeg Lenke til kommentar
covah Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 Hvilken router har du forresten? Har selv en Linksys WRT54GL med dette problemet. Oppgraderte firmware til DD-WRT og satte max connections til 4096 i routeren. Dette løste ihverfall mine problemer. Lenke til kommentar
Hestvik Skrevet 15. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2008 Da løste det seg, var som nebrewfoz sa at opplastingshastigheten var for høyt justert. Takk for all hjelp! Lenke til kommentar
Hestvik Skrevet 18. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2008 Satan, det virker fortsatt ikke. Jeg laster ned i rundt en halvtime, og da stopper alt. Har også prøvd med UseNext, og det har også blitt slik. Og der kan man jo ikke laste opp en gang. Er dette NextGentel som setter en timeout når jeg laster ned, og rett og slett kobler av SpeedTouch routeren min? Jeg kjenner jeg blir rett og slett forbannet, gidder ikke å gå til maskinen hver halvtime og restarte den vel. Så HJEEEEELP!? Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 18. februar 2008 Del Skrevet 18. februar 2008 Har en kompis som opplever akkurat det samme med µTorrent. Han har dog Telenor, så jeg tviler på at det er NextGentel. Birger Lenke til kommentar
Hestvik Skrevet 18. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2008 Jeg BUMPER denne siden jeg plages fortsatt med tilbkoblingen. Jølp Mæg! Lenke til kommentar
Inception_ Skrevet 18. februar 2008 Del Skrevet 18. februar 2008 Har du dårlig nettverkskort? Jeg har en gammel maskin her på jobben ("gammel", 3-4 år ca). Denne sliter fælt med å brukes til internett når jeg har µtorrent i gang. På PCen ved siden av (som kjører samme linje) går det helt fint. Det er imidlertid ikke noe kræsjing, men nettet "låser seg" på en måte, som gjør at det går tregt og ustabilt.. Prøv med en annen PC, en venn sin laptop eller noe sånt noe. Lenke til kommentar
Hestvik Skrevet 18. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2008 Nettverkskortet er splitter nytt, og er ett D-link kort. Den trådløse routeren er en D-Link Dir 655 og også forholdsvis ny. Kan det være speedtouch routeren fra NGT som er problemet? Lenke til kommentar
Inception_ Skrevet 18. februar 2008 Del Skrevet 18. februar 2008 Nja, de har ikke vært helt problemfrie for meg, men lever da enda. Prøv å styr unna hardware-firewallen lagt inn der, få deg en brannmur på PCen du bruker (ZoneAlarm funker ok), og det er viktig å konstantere om du har problemer med nettet på en annen PC enn den du har oppe µtorrent på. Du kan prøve å redusere antall tillatte tilkoblinger i µtorrent, det gjør du inne på options et sted. Jeg har opplevd at det har gått sakte hvis det er mange aktive tilkoblinger, mer enn hvis mye båndbredde blir brukt. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 18. februar 2008 Del Skrevet 18. februar 2008 har samme linje som deg fra NGT. jeg må gjøre dette for at de skal fungere: under buttorrent/ Global Maximum number of connections: 200 Maximum number of connected peeprs per torrent: 50 Number of upload slots per torrent: 4 max upload rate 80kb/s må også sette fast IP på pcen til routeren, bruk alltid denne IP osv. har du Vista disable IPv6 og sørg for at du bruker IPv4 på din IP Lenke til kommentar
Inception_ Skrevet 18. februar 2008 Del Skrevet 18. februar 2008 Trenger vel ikke fast IP? Dette utgjør jo en viss sikkerhetsrisiko, pluss at det er trøblete mtp. internnettet i huset. Jeg sliter faktisk med å tilbakestille den faste IPen til routeren, DHCP-servern på den går bananas og alltid er det noen som får "svarteper" dvs den eksterne IPen i huset. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 18. februar 2008 Del Skrevet 18. februar 2008 risiko med fast IP?. jeg måtte ihverfall justere IP/DNS osv fast for og få vekk dette problemet... jeg hadde også svarteper på besøk, så alle maskinene og wi-fi i huset har fast IP til routeren, da slipper man svarteper.. Lenke til kommentar
Inception_ Skrevet 18. februar 2008 Del Skrevet 18. februar 2008 Nei, altså, kan være vi snakket om forskjellige ting. Men hvis man har den eksterne IPen knyttet direkte opp mot en maskin, ville det forbigått de innebygde sikkerhetsmekanismene på routeren (de forhindrer jo jallaangrep til en viss grad, uansett hvilke innstillinger man har dem på)? Jeg er ikke helt sikker, har glemt hvordan det der virker. Men såklart, når du sa fast IP tenkte jeg på ekstern IP, som er noe helt annet. For øvrig lurer jeg på å kjøpe en kombinert router og aksesspunkt som støtter 80211n, så en fra linksys hvor jeg kan stue vekk en av mine vannvittig bråkete eksterne disker og bruke den som NAS-disk via usb på routern. Lenke til kommentar
kripet Skrevet 18. februar 2008 Del Skrevet 18. februar 2008 Har du sett i eventloggen? hadde samme problemet og da var det en feilmelding i eventloggen, men hos meg var det driverne til nettverkskortet som var problemet. All nett trafikk bare plutselig stoppet opp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå